Extrémně dlouhá přestávka mezi čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans a závodem na okruhu Circuit of the Americas v USA je u konce. Šampionát FIA WEC se pr
Extrémně dlouhá přestávka mezi čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans a závodem na okruhu Circuit of the Americas v USA je u konce. Šampionát FIA WEC se probouzí z letního spánku a sobotní šestihodinovkou startuje nabytá podzimní část.
LMP1
Audi udělalo vítězstvím v Le Mans velký pokrok, ale bude to na rychlé Toyoty stačit? Posádka japonského vozu Davidson – Lapierre – Buemi má v průběžném hodnocení jezdců náskok dvaceti bodů, za což může vděčit výhrám v Silverstone, Spa a třetímu místu v Le Mans. Naopak sesterská posádka je na tom o poznání hůře a hodně jí ublížilo odstoupení v Le Mans. Nutno podotknout, že pokud Wurz – Sarrazin – Nakajima dojeli do cíle, pokaždé v TOP3. V USA však Nakajima nepojede a v kokpitu ho nahradí rychlý Mike Conway.
Zpět za volant prototypu Audi se vrací Loic Duval, který v Le Mans tvrdě havaroval a samotného závodu se nezúčastnil. O kokpit se bude dělit s Kristensenem a Di Grassim. Na koni je samozřejmě vítězná posádka z Le Mans; Lotterer – Treluyer – Fassler.
Porsche poprvé v sezoně pojede s vyšším přítlakem a možná se podruhé v roce dočkáme i pódiového umístění.
Pódiové ambice zcela určitě nemá Rebellion Racing, alespoň v celkovém hodnocení. Soukromá stáj nemá proti nadvládě továrních strojů šanci. Naštěstí bude mít v USA o trochu zábavnější víkend v podobě nového konkurenta v kategorii soukromých prototypů – stáj Lotus s vlastním vozem CLM P1/01. Avšak lze předpokládat, že Lotus nebude pro Rebellion žádnou konkurencí.
LMP2
Relativně chudé startovní pole LMP2 obohatí speciálně v USA domácí stáj Extreme Speed Motorsport v čele s Edem Brownem, který má v plánu startovat i v závodě série United SportsCar Championship, jenž se bude konat ve stejný den. V kokpitu se bude střídat se Scottem Sharpem a Ryanem Dalzielem.
S dvojicí prototypů ORECA nastoupí do závodu ruská stáj SMP Racing. Sergey Zlobin se po Le Mans drží na čele průběžného hodnocení jezdců a svou pozici si bude chtít zajisté udržet. Problémy mu ale může způsobit stáj G-Drive Racing, resp. OAK Racing. Ačkoliv Pla, Canal a Rusinov čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans nedokončili, předchozí dva závody vyhráli a rychlostně nad SMP vyčnívají. Vlastně i čínskou stáj KCMG nelze podceňovat, Howson a Bradley dojeli dvakrát na druhém místě a cíl nespatřili jen v Le Mans.
GTE Pro
Klasickou sestavu továrních strojů Aston Martin, Ferrari a Porsche doplní tovární Corvetta v rukou Tommyho Milnera a bratrů Taylorových. Jedná se mimořádnou účast před domácím publikem, Corvette nemá zájem se ve FIA WEC angažovat.
Co se týče stálic GTE Pro, jasně navrch má Ferrari číslo 51. Bruni a Vilander vyhrál závody ve Spa a Le Mans a před posádkou Porsche mají sedmadvacetibodový náskok. Ovšem situace není tak úplně jednoznačná. Makowiecki dostal nového kolegu Pileta a dvojice se má pokusit zvrátit situaci v jejich prospěch – včetně poháru výrobců.
Za nimi pokulhává Aston Martin a před profi posádkou Turner – Mucke se v průběžném pořadí nacházejí dokonce i kolegové amatéři z GTE Am.
GTE Am
Právě dánská posádka Poulsen – Heinemeier Hansson vede průběžné pořadí kategorie GTE Am a v USA jim s bojem o třetí prvenství v sezoně bude pomáhat Richie Stanaway. Na záda Astonu Martin dýchá Ferrari s trojicí Compancem, Ciocim a Venturim, která dokázala vyhrál šestihodinovku v Le Mans. I ti se ale musí mít na pozoru před stájí Proton Competition s vozem Porsche.
Brány okruhu COTA se otevřou již ve čtvrtek. V pátek v podvečer proběhne kvalifikace a startu šestihodinového závodu se v České republice dočkáme přesně o půlnoci ze soboty na neděli.
Startovní listinu najdete zde
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS
No konečně, hodně dlouhá mezera mezi závody, uvidíme jaká bude atmosféra u Rebellionu po incidentu ve formuli E?