Ivo Horn: Za výkony v průběhu celého roku a zlepšení si všichni zaslouží absolutorium

Ivo Horn: Za výkony v průběhu celého roku a zlepšení si všichni zaslouží absolutorium

Další velmi úspěšnou sezonu má za sebou pražský tým Menx, který v letošní sezóně bojoval hned na třech frontách. Červené vozy Ferrari letos bojovali v

Pátý podnik ESET V4 Cupu se uskuteční na Slovakia Ringu
Z motokár do F4, Stefan Fürtbauer prožívá úspěšnou debutovou sezonu
Maciej Szkudlarek: „Chci se vyvíjet, ale také chci být co nejrychlejší“

Další velmi úspěšnou sezonu má za sebou pražský tým Menx, který v letošní sezóně bojoval hned na třech frontách. Červené vozy Ferrari letos bojovali v pohárovém klání Ferrari Challenge, v italském šampionátu GT Sprint, ale především pak v ESET V4 Cupu, kde jezdci týmu dosáhli na ty největší úspěchy.

S šéfem týmu Ivo Hornem jsme si popovídali nejen o letošní sezoně, ale i o té následující.

V letošní sezoně jste naprosto s přehledem dominovali kategorii ESET Endurance. K tomu dokázal Patrik Tkáč získat i bronz v absolutní klasifikaci. Lze hodnotit právě skončenou sezónu jinak než pozitivně?

Vždy je co zlepšovat, ale realisticky vzato jsme asi dosáhli maxima. Musíme brát v úvahu, že pokud pomineme Michaela Vorbu a Andyho Studeniče, tak ze zbývajících jezdců měl nejvíce zkušeností Lubomír Jakubík v podobě jediné sezóny ve Ferrari Challenge. Za výkony v průběhu celého roku a zlepšení si všichni zaslouží absolutorium. Za tým mě těší, že jsme přispěli svým dílem hladkými a rychlými zastávkami. Mrzí mě jen dvojí technické problémy vozu 44, bohužel byly mimo naši kontrolu.

Letošní závody se v několika případech nesly v dech beroucím souboji vašich posádek. Jak jste tyto souboje vnímal?

Měli jsme na zdi o hodně zvýšený tep! Pochopitelně jsme měli obavy, aby se něco nestalo, ale musím pochválit všechny jezdce, že byli rozumní a nepouštěli se do žádných kamikadze soubojů. Občas to bylo hodně těsné, ale férově si nechali dost místa.

Na který letošní závodní víkend budete ještě dlouho vzpomínat a na který byste nejraději zapomněl?

Těžko vypíchnout jediný víkend, každý přinesl příjemné chvíle. Každopádně poprvé je jen jednou, takže Hungaroring coby první závod ESET Cupu, ve vytrvalostním závodu jsme v hodnocení slovenského šampionátu měli první tři místa, což byl mimořádný pocit.

Vyloženě černý víkend jsme nikde neměli, samozřejmě nás ale mrzí dvojí odstoupení 44 na Red Bull ringu a těsně před koncem Epilogu. Pak si vždy říkáte, jestli jste něco nemohli udělat jinak a něco nezanedbali. Ale musím říci, že Ferrari a Michellotto, který dělá vozy GT3, se zachovali fantasticky a zdarma dodali po Red Bull Ringu nový motor poté, co provedli analýzu poruchy.

Nemrzí vás, že se ani jeden z vašich jezdců neprosadil na podium v konečném hodnocení sprintů?

Sprinty nebyly nikdy naší prioritou, brali jsme je hlavně jako přípravu na vytrvalostní závod, protože mnoho jezdců závodilo letos první sezónu a každé kolo pro ně bylo cenné. Soustředili jsme se na vytrvalostní závody a tam jsme cíle splnili na 100%.

Jak hodnotíte působení týmu v sériích Ferrari Challenge a GT Sprint?

Ve Ferrari Challenge jsme vstoupili do sezóny se třemi novými jezdci, Josefem Jakubíkem, Petrem Vančem a Tomášem Kukučkou,  v Coppa Shell. Na první sezónu si vedli nad očekávání dobře, všichni dokázali bodovat. To není vůbec snadné, když máte ve startovním poli skoro tři desítky vozů a boduje první desítka, řada jezdců je už v Challengi inventářem a znají okruhy i vůz. Naši jezdci se to učili za pochodu a nejvíc nás těší pokrok ve srovnání se začátkem sezóny. Jako jeden nejlepší výsledek bych zmínil druhé místo Tomáše Kukučky v Hockenheimu. Robert Pergl kvůli zdravotní indispozici v Trofeo Pirelli vynechal pár závodů, ale i tak se v Imole dostal na stupně vítězů.

V GT Sprintu jsme jeli začátek sezóny a myslím, že výsledky byly nad očekávání. Jako výborný tah se ukázalo spojení zkušených jezdců Michaela Vorby a Andyho Studeniče se začínajícími Lubomírem Jakubíkem a Patrikem Tkáčem. V Brně i na Slovakiaringu brali poháry na stupních vítězů v to jsme původně ani nedoufali.

Můžete již nyní prozradit plány Vašeho týmu pro příští sezonu?

Momentálně je řešíme, určitě budeme dále aktivní ve Ferrari Challenge, kde budou nové aerodynamické kity, které vozy zrychlí. To pomůže i v zóně a národních mistrovstvích.  S GT3 trojkami je otevřená situace a čekáme i na vývoj v jednotlivých šampionátech.

foto: PR

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar

    Jak rychlé jsou vozy Ferrari Chalange bylo vidět na trati v Le Mans,top speed skoro 300 a čas na kolo jen o 6 vteřin pomalejší než speciály GTE,aerokit těm autům pomůže i vzhledově!

    • comment-avatar
      David 11 years ago

      310 km/h a na “7 ” v omezovači. S aerokitem už bude top speed asi menší.

  • DISQUS: 0