Francouzská ORECA oznámila plány na nový prototyp kategorie LMP2, který by měl brázdit světové okruhy od roku 2015. Bude se jednat o vůz s uzavřeným k
Francouzská ORECA oznámila plány na nový prototyp kategorie LMP2, který by měl brázdit světové okruhy od roku 2015. Bude se jednat o vůz s uzavřeným kokpitem.
Členové týmu ORECA, založeného v roce 1973, se rozhodně nenudí. Spolupracují s automobilkou Toyota v jejich tažení v Mistrovství světa vytrvalostních závodů, dále s týmem Rebellion Racing připravují nový prototyp LMP1 na rok 2014 a vedle toho samozřejmě dodávají týmům ve vytrvalostních sériích své dosavadní modely a nezbytnou technickou podporu.
V současné době ORECA připravuje nový prototyp. Model ORECA 05 s uzavřeným kokpitem bude spadat do kategorie LMP2 a bude splňovat technické regule všech známých sérií – FIA WEC, ELSM, ASLMS a USCR. Základ nového prototypu tvoří model LMP1, který ORECA připravuje ve spolupráci s Rebellion Racing.
„Půjde o zcela nový vůz, naším cílem je pokračovat v trendu, který zahájil model 03,“ uvedl technický ředitel David Floury.
Model s označením ORECA 03 debutoval v roce 2011 a Floury slíbil, že na příští rok připravuje vylepšenou verzi s názvem ORECA 03R.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS
Pane Sirný nemáte informace o povolené motorizaci vozů LMP-2? Zda li budou pltit současné velkooběmové skoro sérivé motory nebo bude možno použít i 1,6 turbo? A Váš názor na zavedení LMP-3? Myslíte,že je to možné při tak omezeném rozpočtu? Jestli je možná odpověď prosím.
Dobrý den, LMP3 je pro mě zatím otazníkem. Je fakt, že Orecy LMPC se v Evropě nechytly a co víc, za pár let budou slavit desetileté výročí, tuším. Proto ACO hledá novou a levnější variantu, která by nahradila LMPC. Na druhou stranu, pokud LMP3 opravdu ožije, mohou být tyto prototypy pro týmy obchodně zajímavé. Samozřejmě je otázkou, zdali o LMP3 bude zájem. Sice slibují krásných 150 000 euro za auto, ale kdo ví jak to bude, jaké budou technická pravidla, a hlavně kdo auta bude vyrábět atd. V IndyCar taky slibovali levnější monoposty nakonec se původní sezonní rozpočet na jedno auto zvedl z 3 -4 milionu dolarů přinejmenším o jeden milion… V této chvíli bych se LMP3 příliš nezabýval, tipuji si, že v Seině uplyne ještě hodně vody, než se bude s LMP3 jezdit. K roku 2015 jsem přinejmenším skeptický. Ale kdo ví…:)
Jinak pravidla LMP2 zůstávají stejná jako v roce 2014. Myslím, že velké změny můžeme očekávat v momentě, kdy se v Americe rozhodnou o budoucnosti DP/P2. Což bude myslím nejdřív pro rok 2016.
Děkuji máme na to řekl bych stejný názor jen upřesním Orecy LMPC se začly vyvíjet v roce 2007,viděl jsem i jejich samostatný závod ve Spa 2009,už tehda nijak nenadchly no jsou to velká auta ve srovnání s tím co by mohla být třída LMP-3. Spíše si dovedu představit společnou budoucnost DP spolu s P2,ale v Evropě asi těžko.
Bych to spíše viděl než LMP-3,něco na bázi skupiny CN nebo ještě novější Ossely FA30,velké auto,třílítrový motor 400 koní,vynikající přítlak který by eliminoval menší výkon než LMP-2,ale to by už finančně bylo také někde jinde a právě k vůli té aerodynamice by to u pánu z ACO nepŕošlo,tam jde spíše o to přítlak omezit.
Máte pravdu, LMP3 se hodně podobá třídě CN. Uvidíme co nakonec ACO vymyslí. Jinak ta společná budoucnost DP a P2 bude jen krátkodobá, IMSA už snad někdy v létě potvrdila, že DP/P2 je jenom přechodným obdobím do roku 2016, včetně (myslím). Rozhodně musíme počítat s tím, že na některých okruzích budou letos lepší P2 a na některých DP, protože vyrovnat ta auta je a bude nesmírně složité. Vždyť ani v Grand-Am se samotnými DP se jim to ne vždy dařilo 🙂
Pane Sirný opět zdravím ! Ta naše parketa prototypů je nekonečné téma. Pamatuji dobu kdy proti sobě na startovní čáře třeba na Monze stály litrové placky Abarth nebo Ossela a proti nim Porsche 917 nebo Ferrari 512 a závodilo se všichni proti všem . Za dva roky pětilitrům odzvonilo,ale to bylo spíše k vůli maximálním rychlostem na tratích kde se tehda jezdilo. No dnes mi připadá,že se něco mění a vymýšlí jen za účelem ,aby se na tom vydělalo. Totéž platí o technicky velmi složité a tím i drahé třídě LMP-1,vstupuje sice Porsche ale se sponzorem R.B. který zničil konkurenci ve F-1 a mám obavy,že tato třída zažije možná dvouletý vzestup a potom pád,že to R.B. ubije penězi. Až pak zažije renezanci LMP-2,která bude stejně rychlá s menšími přeplňovanými motory bez drahé rekuperace a možná kvalitními vozy GTE,ale bez GT-3 aLMP-3 ty tam myslím nepatří. Vím v ELMS i ASLMS by se možná dále hodily k zaplnění startovního pole,přitom už známá a osvědčená skupina C.N. známá ze závodů do vrchu by jistě vhodně doplnila vytrvalostní závodění na úrovní,majitelů těchto vozů je v Evropě hodně, kteří si už netroufnou s nima vyjed na úzké tratě bez svodidel a nemají se kde svést.
Ono se to téma prototypů hodí k pivu, bych řekl. Každopádně souhlasím s Vámi, že LMP1 časem nebude mít co nabídnout, sice tam budou tři automobilky, ale na jak dlouho…
Už se na to pívo těším s třetím do party M. Krejčím!
jakmile začne sezona, určitě se potkáme někde na závodech, třeba na ELMS v Rakousku