Loic Duval zajel ve středu večer nejrychlejší čas a prozatím mu a jeho týmovým kolegům Allanu McNishovi a Tomu Kristensenovi patří provizorní pole-pos
Loic Duval zajel ve středu večer nejrychlejší čas a prozatím mu a jeho týmovým kolegům Allanu McNishovi a Tomu Kristensenovi patří provizorní pole-position. Kvalifikace byla předčasně ukončena z důvodu havárie Pierre Thiriet, který poškodil svodidla.
Absolutně nejrychlejší čas se u Audi s číslem 2 objevil už na začátku kvalifikace, Duval svůj čas ještě vylepšil na konečných 3:22.349 a zůstal nepřekonán. K tomu mu pomohly i červené vlajky, které nad okruhem zavlály necelou hodinu před koncem kvalifikace.
Pierre Thiriet ztratil kontrolu nad prototypem Oreca-Nissan kategorie LMP2 a v druhé šikaně na dlouhé rovince narazil do svodidel. Nešlo o nějak zvlášť velkou havárii, ovšem svodidla byla vážně poškozena a pořadatelé se rozhodli kvalifikaci ukončit, neboť nebyli schopni svodidla bezpečně opravit.
Druhé místo obsadilo Audi #3 a třetí skončili obhájci dvou předchozích vítězství – Lotterer, Treluyer, Fassler. Jak se dalo čekat, Toyota skončila až za německými stroji. Mezi obě Toyoty se dokonce vklínil i soukromý prototyp Rebellion Racing. Vděčit za to mohl problémům u Toyoty #8, která odjela jen deset kol a potom s ní Sebastien Buemi zastavil u dráhy z důvodu ztráty výkonu.
V LMP2 zajel nejrychlejší čas Mike Conway z týmu G-Drive/Delta-ADR. Rychlý Brit poodskočil konkurenci o více než vteřinu.
Mnohem vyrovnanější situace je v kategorii GTE-Pro, kde prvních sedm aut dělí jediná vteřina. Na špici se usadil Aston Martin #99, těsně za ním Ferrari #51 a na dalších dvou místech zbylé Aston Martin.
Překvapením jsou časy amerických strojů. Corvetty i Vipery se svými časy zatím pohybují v kategorii GTE-Am. Tu mimochodem vyhrál znovu Aston Martin před Porsche.
Kompletní výsledky najdete zde
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC Media
COMMENTS
Co si mám představit u Toyoty č.8 pod pojmem porucha hnacího ústrojí? Víte někdo něco víc?
Bohužel se o tom nikde Toyota přesněji nezmiňuje.