WTCC se zbavilo Macau kvůli vysílacím časům a úspoře nákladů

WTCC se zbavilo Macau kvůli vysílacím časům a úspoře nákladů

Šéf světového šampionátu FIA WTCC Francois Ribeiro přiznal, že Katar nahradil velice populární závodní víkend v Macau kvůli lepším vysílacím časům v T

WTCC: Ekblom se v Číně vrátí za volant Volva
Výsledky soutěže o vstupenky na FIA WTCC na Slovakia Ringu
José-Maria López se stal třetím jezdcem Citroënu ve WTCC, později v sezoně bude připraven 4. vůz pro čínského jezdce

Šéf světového šampionátu FIA WTCC Francois Ribeiro přiznal, že Katar nahradil velice populární závodní víkend v Macau kvůli lepším vysílacím časům v TV.

FIA WTCC se drželo v Macau dlouhých deset let a závody byly vysílány kvůli velkému časovému posunu už kolem páté hodiny ráno.

“Je pro nás velmi unikátní mít v kalendáři noční závod a navíc budeme mít díky tomu mnohem příznivější vysílací časy závodů. Kdo se dívá v neděli v pět ráno na televizi? Kdo? Moc lidí to není. Nyní tak budeme vyplňovat večerní vysílací čas v Asii, dopoledne v Evropě a ráno v Jižní Americe. To je mnohem lepší,” sdělil Ribeiro Autosportu.

“V Macau jsme strávili deset nádherných let a já neříkám, že se sem nikdy nevrátíme. Nebylo to jednoduché rozhodnutí, jelikož odejít z Macau prostě není jednoduché, ale rozhodli jsme se tak po domluvě s týmy a automobilkami,” dodal Ribeiro.

Macau by ale ani letos nemělo zůstat bez velkého šampionátu cestovních vozů. Do asijské metropole by totiž měl dorazit šampionát TCR International Series Marcella Lottiho.

Další věcí, proč se WTCC rozhodlo opustit Macau je úspora nákladů.

Více vysvětluje samotný Ribeiro: “Když máte velkou havárii v Macau, kde je velice jednoduché mít havárii, je velmi obtížné získat peníze od pojišťovny. Docela jsem se obával o soukromníky. Pokud se dostanete do velké havárie, může vás to klidně vyjít i na 1 milion € a to může malé týmy dostat do potíží.”

“Navíc, když své auto pošlete domů kvůli úspoře nákladů lodí, tak musíte hodně dlouho čekat. Letadlem by byl vůz doma za tu dobu klidně třikrát nebo čtyřikrát, ale také to stojí mnohem více peněz. A týmy potom nemají čas na vývoj a testování přes zimu. To byl vlastně jeden z největších požadavků od týmu-mít více času přes zimu. Do Argentiny jsme vozy poslali na poslední chvíli letadlem, jelikož týmy byly skoro až zoufalé, aby mohly více vyvíjet, testovat a homologovat nové díly.”

 

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar

    Nooo a není to spíš naopak, že v Makau poslali k šípku WTCC?

  • DISQUS: 0