FIA WEC: Toyota dominovala na domácí půdě

FIA WEC: Toyota dominovala na domácí půdě

Automobilka Toyota před domácím publikem na okruhu Fuji předvedla bezchybnou jízdu a vyhrála pátý podnik Mistrovství světa vytrvalostních závodů. V ka

FIA WEC: Ford přijede do Le Mans s velmi silnou sestavou
Makowiecki přijde o Daytonu kvůli smluvnímu sporu s Astonem
FIA WEC: Toyota potvrdila jezdeckou sestavu

Automobilka Toyota před domácím publikem na okruhu Fuji předvedla bezchybnou jízdu a vyhrála pátý podnik Mistrovství světa vytrvalostních závodů. V kategorii GTE triumfovala stáj AF Corse.

Toyota vedla až na krátké výjimky od startu do cíle. Z třetího vítězství v sezoně se radovala dvojice Sebastien Buemi a Anthony Davidson, kteří si upevnili vedení v průběžném hodnocení jezdců před posádkou Audi číslo jedna. Na druhém místě dojela sesterská Toyota posádky Wurz, Sarrazin a Nakajima. Z třetího místa se letos již podruhé radovali Webber, Bernard a Hartley s prototypem Porsche. Ostatně, podle výsledků lze konstatovat, že nejrychleji se po Fuji proháněly prototypy Toyota, poté Porsche a nejpomalejšími vozy z řad továren disponovalo Audi. Čtvrté místo si totiž vykroužilo druhé Porsche a na pátém a šestém místě skončily obě Audiny v pořadí Di Grassi, Duval, Kristensen a Fassler, Lotterer, Treuyler.

2014-6-Heures-de-Fuji-Adrenal-Media-jr5-7892-2_hd

Dramaticky se ze závodu rozloučil prototyp Lotus, který divákům připravil ohnivou podívanou.

V kategorii LMP2 si pro premiérové vítězství dojel uzavřený prototyp Ligier. Francouzská stáj OAK za to může vděčit trojici Pla, Canal a Rusinov. Ovšem jejich prvenství nebylo tak dominantní jako v případě Toyoty. Ligier potkal defekt pneumatiky a v čele závodu se ocitl až v závěrečné hodině.

V kategorii GTE Pro si pro třetí výhru roku dojeli Gianmaria Bruni a Toni Vilander, navzdory tomu, že si museli na pitlane vyzvednout penalizaci za překračování limitů dráhy. Jejich kolegové Rigon a Calado dojeli na druhém místě. S bronzovou příčkou se museli smířit vítězové kvalifikace, Rees, MacDowall a O´Young s Aston Martinem.

V GTE Am statistiky napovídaly tomu, že výhru by mohla vybojovat trojice Thiim, Heinemeier Hansson a Poulsen. V dosavadní sezoně se totiž pokaždé stalo, že pokud Thiim startoval, podařilo se posádce vyhrát. Pokud Thiim chyběl, dojeli Heinemeier a Poulsen vždy na druhém místě. Přesně tato situace se znovu opakovala, a proto stříbro tentokrát putovalo sesterskému Astonu v rukou Lamyho, Nygaarda a Paula Dalla Lany. Na třetím místě dojelo Porsche stáje Prospeed Competition s posádkou Perrodo, Collard a Vaxiviere.

Výsledky závodu najdete zde

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Lubino 11 years ago

    Toyota letos jasně nejrychlejší, velký progres proti loňsku. Porsche v první sezóně po těch letech určitě nezklamalo.U Audi budou muset něco vymyslet.Sice vyhrálo Le Mans, ale…..no bylo nejméně poruchové.
    Jsem zvědavý na Nissan, nedělám si iluze, že by to bylo hned na bednu, ale čerstvý vítr to bude.

  • comment-avatar

    Myslím benzínové hybridní technologie budou mít navrch u Audi to tuší, na 24 to výhoda snad je i P2 v Tuscc Mazda žádná sláva.

  • DISQUS: 0