Série Grand-Am dospěla ke svému konci, o víkendu se konal poslední závod sezony a nyní je na řadě nová kapitola jménem United Sports Car Racing. A jak
Série Grand-Am dospěla ke svému konci, o víkendu se konal poslední závod sezony a nyní je na řadě nová kapitola jménem United Sports Car Racing. A jaký byl ten letošní památný šampionát, v němž se bojovalo od ledna až do září?
Roar Before the Rolex 24
Krátce po novém roce se konal první oficiální test před čtyřiadvacetihodinovkou v Daytoně. Ani letos nechyběl ve startovním poli český zástupce – tentokrát v osobě Jana Charouze.
Uvolněná atmosféra mezi Ganassiho externisty – vlevo Juan Pablo Montoya (NASCAR), uprostřed Dario Franchitti (IndyCar), vpravo Jamie McMurray (NASCAR).
Čím větší čísla, tím lépe. Jezdci pak vědí, s kým jdou do souboje, případně na koho si mohou u komisařů stěžovat.
Rolex 24 At Daytona
Závodníků kategorie Daytona prototype bylo jako máku. Pohár byl však jen jeden.
Scott Pruett a jeho slavnostní póza po zisku pole-position.
Start! Náskok prototypu Ganassiho stáje ukazuje, komu bude čtyřiadvacetihodinovka patřit.
K Daytoně neodmyslitelně patří ruské kolo, ze kterého vidíte na celou dráhu.
K noční obloze patří i ohňostroje.
A je to doma! Scott Pruett, Charlie Kimball, Memo Rojas a ve voze sedící Juan Pablo Montoya.
Grand-Am of the Americas
Poprvé na Circuit of the Americas!
Pod dohledem. Pruett a Rojas válčili, ale s přiškrceným výkonem si mohli o vítězství nechat zdát.
John Fogarty a Alex Gurney si dojeli pro vítězství v rudém šípu Daytona Prototype.
Barber Motorsports Park
Nahoru a dolů. Trať Barber Motorsport Park nemá snad jediné vodorovné místo.
Provoz je velký, obzvlášť když se jede na trati, která neposkytuje příliš prostoru k předjíždění.
Třetí závod, třetí vítězná posádka. Max Angelelli a Jordan Taylor započali cestu k titulu.
Visual Studio Ultimate GP of Atlanta
Druhé poprvé: Grand-Am se premiérově představilo i v Road Atlantě.
Letem světem s Andrew Davisem a Leh Keenem.
Scott Pruett a Memo Rojas se poprvé od Daytony probojovali na první místo a vyhráli.
Diamond Cellar Classic, Mid-Ohio
Snad nejtypičtější fotka z okruhu Mid-Ohio.
Scenérie jednoho z nejoblíbenějších okruhů v USA.
Andy Lally a John Potter znovu bodovali a bez jediného vítězství se po Mid-Ohiu udrželi v čele tabulky.
Christian Fittipaldi vybojoval spolu s Joaem Barbosou první vítězství v roce 2013.
Grand-Am 200, Detroit
Město motorů a dost možná brzy i město duchů – to je americký Detroit.
Na ostrově Belle Isle mají fotografové blízko k autům…a auta blízko k betonovým bariérám.
Nové palivo, nové pneumatiky a nový jezdec.
Oslava druhého vítězství Maxe Angelleliho a Jordana Taylora.
Sahlen\’s Six Hours of the Glen
I love New York…a my milujeme okruh Watkins Glen.
Nekonečný pás modrých svodidel, to je poznávací znamení Watkins Glen.
Šest hodin v plné palbě a pak vítězství, to je posádka Christian Fittipaldi a Joao Barbosa.
Brickyard Grand Prix
Scott Pruett a Memo Rojas v chrámu rychlosti – v Indianapolis Motor Speedway.
Prototypy v první klopené zatáčce oválu.
Venezuela do toho! Alex Popow a Ryan Dalziel slaví první vítězství roku.
VisitFlorida.com Sports Car 250
Na společné cestě. Grand-Am a ALMS prožily v Road America společný víkend.
Modrožlutá BMW jsou dnes minulostí, stáj Turner Motorsport nyní oba vozy prodává.
Brendon Hartley v náručí Scotta Mayera – takhle se slaví vítězství!
Kansas Grand Prix
V Kansasu se jelo poprvé a naposled.
Leh Keen a Alessandro Balzan si jedou pro vítězství.
Třetí prvenství zaznamenali Jordan Taylor a Max Angelelli.
Laguna Seca Rolex Series
Scott Dollahite a Jeff Mosing řídili černozlatý Lotus.
Andy Lally a John Potter konečně vyhráli a znovu převzali vedení v šampionátu.
Posádka Taylor – Angelleli byla v Laguně Sece jako na koni.
Lime Rock
Alessandro Balzan si ve své první kompletní sezoně v Grand-Am dojel pro titul v GT.
Jordan Taylor a Max Angelelli slavili nejen vítězství, ale i titul v kategorii Daytona Prototype.
Aleš Sirný
Foto: Grand-Am
COMMENTS
Z původně ne moc hezkých vozů Daytona prototype se časem vyklubala docela pohledná auta,připominající Maserati MC 12 nebo Saalen skupiny GT-1. Na příští sezonu jsem docela zvědavý jak dopadne srovnání s LMP-2,která je trochu rychlejší no oni si s tím poradí možná na úkor cupových vozů vzhledem k propustnosti tamějších okruhů.