Horké léto vystřídal chladnější podzim a to znamená, že řada šampionátu se chýlí ke svému konci. Platí to i o European Le Mans Series, na které o víke
Horké léto vystřídal chladnější podzim a to znamená, že řada šampionátu se chýlí ke svému konci. Platí to i o European Le Mans Series, na které o víkendu čeká finálový závod roku a zajímavá bitva nejen o titul v LMP2.
Ke startu francouzského závodu na Paul Ricard je připraveno osm prototypů LMP2 a právě v této kategorii je boj o titul velmi vyrovnaný. Pierre Thiriet ze stáje Thiriet by TDS Racing a Pierre Ragues – Nelson Panciatici ze stáje Signatech Alpine mají shodný počet bodů, což slibuje dramatickou podívanou. Obě stáje bojují nejen o titul, ale i o pozvánku na čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.
Simon Dolan a Oliver Turvey z Jota Sport se v poháru týmů drží na třetím místě a bronz si budou chtít dozajista udržet. Živit je ještě může myšlenka na to, že v případě velkých problémů dvou předních kohoutů by matematicky mohli získat titul.
Na druhé místo z Hungaroringu budou chtít navázat Jonathan Hirschi a Brendon Hartley. Pro ně může případný úspěch znamenat posun v žebříčku. Christian Klien bude pokračovat ve spolupráci s Natachou Gachnang u stáje Morand Racing. Ve startovním poli se dále představí týmy Boutsen Ginion Racing, Race Performance a SMP Racing.
V kategorii LMPC je prakticky rozhodnuto. Dvojce vozů ze stáje Team Endurance Challenge nebude mít konkurenci a posádce Gary Hirsch – Paul-Loop Chatin chybí k zisku titulu pouhé dva body.
Podobná situace panuje i v LMGTE. Stabilní výsledky včetně dvou prvenství zajistily posádce Matt Griffin – Johnny Mowlem dostatečný bodový náskok a v Paul Ricard jim bude stačit zisk tří bodů. Radost týmu RAM Racing ještě může překazit Christian Ried, který by ale musel vyhrát a doufat, že Griffin s Mowlemem budou mít velmi špatný den.
Celkově se v kategorii LMGTE představí osm týmů v podobě pěti strojů Ferrari 458 a tří Porsche 911.
O jeden vůz navíc budou mít nejpomalejších gétéčkách. V nejbohatší startovní listině GTC letošní sezony pojede na vítězství ruská stáj SMP Racing, která s pomocí jezdců Fabio Babini, Viktor Shaitar a Kirill Ladygin vyhrála poslední tři závody a má nakročeno k zisku titulu.
Situaci jim ale může zkomplikovat stáj AF Corsa. Trojice Andrea Rizzoli, Stefano Gai a Lorenzo Casé ztrácejí pouhých pět bodů, byť letos ani jednou nevyhráli. Tak vysoko je totiž drží trojice druhých míst a jeden bronz.
Kompletní startovní listinu najdete zde
Start závodu proběhne v sobotu 28.9. v 16:37 a skončí o tři hodiny později.
Aleš Sirný
Foto: ELMS
COMMENTS
Tak to jsou opravdu kvalitní závody. Letos jsme navštívili dva našinci nejblíže a opravdu mix prototypů a GTE ty GT-3 tam jsou tak nějak aby se doplnilo startovní pole,aspoň co se týče zvukové kulisy nejlepší závody co jsem kdy viděl! Máte trošku pocitu jako v Le Mans. Rakousko bylo na jedničku,Maďarsko trochu zhatilo počasí za to GT se díky vodě hodně tlačila dopředu. Moc velká škoda ,že to padlo v Brně a WEC díky statutu M S graduje do světa v Evropě jen tři závody.