FIA WEC: Legendární Spa-Francorchamps hostí druhý podnik šampionátu

FIA WEC: Legendární Spa-Francorchamps hostí druhý podnik šampionátu

Na Mistrovství světa vytrvalostní závodů čeká druhý podnik šampionátu a zároveň poslední před vrcholem sezony – 24h Le Mans. Na historicky významném b

FIA WEC: Kolektivnímu testování ve Francii dominovalo Porsche
Přestup roku! Webber končí v F1 a stěhuje se do továrního týmu Porsche
Volný trénink v Le Mans pro Porsche

Na Mistrovství světa vytrvalostní závodů čeká druhý podnik šampionátu a zároveň poslední před vrcholem sezony – 24h Le Mans. Na historicky významném belgickém okruhu Spa-Franchorchamps se tak odehraje šestihodinový závod, jenž může nastínit rozložení sil před francouzskou čtyřiadvacetihodinovkou.

LMP1
Lotus se stále nedostavil a neexistující reálné snímky nového prototypu T129 začínají vyvolávat pochyby. Mnohem lépe na tom je stáj Rebellion Racing, která konečně stihla připravit svou novinku Rebellion R-One s motorem Toyota. Spanilá procházka šestihodinovým závodem to ale nebude, nové stroje bývají velkou neznámou a zpravidla se sebou nesou spoustu počátečních problémů. Uvidíme jak se bude mechanikům Rebellion dařit a jezdcům Prost/Heidfeld/Beche a Kraihamer/Belicchi/Leimer závodit.

Po absolutním propadáku v Silverstone přijíždí Audi se vztyčenou hlavou a jedním vozem navíc. Oba prototypy R18 ze Silverstone musely podstoupit důkladnou rekonstrukci a v týmu všichni doufají, že havárie Lucase di Grassiho a Benoita Treluyera se opakovat nebudou. Německé automobilce v prvním závodě rychlost rozhodně nechyběla, právě naopak. Alespoň do nešťastných havárií se Audi s Toyotou přetahovaly o každou desetinu vteřiny.

V modelu R18 se startovním číslem jedna se objeví Kristensen/Duval/di Grassi. S dvojkou pojede tradiční sestava Fassler/Lotterer/Treluyer. V třetím prototypu absolvuje premiérový start Felipe Albuquerque po boku testovače Marca Bonanomiho. Oliver Jarvis by se závodu velmi rád zúčastnil, ale musí plnit závazky v japonském Super GT.

Pohár za třetí místo si Porsche odnášelo s velkou radostí. Úspěch v Silverstone však zastínily problémy vozu 14. Snad byly potíže s hydraulikou vyřešeny a debutanti si užijí bezproblémový závod. Kromě spolehlivosti potřebuje Porsche zapracovat i na rychlosti. Nutno podotknout, že modely 919 závodí v provedení aerodynamického balíku pro Le Mans, jenž by na rozdíl do Silverstone mohl ve Spa fungovat mnohem efektivněji.

Toyota, lídr šampionátu, bude chtít navázat na britský double. Do Belgie přiveze modely TS040 s nastavením Le Mans a jejím cílem je další cenný triumf před vrcholnou čtyřiadvacetihodinovkou.

\"FIA

LMP2
Trend chudého startovního pole v kategorii LMP2 pokračuje. Existence stáje Millennium Racing je velkým otazníkem a Strakka Racing se s novým prototypem Dome S103 představí až v Le Mans. Jedinou dobrou zprávou je účast týmu Jota Sport, který šestihodinovku ve Spa bere jako přípravu na Le Mans. V modelu Zytek-Nissan se představí Simon Dolan, Harry Tincknell a z Audi propůjčený Marc Gene.

Ruský SMP opět nasadí dva prototypy Oreca – Nissan, totožný model bude k vidění u KCMG. Chybět samozřejmě nebudou vítězové úvodního podniku G-Drive Racing s prototypem Morgan – Nissan.

\"FIA

GTE-Pro
Diváci se mohou těšit na čistě tovární bitvu. Soukromá stáj RAM Racing se rozhodla z finančních důvodů závod ve Spa vynechat a tak nám v GTE-Pro zbylo jen šest vozů tří automobilek – Aston Martin, Ferrari a Porsche. V Silverstone vítězná posádka Porsche 911 Holzer, Makowiecki, Lietz bude ve Spa chudší o Richarda Lietze. Týmoví kolegové Pilet – Bergmeister naopak přišli o Nicka Tandyho. Naproti tomu svou sestavu rozšířil tým Aston Martin. Dvojici Mucke-Turner obohatil Bruno Senna, v druhém voze zůstává jezdecké složení stejné. U stáje AF Corse zůstává vše při starém, největší naděje jsou vkládány do posádky Bruni-Vilander.

GTE-Am
Aston Martin Racing obměnil sestavu vítězného vozu číslo 95 a Nickiho Thiima nahradil za Richieho Stanaway, jenž za volantem doplní v Silverstone vítěznou dvojici Poulsen-Hansson. K dvěma vozům Aston Martin se ve Spa přidá trojice Ferrari 458 týmu AF Corse a dva modely Porsche 911 stájí Prospeed Competition a Proton Competition. Chybět samozřejmě nebudou ani obhájci titulu 8 Star Motorsports s Ferrari 458.

Závodní víkend ve Spa startuje pátečními tréninky a kvalifikací. Závodit se bude už v sobotu od 14:30 SELČ.

Startovní listinu najdete zde

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 7
  • comment-avatar

    Tak vidím Porsche už je na místě, ať jim ta hydraulika funguje v Eua Rouge musí jinak ten průlet nebude ono, zítra na ten závod automobilových krasavců také vyrážíme.

  • comment-avatar

    Díky, počasí nemá být žádný zázrak, ale v sobotu prý bez deště sice chladněji, ale Ardeny jsou Ardeny!

  • comment-avatar

    Zdravím, máte vstupenky? My sa chystáme až v piatok, ale bez vstupeniek, s nádejov, že ich kúpime ma mieste.

  • comment-avatar

    Vstupenky bez problému až na místě pro ty co nemají akreditaci stojí 28 Euro, roky zpět tam bývalo kolem 30000 diváků, parkování a kempování bez problémů za tribunou naproti starému startu, při F-1 to bývá asi horší se až tak blízko dostat. Tak šťastnou cestu, možná se potkáme!

    • comment-avatar

      No super, potešujúca sprava!! Hotel máme rezervovany, len som si nebol istý zo vstupenkami. Aj tak sme boli rozhodnuty vyraziť. Určite na F1 to býva výrazne horšie, už len podla cien hotelov. Navyše, keď som čítal komentáre, ake sú problémy s online lístkami, mal som za to, že na mieste vstupenky kúpime. Díky za odpoveď. Dobrú cestu aj vám a možno sa pri trochu šťastia fakt stretneme….

  • comment-avatar
    Lubino 11 years ago

    No Ulrich asi udělal proslov u Audi

  • DISQUS: 0