O jezdce Mercedesu nejeví zájem ani BMW

O jezdce Mercedesu nejeví zájem ani BMW

O angažmá současných jezdců Mercedesu pro příští sezonu nejeví stejně jako Audi zvláštní zájem ani BMW. Mercedes se na konci letošní sezony stáhne

Doubek zakončil sezonu osmým místem
Za Hondu budou ve WTCR startovat Guerrieri a Monteiro
Úspešný začiatok pretekárskych dní na Nurburgringu

O angažmá současných jezdců Mercedesu pro příští sezonu nejeví stejně jako Audi zvláštní zájem ani BMW.

Mercedes se na konci letošní sezony stáhne kvůli svému budoucímu působení ve Formuli E z DTM. I přes odchod “stříbrných šípů” ovšem najdeme v řadách stuttgartské automobilky jezdce, kteří by si přáli v německém šampionátu pokračovat. Své přání zůstat i nadále součástí série vyjádřil Daniel Juncadella a své setrvání s jinou značkou by si dovedl představit také aktuální lídr průběžného pořadí Paul Di Resta, který je ale také spojován s angažmá u HWA ve Formuli E.

S vyhlídkami současných pilotů Mercedesu na zisk závodní sedačky pro příští ročník to ale příliš nadějně nevypadá a to i navzdory tomu, že Audi s BMW by měly nasadit namísto letošních šesti hned osm vozů. Dva extra vozy navíc by totiž měl podle slov šéfa Audi Motorsportu Dietera Gasse spravovat zákaznický tým, přičemž rozhodnutí o jezdecké sestavě by mělo být čistě v jeho kompetenci.

“V zákaznickém týmu nemáme v úmyslu ovlivňovat rozhodnutí o jezdcích. Jsou to zákaznické týmy a musejí se snažit zajistit určitý rozpočet. Jednou z cest k jeho získaní je využití jejich vlastních jezdců,” řekl Dieter Gass pro Motorsport.com během podniku DTM v Misanu.

Gassova slova doplnil také šéf BMW Motorsportu Jens Marquardt: “Soukromé týmy potřebují naše vozy, ale kdo pro ně bude závodit je jejich rozhodnutí,” uvedl.

Příliš naděje jezdcům Mercedesu nesvítá ani v případě, že by u BMW došlo ke změnám v rámci její současné šestice. Marquardt totiž tvrdí, že v takovém případě by se poohlížel nejprve ve vlastních řadách.

“Jsme extrémně spokojeni s naší jezdeckou sestavou a máme nějaké skvělé juniory. Myslím, že se momentálně zaměřujeme na naše jezdce a méně na to, kdo bude v příštím roce propuštěn.”

Jedním z kandidátů na budoucí sedačku u BMW v DTM by mohla být Beitske Visser. Nizozemská závodnice, která je členem juniorského týmu Bavořanů od loňského roku, závodí aktuálně v GT4 European Series.

“Beitske odvádí skvělou práci a doufáme, že bude pokračovat ve vývoji stejným způsobem. Uvidíme, kam to půjde,” vyjádřil se Marquardt k Nizozemce.

Ke změnám by mohlo dojít také u Audi. Existuje totiž možnost, že by Robin Frijns mohl po své debutové sezoně DTM opustit a vrátil se do Formule E. V elektrické sérii by mohl nahradit u Virginu Alexe Lynna. Jako největší kandidát na případné volné místo se jeví Jihoafričan Kelvin Van Der Linde, jenž “čtyři spojené kruhy” reprezentuje na scéně GT vozů.

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    Píšete, že o jezdce Mercedesu nejeví zájem ani BMW, ani AUDI.
    Jakpak by o ně mohlo BMW a AUDI jevit zájem, když pro ně nemají auta??? Propuštění piloti Mercedesu najdou jistě uplatnění v nějakém tom seriálu gétéček.
    A mimo jiné: pokud DTM vůbec přežije, bude na elektriku.

    • comment-avatar
      A. Novák 7 years ago

      Cokoliv, co z motorsportu přežije, bude do 10 let na elektriku. Bohužel…

  • DISQUS: 0