FIA WEC: Šestihodinovka ve smogu zalité Šanghaji

FIA WEC: Šestihodinovka ve smogu zalité Šanghaji

Po závodě – nezávodě na japonském okruhu Fuji čeká na účastníky Mistrovství světa vytrvalostních závodů předposlední podnik, tentokrát v Číně na okruh

FIA WEC: Lotus se připravuje na vstup do LMP1
FIA WEC: Startovní listina na Le Mans doznala zásadních změn
FIA WEC: Stáj KCMG se zavázala k celé sezoně a mění techniku

Po závodě – nezávodě na japonském okruhu Fuji čeká na účastníky Mistrovství světa vytrvalostních závodů předposlední podnik, tentokrát v Číně na okruhu Šanghaj. Sezona pomalu spěje ke svému konci, ale řada kategorií stále ještě nemá své šampiony.

LMP1
Audi má titul poháru konstruktérů dávno v kapse, ale mnohem sledovanější je souboj o mistrovský titul mezi závodníky. Vedoucí posádka McNish, Kristensen a Duval mají před svými týmovými kolegy a rivaly náskok 41 bodů (40,75 bodů), což znamená, že Lotterer, Tréluyer a Fässler musejí bezpodmínečně vyhrát a doufat, že posádku druhého Audi postihne velká smůla. Vedoucí trojici totiž stačí dojet nejhůře na čtvrtém místě a bude moci slavit titul už v Šanghaji.

Pohádka o dvou vozech Toyota bude pokračovat i v Číně a cílem japonské automobilky je samozřejmě vítězství, o které před domácím publikem nemohla bojovat.

Třetím do party je Rebellion Racing. Nicolas Prost, Andrea Belicchi a Mathias Beche budou čekat na problémy továrních stájí a doufat ve třetí pódiové umístění v letošní sezoně.

\"AUTO

LMP2
Před třemi týdny se do čela průběžného pořadí týmů dostala stáj OAK Morgan Nissan s vozem číslo 35. Do té doby vedoucí Pecom Racing získal ve Fuji pouhých pět bodů a spadl na druhé místo. Pořadí na čele tabulky je však velmi těsné, vždy oba týmy dělí pouhých pět a půl bodu.

O dalších deset a půl bodu vzadu je OAK Morgan Nissan se startovním číslem 24. Vyloženě teoretickou šanci na titul má ještě stáj G-Drive Racing, ale spoléhat na sérii vážných problémů tří konkurenčních stájí a smazání ztráty 33,5 bodů je možná až příliš velký optimismus. Proto se tým bude soustředit spíše na reálnější boj o celkové třetí místo.

Greaves Racing se po intermezzu s Gainer International ve Fuji vrací ke svému původnímu jménu. Erica Luxe doplní v prototypu Zytek Nissan asi nejzajímavější závodník startovního pole – nováček a aktuální vítěz Nssan GT Academy – Mark Shulzhitskiy. V týmu Delta ADR bude po boku Tora Gravese a Robbieho Kerra závodit i bývalý pilot Superleague a nováček ve sportovních vozech Craig Dolby.

Na startovním roštu nebudou chybět prototypy Lotus pod českým patronátem. Do jednoho z nich znovu usedne Jan Charouz. V prototypu Morgan Nissan s číslem 45 stáje OAK Racing se premiérově představí čínský závodník David Cheng.

GTE Pro
V kategorii profesionálních gétéček se stále bojuje o tituly v pohárech jezdců, týmů i konstruktérů. Ve hře je celkové vítězství pro posádky Ferrari, Porsche i Aston Martin. Na čele šampionátu je v současné chvíli stáj AF Corsa s Gianarlem Fisichellou a Gianmariem Brunim. Dvojice má šestibodový náskok před posádkou Porsche Marcem Liebem a Richardem Lietzem. O další dva a půl bodu pozadu jsou Darren Turner a Stefan Mücke s Astonem Martinem. Tým AF Corsa vede i pohár týmů s pouhým tříbodovým náskokem před AG Team Manthey a Aston Martin ztrácí další dva a půl bodu. Podobná situace panuje i v poháru konstruktérů, tam vede Ferrari před Astonem Martinem a Porsche.

U britského týmu došlo i na lehkou změnu jezdecké sestavy. Bruno Senna se připojí k posádce Pedro Lamy a Richie Staneway, přičemž Mücke a Turner absolvují šestihodinovku ve dvou.

\"AUTO

GTE Am
I tato třída je velmi vyrovnaná. Poháru týmů vévodí Aston Martin s dvanáctibodovým náskokem před IMSA Performance Matmut a o další tři body méně má 8Star Motorsport. Stejné pořadí panuje i v pohárech jezdců jen s tím rozdílem, že posádka 8Star ztrácí na vedoucí dvojici Jamie Campbell-Walter a Stuart Hall 19 bodů a pro udržení šance na titul je nutné, aby Enzo Potolicchio a Rui Aguas vyhráli.

Předposlední závod šampionátu FIA WEC začíná již zítra ve 4:00 SEČ.

Kompletní startovní listinu najdete zde

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    Tak ty Toyoty na rovince ty byly hodně natvrdo to se málokdy vidí,už se těším na zítra Páni komentátoři! Jěště by to chtělo,aby se někdo ujal diskuzních stránek o WEC,na stránkách Formule CZ se o těchto závodech vůbec nepíše a i k vůli některým diskutérům tam vůbec nemá cenu chodit,myslím že tyto závody typu WEC, ELMS a USCR by si své stránky určitě zasloužily,fandů je dost!

  • DISQUS: 0