Na Masarykově okruhu se rozhodne  o šampionech ve vytrvalosti i v driftu

Na Masarykově okruhu se rozhodne o šampionech ve vytrvalosti i v driftu

Hned dvě mistrovské série zakončí o víkendu na Masarykově okruhu sezonu 2014. V sobotu a v neděli se bude rozhodovat o mistrech ve vytrvalostních auto

Tomáš Pekař udělal vítěznou tečku za premiérovou sezonou obnoveného Octavia Cupu
Brněnský víkend Menxu: příjemné výsledky s nejlepším na konec
Ondřej Ježek: V roce 2018 s Yamahou v MS Superbiků

Hned dvě mistrovské série zakončí o víkendu na Masarykově okruhu sezonu 2014. V sobotu a v neděli se bude rozhodovat o mistrech ve vytrvalostních automobilových závodech i v driftu – jízdě řízeným smykem. Vytrvalostní závod se pojede pouze 2 hodiny namísto obvyklého šestihodinového Epilogu.

Tradiční šestihodinový závod zakončující sezonu Masarykova okruhu se musel změnit kvůli preferencím účastníků. Zatímco v předchozích letech piloti bojovali v šestihodinovém klání, do nějž byl vložen dvouhodinový závod zařazený v kalendáři mezinárodního mistrovství České republiky, letos pojedou jen vložený závod. „Bohužel došlo k souběhu několika okolností, kvůli kterým nebylo možné vytvořit dostatečně početné startovní pole na šestihodinový závod. Proto jsme se rozhodli závod zkrátit pouze na část zařazenou do kalendáře středoevropského zónového mistrovství,“ vysvětlila manažerka závodu Jana Božková. Závod odstartuje v 14 hodin. Po jeho ukončení ještě budou pokračovat volné jízdy v driftu.

Právě driftu bude věnovaný celý nedělní program. „Czech Drift Series se během několika roků vypracoval mezi jeden z nejatraktivnějších závodů, které při podzimních automobilových víkendech jedeme. Kromě toho, že jde o závod, je to především show pro diváky. Drifty mají svou stálou diváckou skupinu, postupně jim ale přicházejí na chuť i další lidé, kteří dosud fandili především tradičním závodům,“ popisuje Božková. Úkolem driftera je projet zatáčku co nejefektněji řízeným smykem. Měří se rychlost průjezdu, úhel driftu a průjezd kolem takzvaných apexů – bodů těsného průjezdu. Při tandemové jízdě rozhodčí posuzují i vytváření tlaku na soupeře, schopnost adaptace na jeho jízdu, napojování jednotlivých driftů na sebe a celkový dojem z ovládání vozidla v driftu.

Souboje se odehrávají v úseku „stadionu“, fanoušci se tedy budou soustředit na tribuně C. Tréninky a kvalifikace jsou naplánovány už na sobotní dopoledne společně se dvěma závody atraktivního značkového poháru Porsche GT3 CCCE. Mezi 16 a 17 hodinou pak závodníci vyrazí k nákupnímu centru Olympia na exhibiční jízdy na parkovišti. „Exhibice je pozvánkou na nedělní závody. Na relativně malém parkovišti samozřejmě jezdci nepojedou naplno, v neděli na okruhu už ano,“ doplnila Božková.

PR

 

COMMENTS

WORDPRESS: 6
  • comment-avatar
    Martin 11 years ago

    K jakému souběhu okolností došlo???A bude aspoň startovní listina té “bídy”???

  • comment-avatar

    Souběh okolností je “vstřícnost” autodromu Brno k jakémukoliv testování atd. a dále
    ” výborná ” práce okruhové komise …..

    • comment-avatar
      Martin 11 years ago

      JK…děkuji za odpověď…

      • comment-avatar

        A dalším souběhem je i to, že cca 24 hod před startem nemáme stále uveřejněnu startovní listinu té ” bídy ” !!!

        • comment-avatar
          Martin 11 years ago

          No já myslím že to dělají schválně aby se aspoň někdo přišel podívat…Já se tak těšil už od srpna a nakonec myslím ani nepůjdu….

  • comment-avatar
    Martin 11 years ago

    Tak už tam jééé startovka….Celkem 15 aut,a vůbec ne špatnejch….:D

  • DISQUS: 0