O tom, že se blíží konec hřmotných osmiválcových motorů v australské sérii V8 Supercars, už netřeba pochybovat. Rok 2016 bude pravděpodobně posledním
O tom, že se blíží konec hřmotných osmiválcových motorů v australské sérii V8 Supercars, už netřeba pochybovat. Rok 2016 bude pravděpodobně posledním se současnými agregáty, nicméně z komerčních důvodů patrně zmizí pojem V8 z názvu šampionátu už příští rok.
Od příštího roku se australské závody cestovních vozů V8 Supercars stěhují z veřejnoprávní televize na soukromou placenou stanici. S novým mediálním pokrytím se silně zvažuje přejmenování série, prakticky se mluví o kompletním rebrandingu.
Ačkoliv se o rebrandingu jen mluví a nic nebylo potvrzeno, dává změna smysl. Je lepší vstoupit do nové etapy již nyní s novou televizní stanicí, než všechno měnit v rozjetém vlaku. Série V8 Supercars by se dokonce mohla dočkat i oficiálního sponzora, který by samozřejmě našel místo i v názvu šampionátu. Naposledy se tak stalo v roce 2001, kdy se tamnímu seriálu říkalo Shell Championship Series.
Pomineme-li změnu pohonných jednotek, fanoušci veškeré změny těžce nesou. Přejmenování a hlavně přesun na placenou stanici vyvolává negativní ohlasy. Nicméně je nutné podotknout, že závody V8 Supercars byly před pár lety na placené stanici vysílány a poté, co se šampionát přesunul na veřejnoprávní televizi, ocitla se většina týmů ve finanční problémech.
„Kromě továrních týmů Ford, Holden a Red Bull mají všichni potíže s penězi,“ prozradil při jednom z rozhovorů Tomáš Mezera, který strávil v australských cesťácích tři dekády. „Továrny mají roční rozpočet 12 milionů australský dolarů, soukromé si musí vystačit se šesti. Finanční podpory se dočkaly jen v dobách, kdy se závody vysílaly na placené televizi. V současnosti nedostávají ani cent,“ vysvětlil Mezera.
Matematika je tudíž jednoduchá, setrváním na veřejnoprávní televizi by startovní pole řídlo mnohem rapidněji než nyní. Nová pětiletá smlouva na 241 milionu dolarů s placenou TV poskytne strádajícím týmům nutnou finanční podporu, na druhou stranu si fanoušci budou muset platit za sledování závodů, což doposud nemuseli.
Aleš Sirný
Foto: V8 Supercars
COMMENTS
Konec se blíží…
A co to bude, přeplňované 1,6?
To se zatím neví, ale snad to bude něco většího než 1,6. Nissanu by se určitě líbilo V6 3,8 turbo, který má v GTR.