Tým Rebellion Racing dnes oznámil pokračování partnerství s francouzskou Orecou, která připravuje zcela nový prototyp pro LMP1. Pro Rebellion i Orecu
Tým Rebellion Racing dnes oznámil pokračování partnerství s francouzskou Orecou, která připravuje zcela nový prototyp pro LMP1. Pro Rebellion i Orecu jde o návrat do nejvyšší kategorie WEC po roční přestávce.
Samotná spolupráce trvá již od roku 2014, kdy Oreca pro tým postavila prototyp LMP1 R-One. Loňskou sezónu však Rebellion strávil v kategorii LMP2, a i v ní nasazoval vozy francouzského výrobce s označením Oreca 07. Společně v sezóně dominovali a získali titul ve své kategorii.
Pro letošní sezónu pak Oreca chystá zcela nový prototyp s označením Rebellion R13. Jako motor bude sloužit upravený atmosférický motor 4.5L Gibson z LMP2. Vůz se poprvé představí na autosalonu v Ženevě.
Rebellion hodlá nasazovat hned dva vozy, a to se zkušenými závodníky. Za volant usednou Andre Lotterer, Neel Jani, Bruno Senna, Mathias Beche, Gustavo Menezes a Thomas Laurent.
„Postavit tento zcela nový prototyp LMP1 byla skvělá výzva. Už když jsme loni stavěli Orecu 07, tak naším cílem bylo učinit velký krok vpřed oproti předchozí generaci. A to se nám podařilo, což nás přimělo k tomu se pustit i do nejvyšší kategorie,“ řekl ředitel Orecy Hugues de Chaunac.
„Není pochyb o tom, že tento vůz LMP1 to bude mít s atmosférickým motorem proti hybridům těžké, ale Rebellion R13 bude skvělým vyzyvatelem,“ dodal.
Detaily přiblížil technický ředitel David Floury. Oreca prý k tomuto projektu přistoupila úplně jinak než dřív a pracovala s celou řadou nových návrhů. Monokok vychází z Orecy 07 pro LMP2, jelikož tým neměl dost času na to přijít se zcela novým designem, a ještě ho nechat řádně homologovat.
„Celý projekt začal v září, takže na návrh a stavbu jsme měli jen sedm měsíců. Fáze návrhu už je skoro u konce a dodavatelé již vyrábí některé součástky. U takových projektů, kde je na vše hrozně málo času, vždy říkám, že už to nikdy znovu neuděláme. Ale Rebellion chtěl do LMP1 za každou cenu a my máme rádi takové výzvy,“ řekl Floury.
V rozhovoru rovněž potvrdil, že se pro motor Gibson z LMP2 rozhodli vzhledem ke zkušenostem. Je pro všechny tedy logické vylepšit známou pohonnou jednotku, než se učit s něčím zcela novým.
„Jde o evoluci motoru z LMP2, který však velice dobře známe. Lidé v Gibsonu jsou velice schopní a rádi s nimi spolupracujeme,“ dodal Floury.
COMMENTS
Tak ono těch prototypů LMP1 bude nakonec v následující sezóně více než vloni ,kdy ještě jezdilo Porsche 919. Je to možná dáno tím, že odchodem dravce se uvolnilo minimálně jedno místo na stupních vítězů, čímž se stal úspěch v LMP1 dosažitelnějším než dříve.
Přesně tak. Velmi pravděpodobně občas nějaká Toyota odpadne nebo bude mít vážný potíže, a už je těch míst na bedně víc než 1. Teď už je zcela zřejmý, že WEC uteklo hrobníkovi z lopaty a na rozdíl od WTCC tu svou klinickou smrt přežilo.