Světový pohár GT vozů FIA GT World Cup v Macau má za sebou svůj druhý ročník. V závodě, ve kterém se ostře závodilo pouze jedno kolo, zvítězil Laurens
Světový pohár GT vozů FIA GT World Cup v Macau má za sebou svůj druhý ročník. V závodě, ve kterém se ostře závodilo pouze jedno kolo, zvítězil Laurens poněkud bizarním způsobem.
Hned v prvním kole byla vyvěšena červená vlajka po havárii Rickyho Capa, nicméně čas vyhrazený pro závody se dále počítal. Po dlouhé úpravě bariéry tak zbývalo do konce závodu pouhých patnáct minut.
Po restartu se dostal před polemana Vanthoora Earl Bamber. Krátce na to se dostal Vanthoor v zatáčce Mandarin do kontaktu se svodidly, díky čemuž Belgičan ztratil kontrolu nad vozidlem a následně byl katapultován do vzduchu a skončil na střeše.
Závod byl opět přerušen červenou vlajkou a nebyl dále restartován, jelikož během červené fáze uběhl čas vyhrazený pro závod. K překvapení všech byl vítězem prohlášen Laurens Vanthoor. Pro oficiální výsledky bylo stanoveno poslední kolo před Vanthoorovou havárií.
Za Vanthoorem byli klasifikováni Kévin Estre a Maro Engel. Původně druhý Bamber klesl až na čtvrté místo po pětivteřinové penalizaci za kontakt s Marem Engelem v úvodu závodu.
“Myslím si, že kdyby byl závod dojet kolo nebo dvě před havárií, tak bych řekl, že bych si vítězství zasloužil. Neříkám, že bych vyhrál, ale minimálně jsem se o to mohl poprat. Oficiálně jsem sice vítězem, ale způsob, jakým jsem zvítězil, je zvláštní. Nevím, jestli si to vítězství zasloužím. Udělal jsem chybu, boural jsem a přesto jsem vítěz, což je velmi trapné. Ale nevím, co víc k tomu říct. Fyzicky jsem v pořádku. Je to jedna z nejnepříjemnějších zatáček, kde můžete havarovat. Ujet půlku rovinky na střeše a vidět míhat se auta kolem vás je něco nepopsatelného. Byl to velice strašidelný okamžik,” prozradil Vanthoor.
COMMENTS
To je dost úsměvné. Jezdec ví že to není ok a FIA? Snad příště.
Docela fraška, nejrozumnější by bylo to zrušit pro nedostatek ujetých kol. Nicméně hlavní problém spočívá v okruhu. Tyhle městský tratě jsou v dnešní době politický korektnosti, kdy se hlavně nikdo nesmí zranit, v podstatě anachronismus. Za starých dobrých časů by se vyvěsila signalizace “překážka na trati” a jelo by se dál. V době všeobecný připosranosti se hned mává červenýma…
U většiny závodů pořádaných na této trati je zajímavý pouze start a nájezd do první zatáčky. Od druhého okruhu již však obvykle jde o nudnou “jízdu ve vláčku.” Trať je uzoučká, možnosti předjetí prakticky nulová. Tlačenice po startu a jízda po střeše byly jediné dva oživující momenty letošního ročníku…