Porsche nevidí hypervozy jako konkurenci GTE

Porsche nevidí hypervozy jako konkurenci GTE

S oznámením hypervozů jako budoucího nástupce pro třídu LMP1 se objevila otázka, zda nebudou zbytečně konkurovat současné kategorii vozů GT. Podle šéf

Prologu dominovaly Toyoty, ne však zcela regulérně
Dvakrát kolem hodin
Jediným Čechem na Nordschleife v kvalifikačním šestihodinovém závodě na 24 hodinový závod pod záštitou ADAC byl Milan Kodídek

S oznámením hypervozů jako budoucího nástupce pro třídu LMP1 se objevila otázka, zda nebudou zbytečně konkurovat současné kategorii vozů GT. Podle šéfa motorsportu u Porsche Dr. Frank-Steffena Wallisera to však nehrozí.

Nová pravidla, která vejdou v platnost od sezóny FIA WEC 2020/21, připravil speciální panel, ve kterém se angažovaly i samotné automobilky včetně Porsche. Hned několik značek již aktivně program hypervozů zvažuje a například u Fordu a Aston Martinu hrozí, že tomu tak bude na úkor vozů GT.

„Nemyslím si, že je to konkurence pro GTE. Na konci 90. let jsme tu přeci měli kategorii GT1 a klasické vozy GT vedle nich nikdy nechyběly. Ty se zakládají na produkčních vozech a ty budeme mít vždy,“ vysvětlil Walliser.

Důležitým faktorem bude i samotná cena, protože ačkoliv třída hypervozů má být levnější než LMP1, závodění ve třídách GT i nadále zůstane levnější variantou. Je ovšem třeba počítat s tím, že některé automobilky zkrátka se mohou z finančních důvodů soustředit jen na projekt v nejvyšší třídě.

Walliser zatím nepotvrdil, že by Porsche zvažovalo návrat do nejvyšší kategorie, ze které na konci loňského roku odešlo. Tehdy se na všem podepsaly vysoké výdaje, nedostatek konkurence v hybridní třídě a také skandál dieselgate. Německá automobilka se zatím k ničemu nechce zavazovat.

„Vše samozřejmě sledujeme, ale v tuto chvíli se držíme naší strategie. Máme jistý výhled, nechceme se nikam tlačit a něco měnit, počkáme, jak se to vyvine,“ popsal Walliser. Důležitým faktorem ovšem také zůstává IMSA, řada automobilek čeká na rozhodnutí zámořské série a zda přijme stejná pravidla jako WEC.

„Víme, jak to tu chodí, známe Le Mans, WEC a vše kolem toho. Chtěli bychom ale vidět také užší spolupráci se sérií IMSA, která s prototypy slaví úspěchy. Myslím, že by bylo dobré od nich převzít některé prvky do WEC. Většina automobilek doufá v přátelskou spolupráci obou sérií,“ dodal.

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    IMSA slaví v Americe s prototypy úspěchy maximálně tak v oblasti cenové dostupnosti. Z hlediska technologického ty jejich prototypy stojí za grešli. Jsou to pouhé odvozeniny z impotentně universálních elempédvojek, z velké části vyvinutých v Evropě..

  • comment-avatar

    To jsou vozy LMP2 jen v IMSA je možnost tam dát motor z GT3. Což je zajímavější pro automobilku a i ekonomicky. Má to smysl. Jen ACO zas vymýšlí blbosti. Spíše bych sjednotil třídu LMP a možnost po vzoru IMSA dát tam motor z GT3.

  • comment-avatar
    A. Novák 7 years ago

    Ono je to dvousečný a univerzálně dobrý řešení neexistuje. Koncept DPi ukazuje, že se zavedením jiných než unifikovaných motorů se výrazně rozhodí vyrovnanost a do hry musí vstupovat další forma BoP. Dnešní motorsport se prostě točí v začarovaným kruhu aneb dobře už bylo…

  • DISQUS: 0