Po závodě – nezávodě na japonském okruhu Fuji čeká na účastníky Mistrovství světa vytrvalostních závodů předposlední podnik, tentokrát v Číně na okruh
Po závodě – nezávodě na japonském okruhu Fuji čeká na účastníky Mistrovství světa vytrvalostních závodů předposlední podnik, tentokrát v Číně na okruhu Šanghaj. Sezona pomalu spěje ke svému konci, ale řada kategorií stále ještě nemá své šampiony.
LMP1
Audi má titul poháru konstruktérů dávno v kapse, ale mnohem sledovanější je souboj o mistrovský titul mezi závodníky. Vedoucí posádka McNish, Kristensen a Duval mají před svými týmovými kolegy a rivaly náskok 41 bodů (40,75 bodů), což znamená, že Lotterer, Tréluyer a Fässler musejí bezpodmínečně vyhrát a doufat, že posádku druhého Audi postihne velká smůla. Vedoucí trojici totiž stačí dojet nejhůře na čtvrtém místě a bude moci slavit titul už v Šanghaji.
Pohádka o dvou vozech Toyota bude pokračovat i v Číně a cílem japonské automobilky je samozřejmě vítězství, o které před domácím publikem nemohla bojovat.
Třetím do party je Rebellion Racing. Nicolas Prost, Andrea Belicchi a Mathias Beche budou čekat na problémy továrních stájí a doufat ve třetí pódiové umístění v letošní sezoně.
LMP2
Před třemi týdny se do čela průběžného pořadí týmů dostala stáj OAK Morgan Nissan s vozem číslo 35. Do té doby vedoucí Pecom Racing získal ve Fuji pouhých pět bodů a spadl na druhé místo. Pořadí na čele tabulky je však velmi těsné, vždy oba týmy dělí pouhých pět a půl bodu.
O dalších deset a půl bodu vzadu je OAK Morgan Nissan se startovním číslem 24. Vyloženě teoretickou šanci na titul má ještě stáj G-Drive Racing, ale spoléhat na sérii vážných problémů tří konkurenčních stájí a smazání ztráty 33,5 bodů je možná až příliš velký optimismus. Proto se tým bude soustředit spíše na reálnější boj o celkové třetí místo.
Greaves Racing se po intermezzu s Gainer International ve Fuji vrací ke svému původnímu jménu. Erica Luxe doplní v prototypu Zytek Nissan asi nejzajímavější závodník startovního pole – nováček a aktuální vítěz Nssan GT Academy – Mark Shulzhitskiy. V týmu Delta ADR bude po boku Tora Gravese a Robbieho Kerra závodit i bývalý pilot Superleague a nováček ve sportovních vozech Craig Dolby.
Na startovním roštu nebudou chybět prototypy Lotus pod českým patronátem. Do jednoho z nich znovu usedne Jan Charouz. V prototypu Morgan Nissan s číslem 45 stáje OAK Racing se premiérově představí čínský závodník David Cheng.
GTE Pro
V kategorii profesionálních gétéček se stále bojuje o tituly v pohárech jezdců, týmů i konstruktérů. Ve hře je celkové vítězství pro posádky Ferrari, Porsche i Aston Martin. Na čele šampionátu je v současné chvíli stáj AF Corsa s Gianarlem Fisichellou a Gianmariem Brunim. Dvojice má šestibodový náskok před posádkou Porsche Marcem Liebem a Richardem Lietzem. O další dva a půl bodu pozadu jsou Darren Turner a Stefan Mücke s Astonem Martinem. Tým AF Corsa vede i pohár týmů s pouhým tříbodovým náskokem před AG Team Manthey a Aston Martin ztrácí další dva a půl bodu. Podobná situace panuje i v poháru konstruktérů, tam vede Ferrari před Astonem Martinem a Porsche.
U britského týmu došlo i na lehkou změnu jezdecké sestavy. Bruno Senna se připojí k posádce Pedro Lamy a Richie Staneway, přičemž Mücke a Turner absolvují šestihodinovku ve dvou.
GTE Am
I tato třída je velmi vyrovnaná. Poháru týmů vévodí Aston Martin s dvanáctibodovým náskokem před IMSA Performance Matmut a o další tři body méně má 8Star Motorsport. Stejné pořadí panuje i v pohárech jezdců jen s tím rozdílem, že posádka 8Star ztrácí na vedoucí dvojici Jamie Campbell-Walter a Stuart Hall 19 bodů a pro udržení šance na titul je nutné, aby Enzo Potolicchio a Rui Aguas vyhráli.
Předposlední závod šampionátu FIA WEC začíná již zítra ve 4:00 SEČ.
Kompletní startovní listinu najdete zde
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS
Tak ty Toyoty na rovince ty byly hodně natvrdo to se málokdy vidí,už se těším na zítra Páni komentátoři! Jěště by to chtělo,aby se někdo ujal diskuzních stránek o WEC,na stránkách Formule CZ se o těchto závodech vůbec nepíše a i k vůli některým diskutérům tam vůbec nemá cenu chodit,myslím že tyto závody typu WEC, ELMS a USCR by si své stránky určitě zasloužily,fandů je dost!