Porsche končí v LMP1 a pozornost upře na Formuli E!

Porsche končí v LMP1 a pozornost upře na Formuli E!

Již na konci této sezóny opustí tovární tým Porsche Mistrovství světa vytrvalostních závodů v kategorii LMP1. Důvodem je nová strategie elektromobilů

Formule E v ulicích Berlína
Formuli E trápí kalendář pro příští sezonu
Na berlínském letišti Tempelhof vznikne trať pro Formuli E

Již na konci této sezóny opustí tovární tým Porsche Mistrovství světa vytrvalostních závodů v kategorii LMP1. Důvodem je nová strategie elektromobilů značky Porsche.

„Vstup do Formule E a dosažením úspěchů v této kategorii je logickým krokem vedle našeho silničního programu Mission E. Stále populárnější šampionát je ideálním prostředím pro vývoj našich technologií s vysokou účinností pro silniční použití, šetrný vývoj k životnímu prostředí a udržitelná účinnost,“ uvedl k rozhodnutí Michael Steiner, člen představenstva Porsche zodpovědný za motoristický sport a šéf výzkumu a vývoje.

Porsche ve své sérii vítá také její zakladatel Alejandro Agag: „Pokud by mi někdo před pěti lety řekl, když jsme začali pracovat na projektu Formula E, že našim partnerem bude i Porsche, tak bych mu to prostě nevěřil. Porsche má vše: historii a sílu velkého jména. Chceme, aby veřejnost změnila vnímání elektrických automobilů, a toto je ten správný krok.“

Poté co, DTM opustí automobilka Mercedes, která také oznámila přestup do formule E, opouští rok poté Porsche kategorii LMP1, jako sesterská automobilka Audi. Toyota, která by tak mohla být jediným výrobcem v programu LMP1 však už dříve uvedla, že ve WEC zůstane, pokud bude mít vedle sebe konkurenta. Je tedy možné, že zlaté časy vytrvalostních závodů právě končí…

Porsche znovu potvrdilo, že se bude klientsky věnovat kategorii GTE, kde od letošního roku v továrním týmu nabízí novou specifikaci modelu 911 s motorem uloženým před zadní nápravou. O tom jsme vás informovali ZDE.

COMMENTS

WORDPRESS: 10
  • comment-avatar

    abraka dabra,a máme tu asi konec LMP1 hybrid.Snad se do příští sezóny objeví nějaké soukromé LMP1.Továrny přepřahají na elektřinu,budou dělat velká auta na autodráhy.

  • comment-avatar
    Lubino 8 years ago

    Asi ano……….. finančně je to darda. Znamená to pravděppdobně i odchod Toyoty, sama do toho mebude vrážet balík.Jestli jsem dobře četl, mělo by se ke konci sezóny objevit pár soukromníků v LMP 1.
    Ten úprkdo formule E je jak nákaza.Viděl jsem pár závodů, ale fakt měty “bzučáci” neberou.Jsem zvědavý na další vývoj WEC, tipnul byh si, že tam dojde na nějajou synerfii s amerixkou DPi

  • comment-avatar
    milan 8 years ago

    LMP1 v současné podobě uplně odpískat a povolit uzdu třídě LMP2. Letošní Le Mans jasně ukázala že mohou nabídnout zajímavou podívanou a hlavně jsou finančně dostupné pro široké pole účastníků. Přizval bych ještě aspoň jednoho výrobce agregátů aby byla konkurence a přihodil dalších padesát koní díky většímu restriktoru a po hybridech by už pak neštěknul ani pes. Fabriky ať si bzučí ve Formuli E. Na to jim snad kapacita monočlánků bude stačit.

  • comment-avatar
    A. Novák 8 years ago

    O tom, že je to konec třídy LMP1 ve stávající (hybridní) podobě, není pochyb. Možná je to i konec třídy LMP1 úplně – to záleží na tom, kolik aut privátních týmů do příští sezony nastoupí. Tipuju, že Toyota pojede se současným hybridem TS050 ještě příští rok, aby konečně dosáhla na vítězství v Le Mans, a pak to taky zabalí. LMP1 je teď plně v rukou soukromníků… Bohužel článek je místy zmatečný a není v něm nouze o chyby. Předně: DTM (zatím) neopouští BMW, ale Mercedes! Porsche se sice bude klientsky věnovat třídě GTE, ale v této souvislosti spíš mělo zaznít, že potvrdilo setrvání svýho továrního angažmá v GTE-Pro s 911 RSR.

  • comment-avatar

    No a taková ty slavné HY byla bomba, za pár let nějak tak skončí i FORMULE E.

    • comment-avatar
      A. Novák 8 years ago

      To si nemyslím. Obávám se, že už jde o nezvratitelný trend. Naopak: tuším, že se jednou všichni sejdou na závodní trati s elektromobilem, a klasický “benzínový” motorsport, jak ho známe dosud, zanikne. Smutná vyhlídka, ale bohužel velmi pravděpodobná… 🙁

  • comment-avatar
    Miloš Rybář 8 years ago

    Ano, je pravda, že potvrdil odchod Mercedes, ale zároveň i BMW potvrdilo vstup do FE. A myslím si, že BMW nebude provozovat program GT3, GT4, DTM a FE, tipl bych, že právě DTM dostane červenou

  • comment-avatar
    Josefus 8 years ago

    Pokud Porsche převelí své nejlepší prototypové piloty do gétéček, zvedne se kvalita třídy GTE-Pro. Avizovaný příchod BMW zároveň zaručí stabilitu nejen kategorii GTE, ale i celému WEC.

  • comment-avatar

    ráno jsem četl,že se na obzoru rýsují obrovské pokuty pro německé značky za kartelové dohody a tak asi můžeme čekat pokračování těchto změn v motorsportu.No snad to nebude takové horké.

  • comment-avatar
    A. Novák 8 years ago

    Tak ony už tam (míněno na vrcholný scéně všech disciplín) žádný německý značky nejsou továrně angažovaný, čili by změny způsobený tímto pokračovat neměly. Že asi budou pokračovat odchody neněmeckých značek, se dá celkem dobře očekávat. Automobilový průmysl není v dobrý situaci a fabriky jsou nevděční účastníci. Pokud nějaký seriály dobře fungují, je to primárně proto, že tam fabriky nejsou přímo angažovaný…

  • DISQUS: 0