Aston Martin chce nasadit tovární vůz v Blancpain Endurance Series

Aston Martin chce nasadit tovární vůz v Blancpain Endurance Series

Aston Martin Racing míří s profesionální posádkou do Blancpain Endurance Series. Po loňské ukázce síly v Silverstone, kde britský tým zvítězil, by tým

Brzké odstoupení Filipa Salaquardy na Nürburgringu
BMW Team Brasil rozšiřuje svůj program o Blancpain Endurance Series
24h Spa: Tým Marc VDS ukazuje svoji sílu v předkvalifikaci

Aston Martin Racing míří s profesionální posádkou do Blancpain Endurance Series. Po loňské ukázce síly v Silverstone, kde britský tým zvítězil, by tým AMR rád rozšířil své působení ve vytrvalostním šampionátu.

V předchozích týdnech bylo ohlášeno, že celého šampionátu BES se zúčastní zákaznický tým MP Motorsport AMR ve třídě PRO-AM a do vybraných závodů, včetně Total 24h of Spa nastoupí s dalším Astonem tým Beechdean AMR.

\”Blancpain Endurance Series je pro nás velmi důležitý šampionát a v těchto dnech hledáme potřebný rozpočet, abychom mohli odjet celou sezonu. Rozhodně bysme rádi nastoupili z kompletně profesionální posádkou, ale to ještě není jisté,\” říká John Gaw, šéf týmu Aston Martin Racing.

Podle Gawa nemá Aston Martin žádné plány pro vstup do Blancpain Sprint Series, ale rád by rozšířil svoje působení ve Spa.

Gaw také slibuje, že AMR bude mít mnohem větší závodní program, než v loňském roce. Do vytrvalostního šampionátu FIA WEC by mělo být nasazeno celkem pět továrních Astonů. Stejně jako loni by se měl britský tým objevit i ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu. Více Astonů by mohlo nastoupit také v Silverstone při závodním víkendu BES.

AMR tento víkend nastoupí do závodu Rolex 24h v Daytoně a také má přihlášku na všechny závody TUSC. Podle Gawa však padne rozhodnutí, zda se Aston zúčastní severoamerického až po závodu v Daytoně.

CZO – Ondřej Laušman
Foto:

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    Jack24 11 years ago

    ….Po nějaké době by se měl britský tým objevit i ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu?

    Ale on tam (41. ADAC ZURICH 24H RENNEN 2013) tovární tým AMR startoval již loni – viz: http://www.24h-rennen.de/uploads/media/Teilnehmerliste_24h-2013.pdf

  • comment-avatar
    A. Novák 11 years ago

    A už je to zase tady. 🙁 To je nekonečný, neřešitelný a beznadějně začarovaný kruh motorsportu odnepaměti. Jakmile se jakýkoliv seriál zvedne a stane se významným, přijde tam nějaký výrobce a zase ho spolehlivě přivede na buben, odkud se původně zvednul. Vím, že se tovární účast vždycky dá kamuflovat, ale aspoň by mělo být zabráněno takovýhle přímý tovární účasti. Kdo z těch soukromníků, kteří to pole dnes naplňují, tam zůstane, když nebude mít nejmenší šanci proti továrnímu týmu?

  • comment-avatar

    Tak černě bych to s továrními týmy zase neviděl! Pravda to však je,záleží jak se k tomu postaví pan Ratel, který toho zrovna v těch gétečkách dost pokazil. Ono dívat se jen na ty piloty gentlmany, kteří to sice platí a profesionály, kteří opravdu umí je rozdíl. Ten rozdíl vidíte markantně když sledujete v noci 24 ve Spa v zatáčce Eua Rouge. To se potom musí úspěšná značka se špičkovými jezdci vybalancovat a naděje vyhrát závod je pryč! Byla by to jediná možnost návratu top jezdců do BES sprint i BES vytrvalostní. Těch pár profíků co tam jezdí, ti jenom nesehnali angažmá v seriálu WEC. V tyto dny je možnost sledovat na Sportu 5 sestřihy s WEC let osmdesátých, kdy továrna Porsche vyráběla menší série vozů skupiny C ty prodávala privátním týmům a tyto rovnocenně bojovaly proti továrním vozům a úspěšně. Pan Ratel ale blázní spojit jeho šampionát s japonským a brazilským, což se mu nikdy nemůže podařit. Proto klidně i tovární týmy,ale měřit stejně a to platí i pro sérii WEC! Tudy vede cesta a ne rekuperace energií, která závodní vozy neúměrně prodražuje a dovoluje účast jen gigantům, myslím zrovna WEC, ale kde je zaručeno, že se touto cestou nevydají třeba GT série?

  • DISQUS: 0