Jak vzdálenou má Alonso trojkorunu? Na účast v Le Mans má Španěl ještě čas

Jak vzdálenou má Alonso trojkorunu? Na účast v Le Mans má Španěl ještě čas

Španělský pilot Formule 1 Fernando Alonso se již nějaký ten pátek pohybuje na hraně zítřka. Současného jezdce McLarenu čeká koncem května ostře sledov

Nepočkal jsi tam na mě, loučil se Alonso s Webberem a předestřel svou budoucnost
Enge o Indy 500: Alonso si počínal jako oválový profík!
24h Le Mans – Vadný senzor přihrál vítězství druhé Toyotě #8

Španělský pilot Formule 1 Fernando Alonso se již nějaký ten pátek pohybuje na hraně zítřka. Současného jezdce McLarenu čeká koncem května ostře sledovaná premiéra v závodě 500 mil Indianapolis a krom toho pomýšlí dvojnásobný mistr světa F1 také na start ve 24H Le Mans. Tím dostává otázka Alonsovy budoucnosti po skončení kariéry v královně motorsportu jasnějších obrysů.

Jistě v tomto ohledu nesmíme pospíchat, nicméně je zjevné, kam Španěl svými myšlenkami směřuje. Takzvanou trojkorunu získá vítěz Velké ceny Monaka, Indy 500 a 24 hodin Le Mans. Alonso slavil (a zatím také startoval) pouze v knížecích uličkách. Triple Crown získal zatím pouze Graham Hill a proto je logické, že stát se teprve druhým jezdcem v historii, který dosáhl na tuto famózní metu, je více než lákavé. Není ale předčasné již nyní nad něčím takovým uvažovat? Nad touto problematikou se zamyslel Alonsův dlouholetý kamarád a někdejší soupeř Mark Webber.

„Formule 1 už pro Fernanda není žádnou velkou výzvou a proto přemýšlí, co jej znovu naplní a nabije energií. Má hlad a chuť vyzkoušet něco nového. Kolem debutu v Indy 500 se strhla senzace a jak jsme se mohli přesvědčit, je to realizovatelné. Ovšem, nemyslím si, že by se během jedné sezony dala zvládnout F1, Indy a Le Mans dohromady. Hezky jedno po druhém, vše má svůj čas. Však je mu 35 let, ne? Dle mého názoru má na start ve 24H Le Mans čas ještě v následujících 10 letech,“ tvrdí bývalý pilot Red Bullu.

Webber působí jako ambasador automobilky Porsche a s Alonsem vedl debaty ohledně účasti v legendární čtyřiadvacetihodinovce během dubnové Velké ceny Brahrajnu. Australan svého někdejšího rivala v honbě za „triple crown“ sice povzbudil, ale k žádné domluvě z hlediska spojení s týmem Porsche LMP1 zatím nedošlo. I přesto, že by se podle výše uvedeného Webber nikam bezhlavě nevrhal, sám dokázal v minulosti Grand Prix Monaka vyhrát, prvenství v Le Mans mu o kousek uniklo a nabízela se také kariéra v Indy Car. Právě proto rodák z Queanbeyanu moc dobře ví, co se jeho kolegovi honí hlavou.

„Kdyby se mi kdysi podařilo učinit další krok kupředu a vyhrál bych 24H Le Mans, trojkoruna by pro mě začala být hodně lákavá, ale protože se tak nikdy nestalo, neměl jsem takové nutkání vyzkoušet něco nového. Pro kluky z Indy Car chovám obrovský respekt a jsou mými hrdiny, ale v životě bych tam s nimi nechtěl závodit. A tak to také zůstalo. Může vyhrát Alonso Indy 500 i Le Mans? Věřím, že ano, avšak čas bude v tomto ohledu stěžejním faktorem. Nejprve by se měl soustředit na jednu věc a až poté, co uspěje, se přesunout dál. Může to zabrat nějakou chvíli, a nebo také klidně jen jeden rok. Protože jak se ukázalo, poslední roky v obou podnicích byly nepředvídatelné. Porsche uspělo hned ve druhém ročníku po svém návratu do nejprestižnější třídy LMP1 a ve staré cihelně triumfoval nováček Alexander Rossi,“ popisuje Webber a prozatím tak uzavírá téma týkající se Alonsových nadějí.

Jakou však tato slova dostanou váhu, to se dozvíme nejdříve po závodě 500 mil Indianapolis 28. května.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Josefus 8 years ago

    I přes malou šanci vyhrát hned napoprvé Indy500 má Fernando ke “trojkoruně” mnohem a mnohem blíže, než k pódiovému umístění s vozem Formule 1 ve stáji Mclaren-Honda.

  • DISQUS: 0