ORECA připravuje na rok 2015 nový prototyp

ORECA připravuje na rok 2015 nový prototyp

Francouzská ORECA oznámila plány na nový prototyp kategorie LMP2, který by měl brázdit světové okruhy od roku 2015. Bude se jednat o vůz s uzavřeným k

ORECA zdárně pokračuje ve vývoji nového prototypu
ACO vybralo čtyři konstruktéry LMP2, je mezi nimi i Dallara
IMSA: Stáj JDC-Miller potvrdila přesun do kategorie prototypů

Francouzská ORECA oznámila plány na nový prototyp kategorie LMP2, který by měl brázdit světové okruhy od roku 2015. Bude se jednat o vůz s uzavřeným kokpitem.

Členové týmu ORECA, založeného v roce 1973, se rozhodně nenudí. Spolupracují s automobilkou Toyota v jejich tažení v Mistrovství světa vytrvalostních závodů, dále s týmem Rebellion Racing připravují nový prototyp LMP1 na rok 2014 a vedle toho samozřejmě dodávají týmům ve vytrvalostních sériích své dosavadní modely a nezbytnou technickou podporu.

V současné době ORECA připravuje nový prototyp. Model ORECA 05 s uzavřeným kokpitem bude spadat do kategorie LMP2 a bude splňovat technické regule všech známých sérií – FIA WEC, ELSM, ASLMS a USCR. Základ nového prototypu tvoří model LMP1, který ORECA připravuje ve spolupráci s Rebellion Racing.

„Půjde o zcela nový vůz, naším cílem je pokračovat v trendu, který zahájil model 03,“ uvedl technický ředitel David Floury.

Model s označením ORECA 03 debutoval v roce 2011 a Floury slíbil, že na příští rok připravuje vylepšenou verzi s názvem ORECA 03R.

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 9
  • comment-avatar

    Pane Sirný nemáte informace o povolené motorizaci vozů LMP-2? Zda li budou pltit současné velkooběmové skoro sérivé motory nebo bude možno použít i 1,6 turbo? A Váš názor na zavedení LMP-3? Myslíte,že je to možné při tak omezeném rozpočtu? Jestli je možná odpověď prosím.

  • comment-avatar
    Aleš Sirný 11 years ago

    Dobrý den, LMP3 je pro mě zatím otazníkem. Je fakt, že Orecy LMPC se v Evropě nechytly a co víc, za pár let budou slavit desetileté výročí, tuším. Proto ACO hledá novou a levnější variantu, která by nahradila LMPC. Na druhou stranu, pokud LMP3 opravdu ožije, mohou být tyto prototypy pro týmy obchodně zajímavé. Samozřejmě je otázkou, zdali o LMP3 bude zájem. Sice slibují krásných 150 000 euro za auto, ale kdo ví jak to bude, jaké budou technická pravidla, a hlavně kdo auta bude vyrábět atd. V IndyCar taky slibovali levnější monoposty nakonec se původní sezonní rozpočet na jedno auto zvedl z 3 -4 milionu dolarů přinejmenším o jeden milion… V této chvíli bych se LMP3 příliš nezabýval, tipuji si, že v Seině uplyne ještě hodně vody, než se bude s LMP3 jezdit. K roku 2015 jsem přinejmenším skeptický. Ale kdo ví…:)

    Jinak pravidla LMP2 zůstávají stejná jako v roce 2014. Myslím, že velké změny můžeme očekávat v momentě, kdy se v Americe rozhodnou o budoucnosti DP/P2. Což bude myslím nejdřív pro rok 2016.

  • comment-avatar

    Děkuji máme na to řekl bych stejný názor jen upřesním Orecy LMPC se začly vyvíjet v roce 2007,viděl jsem i jejich samostatný závod ve Spa 2009,už tehda nijak nenadchly no jsou to velká auta ve srovnání s tím co by mohla být třída LMP-3. Spíše si dovedu představit společnou budoucnost DP spolu s P2,ale v Evropě asi těžko.

  • comment-avatar

    Bych to spíše viděl než LMP-3,něco na bázi skupiny CN nebo ještě novější Ossely FA30,velké auto,třílítrový motor 400 koní,vynikající přítlak který by eliminoval menší výkon než LMP-2,ale to by už finančně bylo také někde jinde a právě k vůli té aerodynamice by to u pánu z ACO nepŕošlo,tam jde spíše o to přítlak omezit.

    • comment-avatar
      Aleš Sirný 11 years ago

      Máte pravdu, LMP3 se hodně podobá třídě CN. Uvidíme co nakonec ACO vymyslí. Jinak ta společná budoucnost DP a P2 bude jen krátkodobá, IMSA už snad někdy v létě potvrdila, že DP/P2 je jenom přechodným obdobím do roku 2016, včetně (myslím). Rozhodně musíme počítat s tím, že na některých okruzích budou letos lepší P2 a na některých DP, protože vyrovnat ta auta je a bude nesmírně složité. Vždyť ani v Grand-Am se samotnými DP se jim to ne vždy dařilo 🙂

  • comment-avatar

    Pane Sirný opět zdravím ! Ta naše parketa prototypů je nekonečné téma. Pamatuji dobu kdy proti sobě na startovní čáře třeba na Monze stály litrové placky Abarth nebo Ossela a proti nim Porsche 917 nebo Ferrari 512 a závodilo se všichni proti všem . Za dva roky pětilitrům odzvonilo,ale to bylo spíše k vůli maximálním rychlostem na tratích kde se tehda jezdilo. No dnes mi připadá,že se něco mění a vymýšlí jen za účelem ,aby se na tom vydělalo. Totéž platí o technicky velmi složité a tím i drahé třídě LMP-1,vstupuje sice Porsche ale se sponzorem R.B. který zničil konkurenci ve F-1 a mám obavy,že tato třída zažije možná dvouletý vzestup a potom pád,že to R.B. ubije penězi. Až pak zažije renezanci LMP-2,která bude stejně rychlá s menšími přeplňovanými motory bez drahé rekuperace a možná kvalitními vozy GTE,ale bez GT-3 aLMP-3 ty tam myslím nepatří. Vím v ELMS i ASLMS by se možná dále hodily k zaplnění startovního pole,přitom už známá a osvědčená skupina C.N. známá ze závodů do vrchu by jistě vhodně doplnila vytrvalostní závodění na úrovní,majitelů těchto vozů je v Evropě hodně, kteří si už netroufnou s nima vyjed na úzké tratě bez svodidel a nemají se kde svést.

    • comment-avatar
      Aleš Sirný 11 years ago

      Ono se to téma prototypů hodí k pivu, bych řekl. Každopádně souhlasím s Vámi, že LMP1 časem nebude mít co nabídnout, sice tam budou tři automobilky, ale na jak dlouho…

  • comment-avatar

    Už se na to pívo těším s třetím do party M. Krejčím!

    • comment-avatar
      Aleš Sirný 11 years ago

      jakmile začne sezona, určitě se potkáme někde na závodech, třeba na ELMS v Rakousku

  • DISQUS: 0