Stáji CEFC TRSM Racing se úvodní den v Le Mans příliš nepovedl. Oba vozy po první části kvalifikace zaostávají za vedoucí Toyotou LMP1 o více než 13 s
Stáji CEFC TRSM Racing se úvodní den v Le Mans příliš nepovedl. Oba vozy po první části kvalifikace zaostávají za vedoucí Toyotou LMP1 o více než 13 sekund, a tak není divu, že sportovní ředitel Manoru Graeme Lowdon nebyl zrovna dvakrát nadšený.
„Abych to shrnul, tak jsme vynaložili spoustu úsilí a není z toho žádný výsledek. Mechanici odvedli fantastickou práci a zasloužili by si za tu snahu také nějakou odměnu,“ řekl zklamaný Lowdon.
Dvojice vozů Ginetta G60-LT-P1 poháněná motory Mecachrome zvládla během středečního tréninku i kvalifikace dohromady pouze 59 kol. Britský tým totiž potkala řada technických problémů, a to na obou vozech. Mechanici museli na jednom voze dokonce i měnit kompletní motor.
Nejprve vše začalo problémem s konfigurací na voze číslo 6, který navíc zakryl i následné potíže elektrickými rozvody. To ovšem znamenalo to opravu obou Ginett. Aby toho nebylo málo, tak vůz číslo šest nakonec ještě vyžadoval kompletní výměnu motoru, a to vše znamenalo pro tým obří časovou ztrátu.
„Mezi tréninkem a kvalifikací jsme měnili motor. Byli jsme v situaci, kdy měl tým na kompletní výměnu motoru ve voze LMP1 méně než dvě hodiny. Všichni však odvedli úžasnou práci, ale je škoda, že k tomu vůbec došlo,“ dodal Lowdon.
Manor tak přišel o prvních 20 minut kvalifikace, kdy je jediná možnost najít poměrně snadno nějaké volné místo na trati. Leo Roussel pak sice zvládnul s vozem číslo 5 zajet čas, který by tým vynesl na 11. místo, ale ředitelství závodu mu časy smazalo za překročení povolené rychlosti v boxech.
Ale i kdyby se už konečně technika rozhodla fungovat, tak stále nemá britská stáj vyhráno. Nejprve má obě čtvrteční kvalifikace v Le Mans ovlivnit déšť, a navíc se Manor potýká s nedostatkem rychlosti, a je tedy otázka, jaký vůbec má tým potenciál.
„Pokud bude opravdu pršet, tak nás to nestaví do zrovna dvakrát dobré pozice pro závod. Tak či tak to ale vypadá, že nás hodně brzdí restrikce EoT. Vůz se sice chová podle očekávání, stále nám ještě chybí nějaká rychlost,“ dodal Lowdon.
COMMENTS
Ještě aby porazili Toyotu a to by frantiky klepla pepka. Tady rozhodujeme my a naše hybridní technologie musí vítězit!