Tak jako předešlý závodní víkend FIA WTCC v Číně, tak i v Japonsku se oba závody odehrály na mokré trati a hlavní závod byl předčasně ukončený červeno
Tak jako předešlý závodní víkend FIA WTCC v Číně, tak i v Japonsku se oba závody odehrály na mokré trati a hlavní závod byl předčasně ukončený červenou vlajkou kvůli velkému množství vody na trati. V úvodní jízdě s z vítězství radoval Tom Chilton. V hlavním závodě pak Norbert Michelisz.
Z pole position startoval do úvodního závodu víkendu Tom Chilton, který si v první zatáčce pohlídal svojí pozici. Z první řady vyjel také Kevin Gleason s Ladou, ten však udělal chybu šel do velkého smyku a propadl se na šesté místo. Toho naopak využil jeho týmový kolega Yann Ehrlacher, který se dostal na druhou pozici. Na třetí příčku se protlačil Thed Bjork a čtvrté místo kontroloval Esteban Guerrieri, který v tovární Hondě nahradil zraněného Tiaga Monteira.
První pozici si bezproblémově uhlídal Chilton. O druhé místo však tvrdě bojovali Ehrlacher, Bjork a Guerrieri. Nakonec to vypadlo, že právě mladý Francouz s Ladou zůstane pod stupni vítězů. Kontakt mezi Bjorkem a Guerrierim ale vrátil Yanna do hry, a nakonec to byl on, kdo dojel druhý. Třetí skončil náhradník Monteira Guerrieri.
„Na startu jsem byl hodně nervózní, protože jsme šli do závodu s pozměněným nastavením a netušil jsem co to udělá. Po startu jsem už jen kroužil a v autě se cítil hodně dobře. Děkuji týmu za skvělou práci,“ uvedl vítěz úvodního závodu Tom Chilton.
Pole position pro hlavní závod vybojoval Norbert Michelisz s Hondou. V první řadě jej doplnil jezdec Volva Nicky Catsburg. Druhá řada patřila argentinským jezdcům Girolamimu a Guerrierimu. Z pátého místa startoval domácí jezdec Ryo Michigami.
Během startovní procedury ředitelství závodu rozhodlo o startu za safety carem, a tak si všichni pohlídali své pozice. Michelisz se po safety caru rozjel do rychlého tempa již tři zatáčky před cílem, a tak se celé pole roztahalo. Zatímco vpředu se nic nedělo, o pátou pozici bojoval Michigami a Bjork. Jezdec Volva byl nakonec úspěšnější a domácí jezdec skončil vlastní chybou v štěrkové zóně.
V osmém kole vyrazil na trať opět safety car a ředitelství závodu rozhodlo dokončit alespoň 75% délky závodu za safety carem, aby se mohly rozdat plné body. V Japonsku pršelo, ale na rozdíl od předchozího závodu v Číně si tentokrát jezdci na podmínky nestěžovali a Rob Huff a Thed Bjork se dokonce dotazovali z jakého důvodu krouží za zpomalovacím vozem.
V jedenáctém kole byl závod ukončený červenou vlajkou a z vítězství se tak radoval Norbert Michelisz, kterého na stupních vítězů doplnili Nicky Catsburg Nestor Girolami.
COMMENTS
Z tohoto MS se pomalu, ale jistě stává nedůstojná taškařice. K poloprázdnýmu poli se přidávají ještě klimatický potíže a rozhodnutí od zelenýho stolu. Z nějakýho důvodu se FIA snaží, aby poslední titul před smrtí seriálu připadl Volvu, a tak pro jistotu diskli všechny Hondy z předchozího závodu v Číně. Další na řadě je Macao – to bude další taškařice tentokrát možná ne kvůli počasí, ale kvůli městskýmu okruhu, kde jsou ty závody samy o sobě skoro neregulérní, protože se víc bourá než závodí. Smutný konec jednoho kdysi docela zajímavýho šampionátu…
Žijeme v době velké inflace světových šampionátů a světových šampiónů. FIA byla v tomto ohledu málo obezřetná.
Ještě v roce 2004 byli mistři světa v kategorii značek a jezdců pouze dva (Formule 1 a Rallye).
Dnes je v kategorii značek mistrů světa šest (F1, Rallye, Rallycross, WTCC, WEC, WEC-GT). V kategorii jezdců může být za sezónu mistrů světa dokonce až deset (1x F1, 1x Rallye, 1x Rallycross, 1x WTCC, 3x WEC, 3x WEC-GT).
Všeho moc škodí…
Předřečník asi nebude souhlasit, avšak myslím, že více než WTCC by si statut světového šampionátu dnes již zasloužila Formule E. Ta má mnohem kvalitnější jezdecké obsazení než WTCC a jezdí v mnohem prestižnějších destinacích, rozmístěných po celém světě (na pěti kontinentech).
Předřečník v zásadě souhlasí – dokonce i s tím, že by formule E mohla mít statut MS (dřív nebo později to tak asi stejně dopadne). Jen z těch prestižnějších destinací se předřečníkovi kroutí prsty. Prestižní možná tak z pohledu turistickýho průmyslu, ale určitě ne motorsportu… Městský okruhy nejsou o prestiži motorsportu, to je spíš jedno velký vrakoviště a tím pádem vděčná show pro masy. S opravdovým motorsportem to ale má málo co společnýho. Samozřejmě pokud za něj nepovažujeme demolition derby… 🙂