René Rast si dokázal dojet pro vítězství také v posledním závodě letošní sezony. Druhou příčku obsadil po startu z pole position Marco Wittmann a třet
René Rast si dokázal dojet pro vítězství také v posledním závodě letošní sezony. Druhou příčku obsadil po startu z pole position Marco Wittmann a třetí skončil Gary Paffett, který se tímto výsledkem stal novým šampionem a po 13 letech si připsal druhý mistrovský titul.
Vítězná série Reného Rasta nebyla ukončena ani v posledním závodě letošní sezony. Pilot Audi totiž vystoupil na nejvyšší stupeň vítězů i po druhém závodě víkendu a zakončil tak letošní ročník ziskem již šestého prvenství v řadě. Zatímco v sobotu měl Němec na cestě za vítězstvím velmi tvrdého oponenta v podobě Garyho Paffetta, v neděli byl Rastův triumf mnohem jednoznačnější. O svém vítězství totiž rozhodl již po startu závodu, kdy se posunul před z pole position startujícího Marco Wittmanna.
Právě pilot BMW dokončil závod na druhé pozici, přičemž jeho ztráta na vítězného Rasta činila v cíli 3,7 desetin sekundy. Dvojnásobný šampion se v úvodní fázi závodu dokázal držet těsně za svým krajanem. Pilot Audi si ovšem poté začal budovat náskok a Wittmann pak po pitstopu ztratil v 18. kole ve prospěch Garyho Paffetta i virtuální druhé místo. O čtyři kola později se ale Wittmann vrátil před pilota Mercedesu zpět, když si s britským závodníkem dokázal poradit na rovince před vlásenkou a dokázal se před ním udržet až do cíle.
Gary Paffett tak proťal cílovou pásku na třetím místě. Přesto to ale byl Brit, který měl po závodě největší důvod k radosti. 37letý pilot se totiž díky tomuto výsledku stal letošním šampionem DTM a k mistrovskému titulu z roku 2005 tak po třinácti letech přidává druhý primát. Mercedes se tak loučí s DTM vskutku stylově, když si kromě značkového titulu odnáší také ten jezdecký.
Jako čtvrtý projel cílem Nico Müller. Vynikajícím výkonem se v posledním závodě sezony prezentoval Robin Frijns. Nizozemec, který se v páté sezoně vrací s týmem Virgin do Formule E a není vyloučeno, že se dnes jednalo v DTM o jeho derniéru, totiž dokončil závod po startu z poslední pozice jako pátý. Druhou polovinu nejlepší desítky tvoří piloti BMW. Šestý dojel Bruno Spengler, sedmý Augusto Farfus, osmý Philipp Eng, devátý Joel Eriksson a bod za desáté místo si připisuje Timo Glock.
Stejně tak jako v kvalifikaci se Paulu Di Restovi nepodařilo umístit v nejlepší desítce ani ve druhém závodě. Brit, který před závodem figuroval v průběžném pořadí na druhém místě se sedmibodovou ztrátou na Paffetta, si po startu z 11. příčky v závodě ještě o tři pozice pohoršil a se sezonou se rozloučil 14. místem.
Staronový šampion Gary Paffett zakončuje sezonu se ziskem 255 bodů. René Rast se po vynikajícím závěru roku stává vicemistrem, přičemž na obhajobu titulu mu scházely pouhé čtyři body. Paul Di Resta končí po nepříliš zdařilém posledním podniku sezony s 233 body na celkovém třetím místě.
Nová sezona DTM, která kromě odchodu Mercedesu přinese spoustu dalších změn jako například příchod Aston Martinu, nové technické regule nebo nové závody, odstartuje na Hockenheimringu první květnový víkend příštího roku.
COMMENTS
Pro mne a Garyho Paffetta, skvělý konec sezony. Dovolím si vypůjčit a jemně upravit název třetího alba skupiny Rainbow – Long Live Rock ‘n’ Roll , na Long Live DTM. Doufám, že se na mne skalní příznivci této kapely, mezi které patřím i já, nebudou zlobit. Děkuji za pochopení.