Férovost v motorsportu, aneb politika se nevyhýbá ani Le Mans

Férovost v motorsportu, aneb politika se nevyhýbá ani Le Mans

Před nedávnem se zde vznesla vlna nevole a pohoršení, nad reakcí Miroslava Konopky, když oznámil ukončení Le Mans projektu po té, co jeho tým ARC Brat

Kalendář FIA WEC pro sezónu 2021 odhalen
24h Le Mans – Večer ve znamení dvou Safety Carů
Další zpomalení pro nehybridní LMP1 před Le Mans

Před nedávnem se zde vznesla vlna nevole a pohoršení, nad reakcí Miroslava Konopky, když oznámil ukončení Le Mans projektu po té, co jeho tým ARC Bratislava neobdržel pozvánku ke startu v Le Mans.

„Robili sme všetko pre to, aby sme sa do Le Mans opäť dostali. Napriek tomu, že v silnej konkurencii Asian LMS sme skončili na 3. mieste, do Le Mans tento rok s najväčšou pravdepodobnosťou necestujeme. Sme ôsmy rezervný tím bez reálnej šance na štart. V Ázii sme skončili celkovo tretí v LMP2. No a tím, čo skončil na 4. mieste v LMP2, je na štartovke pre Le Mans, aj tím na 5. mieste, aj tím na 6. mieste. Asi tým pravidlám výberu celkom nerozumiem, ale určite je v nich priveľa „iných“ kritérií a politiky,“ tak zněla slova slovenského matadora po té, co promotér závodu, společnost A.C.O., oznámila výběr týmů pro letošní 24-hodinový závod.

Celý článek

Dnes, kdy jsme o cca 40 dní dále, je situace následující:

Ze 4 udělených pozvánek týmům kategorie LMP2 z asijské série LMS jsou již tři prodané.

Své dvě místa již prodal tým Jackieho Chana DC Racing (P1 a P4 / ve prospěch týmu Jacquese Nicoleta) a stejně tak učinil i tým Eurasia (P5), jež “přepustil” svou pozvánku týmu Krohn Racing (Tracy Krohn, Andrea Bertolini a Nic Jonsson / Ligier JS P217 Gibson). Jediným pozvaným týmem, který si ponechal svou pozvánku je zatím tým Algarve.

V tomto světle dostávají výše uvedená slova Miroslava Konopky a jeho rozhodnutí o zastavení projektu Le Mans větší význam a výběrová kritéria promotéra  závodu všech závodů vzbuzují opětovně nejeden otazník.

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    ACO nastavila pravidla účasti předem a jasně!
    Cesta do Le Mans vede přes vítězství v ELMS nebo AsLMS. Ti, kteří se nekvalifikují, musí spoléhat na pomyslné “divoké karty.” Je pak pouze věcí promotéra, které týmy z těch “nekvalifikovaných” vyhodnotí jako prestižnější a perspektivnější a jaké na základě toho určí pořadí.
    ACO,ví, co dělá. Má úspěch a je v jeho vlastním zájmu vybrat si dobře.

  • comment-avatar

    Ale to je přece Konopkova chyba, že závodí v Asii! Konkurence je tam proti ELMS mizivá, a skončil až třetí. Tak co by chtěli? Je potřeba se měřit se silnými. U nás je ale zvykem, ačkoli Německo je za rohem a konkurence je tam úcthodná, jezdit závodit do Arábie nebo Malajsie. Nevím, jak se to vyplatí, asi tam dávají startovné, ale sportovně se to růstem projevit nemůže. Tak za co do Le Mans?

    • comment-avatar
      A. Novák 7 years ago

      Myslím, že tam startovné nedávají, ale i kdyby, tak zdaleka nepokryje transportní a logistický náklady. Jezdí tam právě pro tu mizivou konkurenci, od níž si slibují snadný úspěch. A když ani to nevyjde, tak fňukají a stěžují si na všechno kolem. Holt hledat chybu u sebe se málokomu chce…

  • DISQUS: 0