Světu se představuje nový značkový pohár ESET Twingo Cup

Světu se představuje nový značkový pohár ESET Twingo Cup

Twingo cup představuje šanci a výzvu pro nejmladší jezdce Rodina pohárového závodění s vozy Renault se od sezóny 2015 rozroste o nový pohár, kterým

Fotofiniš na Grobniku!
Úspěšné představení jezdců týmu Křenek Motorsport při mosteckém víkendu ESET V4 Cupu
Twingo Cup zahájili vítězně Robida s Ivanušou

Twingo cup představuje šanci a výzvu pro nejmladší jezdce

Rodina pohárového závodění s vozy Renault se od sezóny 2015 rozroste o nový pohár, kterým bude po vzoru již dobře známých Renault Megane Trophy a Renault Clio Cupu nový Twingo Cup.

Jedná se o pohárovou sérii, ve které se budou představovat nejmenší vozy populárního francouzského výrobce Renault. Na podrobnosti a aktuální dění kolem tohoto nového poháru jsme se zeptali zástupce českého promotéra, pana Josefa Křenka.

 

Vy jste se v minulosti výraznou měrou podílel na pořádání úspěšného Renault Clio Cupu Bohemia. Očekáváte, že nový Twingo Cup může dosáhnout podobné popularity a prestiže?
Clio Cupu Bohemia se účastnili především zkušení jezdci, díky čemuž se jednalo o závody s vysokou sportovní hodnotou. Twingo Cup je značkový pohár pro začínající jezdce a hlavní prioritou je umožnění co možná nejlevnější možnosti startu v motorsportu. Doufám, že díky nízké ceně a mediální podpoře si i Twingo Cup najde své místo na našich okruzích.

 

Proč právě Twingo? A co si od tohoto projektu slibujete?
Twingo samozřejmě pěkně zapadá do rodiny Renaultu. Hlavním důvodem pro tuto volbu byla ale především nízká pořizovací cena a skutečnost, že se vyrábí ve Slovinsku, kde sídlí i náš partner a výrobce vozu Lema Racing.  Jedná se o nový a velmi zajímavý vůz s motorem uloženým vzadu a pohonem zadní nápravy. Myslím, že bude zajímavé s ním jezdit, především na vodě.

 

Komu je tento pohár primárně určen?
Hlavním cílem je umožnit mladým a začínajícím jezdcům co nejsnazší vstup do světa motoristického sportu.

 

Lze alespoň přibližně vyčíslit odhadované náklady na jednu sezónu?
Náklady na sezónu se pohybují kolem 280.000 Kč. Existuje ale i možnost si vůz zakoupit a servis zajistit individuálně, pak budou náklady ještě nižší.

 

Jak bude vypadat formát závodních víkendů?
Sezónu zahájíme testovacím dnem 8.4. na Slovakia Ringu. Závody pak budou následovat v těchto terminech:

25.-26.04. Hungaroring
23.-24.05. Red Bull Ring
07.-09.08. Most
22.-23.08. Slovakia Ring
19.-20.09. Brno

Samotný formát závodu se bude skládat z 25 minutového volného tréninku, 2x 15 min kvalifikace a 2x 25 min závodu.

 

Kolik je v současné době přihlášených jezdců a na jakou cenu se může těšit celkový vítěz?
Vozy se vyrábí v sériích po deseti kusech a první desítka je již vyprodaná. Cena pro vítěze bude startovné v TWC pro sezónu 2016 v hodnotě 3.500 €.

 

Twingo Cup byl představen na letošní MOTOR SHOW ESSEN, jaké byly první ohlasy veřejnosti?
O Twingo je velký zájem, a to nejenom od samostatných jezdců a týmů, ale i národních federací a sportovních klubů.

DSC03860 DSC03861 DSC03870 DSC03877

COMMENTS

WORDPRESS: 5
  • comment-avatar
    Ruda Fried 10 years ago

    Pokud se tento seriál podaří,bude to skvělé. Jen je trochu zarážející uváděná výše nákladů. Nevím z jakých výpočtů vychází, ale 280000.- mi připadá nereálná suma.
    Kdyby se seriál uskutečnil, byla by to opravdu skvělá příležitost pro mladé jezdce.

  • comment-avatar
    A. Novák 10 years ago

    280 000 na rok je skutečně nereálná cena, to nejsou celkový náklad, ale jen jejich část (odhaduju tak polovina). Bohužel nikde není napsaný, jestli to bude samostatný závod, nebo se to pojede v rámci zónovýho mistrovství divize 2. Pokud platí varianta 2, trochu to bude znehodnocený tím, že pojedou v podstatě na chvostu pole…

    • comment-avatar
      Josef Hora 10 years ago

      TWINGA pojedou spolu s TWC, které již letos nebude součástí DIVIZE 4 -2000. V momentě, kdy bude Twing cca 20 započnou přípravy na úplné osamostatnění

      • comment-avatar
        A. Novák 10 years ago

        Tak to je nová informace, díky za ni. Možná by stálo za to osvětlit systém, kterým se zónový mistrovství 2015 pojede, v samostatném článku. Protože pokud se osamostatní TWC, tak v divizi 4 do 2 litrů moc aut nezbude…

        • comment-avatar
          Josef Hora 10 years ago

          To bohužel nemohu sloužit. Máme novou okruhovou komisi, která podle všeho chystá změny. Na můj poslední dotaz jaké změny to budou mi bylo odpovězeno, že zatím není třeba nic zveřejňovat, že se o tom jedná a že je třeba počkat ………… a tak tedy čekáme.

  • DISQUS: 0