Tým JAS Motorsport letos avizoval stavbu nového speciálu TCR z nového modelu Honda Civic Type-R FK8. Vůz má za sebou v Itálii první testy a za volant
Tým JAS Motorsport letos avizoval stavbu nového speciálu TCR z nového modelu Honda Civic Type-R FK8. Vůz má za sebou v Itálii první testy a za volant usedl Roberto Colciago, který figuruje v rámci TCR International Series na průběžném čtvrtém místě.
Nový speciál má za sebou první úspěšný funkční test. Tým JAS Motorsport plánuje ještě intenzivní testování na jihu Evropy, tak aby první vozy mohly putovat ke svým zákazníkům ještě letos v prosinci. Do začátku nové sezóny chtějí v Itálii postavit celkem pětadvacet nových Civiců.
„Vždy je velmi vzrušující, když usednete poprvé do zcela nového vozu. Vzhledem k tomu, že se jedná o zcela první jízdu, tak je příliš brzy cokoliv hodnotit. Cítil jsem se ale velmi komfortně. Motor má výkon, převodovka je přesná a aerodynamika funguje skvěle. Všichni, kdo si auto na příští rok pořídí, určitě neprohloupí,“ uvedl k prvnímu testu pozitivně laděný Ital.
O uplynulém víkendu v rámci okruhového šampionátu FFSA na francouzském Paul Ricardu představil vylepšený model 308 TCR také Peugeot, který vychází z cupového vozu, jenž brázdil tratě národního šampionátu již letos. Francouzská automobilka pracuje především na zvýšení výkonu svého jedna šestkového přeplňovaného motoru, tak aby vůz stačil silnějším dvoulitrovým speciálům v kategorii TCR.
COMMENTS
Další argument, že tato třída má budoucnost. Snad žádná jiná kategorie na světě nezažívá takovou expanzi a tak masivní přílivu nových značek a typů.
Jen škoda, že to nikdo ještě nepochopil v Čechách…
Kdo a co by měl v CZ pochopit, Milane?
Máte snad pocit, že autoklub dělá v ČR pro okruhový sport, aspoň něco? Já nevím o ničem…
To sice máme pocit stejný, ale úplně jsem nepochopil, jak to souvisí s tím, že byly představený nový vozy TCR… 🙂
Vzhledem k tomu, že kupní síla obyvatel ČR je pořád na nižší úrovni než v Německu, nedá se očekávat, že by ČR mohla mít v dohledné době vlastní šampionát vozů GT3. Avšak pokud kupní síla poroste, mohla by naše země mít vlastní šampionát dostupnějších TCR. Zároveň si však nedovedu představit, že by takový šampionát mohl mít jiného promotéra než Autoklub ČR.
No vidíte, a ono je to zatím víceméně obráceně… 🙂 Vozů GT3 je u nás povícero (pravda, některé jsou poněkud starší specifikace), ale auto TCR má akorát Fulín, pokud se nepletu. A v zemích středoevropský FIA zóny jsou dohromady asi 2-3. Takže na vlastní šampionát TCR raději rychle zapomeňme…
Souhlasím, že autoklub zajímá jen rallye a kdyby organizaci nepřevzaly týmy a lidi okolo závodů tak by v podstatě žádné MMČR už dnes nebylo. Tak jak vypadá FIA CEZ potažmo ESET V4 Cup není zásluha autoklubu. Kdo by TCR kupoval když s ním nemá kde závodit? Starší kousky jsou dnes od 2 mil a to není drahé. Žádný závodní vůz pod milion nestojí dokonce nefunkční Octavia je za 1,5m a bylo tu dost lidí co si ji koupilo. Ono uvažovat, jako autoklub, že to nepůjde tak do toho nejdeme je špatně…
Pravdu díte, co víc dodat… Snad jen: rallye má tu výhodu, že se tam dá jezdit skoro se vším včetně starých pekáčů za 30 000 Kč. Na okruzích je ta spodní hranice spíš 30 000 eur.