V nejsilnější kategorii začal nejlépe Miroslav Konopka Úvodní sprinty DIVIZE 4 kategorie nad 2.000 ccm ovládnul v obou maďarských závodech jezdec t
V nejsilnější kategorii začal nejlépe Miroslav Konopka
Úvodní sprinty DIVIZE 4 kategorie nad 2.000 ccm ovládnul v obou maďarských závodech jezdec týmu ARC Bratislava, Miroslav Konopka se Saleenem SR7. Konopka v obou závodech zvítězil před polským závodníkem Piotrem Krawczykem s Mercedesem SLS GT3 (Premium Motorsport Poland) a svým krajanem Patrikem Tkáčem z týmu Dino&Co Racing Team, který v závodech startoval s Ferrari 458 Italia.
Stejně jako v případě nejsilnější kategorii tak i třída do 3500 ccm měla v obou případech stíněného vítěze a tím se stal jezdec týmu Šenkýř Motorsport, Robert Šenkýř s BMW M3.
Třída do 2000 ccm v režii domácích jezdců
O vítězství v závodech DIVIZE 4 do 2000 ccm se podělili domácí jezdci Ákos Mohácsi a Tim Gábor. Mohácsi, který startuje se Suzuki Swift (ORION MSE), zvítězil v sobotním závodě před Györem Lekenym (Lotus Exige / GFS OXXO Energy Team) a Ondřejem Szilagyim s vozem Alfa Romeo 147. V nedělním závodě pak Tima na pódium doprovodili stříbrný Marek Fried (Lotus Exige / KT Motorsport) a nestárnoucí Julius Konček, který po dráze již několik let vodí vůz Vauxhall Vectra.
Vytrvalost přinesla double pro Ferrari
Dramatickou vytrvalostní bitvu předvedli maďarskému publiku posádky týmů Scuderia Praha a Dino&Co Racing Team využívající letité zkušenosti týmu MENX. Tím šťastnějším bylo po dvou hodinách jízdy duo týmu Scuderia Praha Lubomír Jakubík a Michael Vorba, kteří v závodě po 56ti kolech zvítězili s náskokem 1 minuty a 48 vteřin před dvojicí Patrik Tkáč a Andrej Studenič.
Z bronzového umístění se radovala jediná posádka startující v DIVIZI 5, Radek Bareš s Willibaldem Gruberem. Ti budou v letošní sezóně využívat služeb týmu Geus Racing a jejich vozu Radical SR3.
Vítězství v kategorii do 3500 ccm vybojovala maďarská dvojice Bódis Kalmán a Elek István, jenž startuje s vozem Porsche 996 GT3 v barvách týmu BOVI Motorsport. Nejslabší třídu do 2000 ccm pak opanovali jezdci týmu KT Motorsport Petr Mandelík s Petrem Levíčkem a jejich Letus Exige GT.
Formulím kraloval Rakušan Christopher Höher s Dallarou
Mezi jezdci formulových monopostů se blýsknul rakouský jezdec Christopher Höher, reprezentující barvy týmu rakouského matadora Franze Wösse. Höher se svým monopostem Dallara F305 s přehledem vyhrál oba víkendové závody před jezdcem týmu Daltec Racing, Christophem von Grünigenem (Formula Renault 2.0). V sobotu se z bronzu radoval von Grünigenův týmový kolega Martin Tenhaft a v neděli vystoupil na bronzový stupínek jezdec týmu AMK ECCE Homo, Petr Trnka, který startuje s monopostem Gloria C8F.
Hungaroring je minulostí, myšlenky směřují k Red Bul Ringu
Úvodní dějství ESET V4 Cupu je tak již minulostí a myšlenky všech soutěžících se již pomalu, ale jistě upínají do Rakouska, kde se o víkendu 10. – 12. Května uskuteční druhý závodní víkend sezóny 2013. Závodní víkend na Hungaroringu přinesl celou řadu pozitivních ohlasů a tak se dá předpokládat, že seznam přihlášených jezdců do ESET V4 Cupu se před závody v Rakousku znatelně rozšíří.
Výsledky
SPRINT -2000 – race 1, race 2
SPRINT +2000 – race 1, race 2
Endurance – race
Formula – race 1, race 2
ESET V4 Cup – sezóna 2013
28.04. Hungaroring
12.05. Red Bull Ring
23.06. Poznaň
11.08. Most
25.08. Slovakia Ring
15.09. Brno
12.10. ESET Slovakia Ring 4 Hours (pouze D4)
COMMENTS
Je to smutná podívaná do výsledků, českých týmů a jezdců je zase miň než loni, v D4 +3500 nedojelo jediné české auto do cíle sprintu a nebýt týmu Menx /slovenskými penězi sponzorovaná posádka Jakubík- Vorba/, tak ani v endurace nemáme mezi velkými D4 zástupce.
Předpokládám, že z FAS, která je zodpovědná za řízení aut. sportu nebyl v Maďarsku zase nikdo.
Vždyť na stránkách Autoklubu ČR /FAS nejsou dosud ani výsledky. Slováků, kteří navíc měli doma ve stejném termínu WTTC bylo na startu 2x více. Poláci jedou dva dobře organizované cupy / Golf a Picanto /a rozrůstá se i počet jejich vozů v Porsche Cupu Centr.Europe / pořádá tým Forch W.Lucase z Bielsko Biale/. A to jsme dříve byli pro naše sousedy vzorem. Máme dva okruhy, ale za pár let už možná nebude po nich žádný český jezdec jezdit.