FIA WEC: Novými světovými šampióny jsou McNish, Kristensen a Duval

FIA WEC: Novými světovými šampióny jsou McNish, Kristensen a Duval

Trojice Allan McNish, Tom Kristensen a Loic Duval si třetím místem v předposledním závodě seriálu FIA World Endurance Championship na čínském okruhu Š

FIA WEC: Audi oficiálně poustoupilo do vyšší energetické třídy
FIA WEC: Toyota vymění pohonné jednotky, příští rok pojede s turbem
24h Le Mans – Skvělý úvod pro Toyotu, Rebellion ale bojuje

Trojice Allan McNish, Tom Kristensen a Loic Duval si třetím místem v předposledním závodě seriálu FIA World Endurance Championship na čínském okruhu Šanghaj zajistili titul mistrů světa, svůj první v dvouleté historii šampionátu.

Cíl posádky prototypu Audi se startovním číslem dva byl jasný – jet na jistotu a dojet v šestihodinovém závodu nejhůře na čtvrtém místě. Nakonec z toho bylo třetí místo a souboj o vítězství přenechali sesterskému vozu Audi a konkurenční Toyotě.

A právě souboj posádky Lotterer, Treluyer a Fassler s Toyotou Alexe Wurze a Nicolase Lapierra okořenil závěrečné minuty závodu. Japonský prototyp vedl až do závěrečných zastávek v boxech. Wurz se vrátil na trať těsně před Audi a schylovalo se k dramatickému finále. Jenže po pouhých dvou kolech se Wurz zasekl za pomalejším prototypem LMP2 a Treluyer využil nabídnuté šance a prosmýkl se do čela. Wurz už na manévr nedokázal odpovědět a během třiceti minut ztratil na Treluyera patnáct vteřin.

\"2013-6-Heures-de-Shanghai--02113012-214\"

Druhá Toyota, řízená Davidsonem, Buemim a Sarrazinem, odstoupila hodinu před koncem z vedoucího místa, a to po technických problémech s pravým předním zavěšením kola. Celkové čtvrté místo tak připadlo stáji Rebellion Racing.

V kategorii LMP2 si pro třetí vítězství v posledních čtyřech závodech dojela posádka Martin, Conway, Rusinov z týmu G-Drive Racing by Delta-ADR a to navzdory poškozené aerodynamice po kontaktu s vozem Porsche. Posádka prvenstvím v Šanghaji udržuje šance na titul při životě, i když už jde pouze o matematickou šanci. Druhé místo v cíli patřilo vozu číslo 24 stáje OAK Racing, který skončil před sesterským prototypem číslo 35 s lídry šampionátu – Baguette, Plowman, Gonzales.

V kategorii GTE Pro získal důležité vítězství Aston Martin s dvojicí Darren Turner a Stefan Mucke, čímž se Aston Martin posunul do čela průběžného pořadí týmů, konstruktéru i jezdců. Zvratu v mistrovských tabulkách dopomohl i druhý Aston Martin, v závěru řízený Brunem Sennou, který velmi tlačil na pilu a za Muckem dojel se ztrátou pouhých 0,5 vteřiny.

\"AUTO

Poslední volné místo na bedně vybojovali Jorg Bergmeister a Patrick Pilet. Naopak před Šanghají vedoucí Gianmaria Bruni a Giancarlo Fisichella dojeli na pátém místě a nyní mají v poháru jezdců ztrátu pět a půl bodu.

V kategorii GTE Am si pro vítězství s jednokolovým náskokem dojeli Enzo Potolicchio, Rui Aguas a Davide Rigon. Pro Potolicchia a Aguase to bylo nesmírně důležité vítězství, neboť se dostali zpět do hry o titul a před posledním závodem roku stáhli ztrátu na vedoucí posádku J.Campbell-Walter – Stuart Hall na pouhých devět bodů. Zmiňovaná dvojice Aston Martinu dojela společně s Jonathanem Adamem na třetím místě. Mezi vítězné Ferrari týmu 8Star Motorsport a třetí Aston Martin se vklínilo Porsche týmu Matmut, čímž průběžné pořadí jezdců a týmů nesmírně vyrovnalo.

Kompletní výsledky závodu najdete zde

Velké finále druhého ročníku FIA WEC se pojede poslední listopadový víkend.

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    Pavel Vajz 11 years ago

    Dobrý den. Díky za podrobné zprávy ze závodů Fia Wec, kterých není u nás nikdy dost. Nicméně ohledně odstoupení Toyoty č. 8 bych chtěl doplnit, že se tak stalo až v páté hodině závodu, a to z do té doby suverénní první pozice ( s náskokem jednoho kola na týmové kolegy.) Davidson nejprve lehce vyjel z trati, patrně už následkem problémů s pravým předním kolem, a na dohled nájezdu do boxů zavěšení prasklo definitivně. V té době posádka č. 7 začala ztrácet dech a u Audi ucítili šanci. Hodinu a pět minut před cílem přišla poslední kompletní zastávka zbývající Toyoty a zdálo se, že by to snad i mohlo stačit. Tempo závodu však bylo vysoké.Vedoucí Audi č. 1 stavělo asi 3/4 hod před koncem, měnily se gumy i jezdci, kdy Fasslera vystřídal Treluyer. Alex Wurz znovu převzal vedení, ale v páté hodině, dvacáté osmé minutě byl v boxech zpět. Tankovalo se jen “pár litrů”, přesto měl po výjezdu z boxů Audi plná zrcátka. Francouz na znatelně čerstvějších gumách během asi jednoho, dvou kol rychle dohnal zbývající metry, takže bylo spíš jen otázkou času kdy zaútočí. No a když se Alex nechal vyvézt ve druhé zatáčce okruhu tou eLeMPé dvojkou – myslím, že to byl zrovna nejpomalejší prototyp startovního pole – Nicoletův pestrobarevný Morgan, bylo vymalováno…Jinak ale krásný závod ve všech kategoriích, Toyoty letos poprvé důstojnými soupeři ( když nepočítám úžasná první dvě kola na LeMans a nešťastnou promenádu na Fuji ), gratulace posádce Audi č.2 a taky Astonům, tam to ale snad ještě bude mela… Omlouvám se za trochu – dost dlouhý komentář a ještě jednou díky za pravidelné zpravodajství z nejlepší závodní série na světě.

    • comment-avatar
      Aleš Sirný 11 years ago

      Dobrý den Pavle, děkuji za příspěvek a omlouvám se za nepřesnosti. Přiznávám, že závod jsem neviděl a vycházel jsem z rozličných reportáží. Na WEC se zpravidla dívám až v týdnu ze záznamu, na druhou stranu nechci nechat čtenáře čekat několik dní a proto píši reporty co nejdříve. Ale slibuji, že to od příště změní! Děkujeme za podporu. Aleš S.

  • comment-avatar

    Taky si myslím,že to jsou moc zajímavé závody,ale diskuzně málo doceněné snad jen 24 v Le Mans o té se trochu více píše. Wurz měl po poslední zastávce hodně těžkou pozici,auto už nebylo v top stavu a s tím dvojblokem před ním jedoucí LMPdvojky a vozu GT si moc dobře neporadil. Snad tam nebyla signalizace modrou vlajkou přitom na jiném místě bylo soustavně máváno přímo před záběrem kamery,že to režisér přenosu neviděl! Můžeme se o to více těšit na příští ročník po vstupu Porsche do LMP1,snad nezvítězí nějaké koncernové zájmy to by byla opravdu škoda a něco jsem vyčet o vstupu Audi do třídy GTE,po letošních 24 hodin ve Spa,kde po zásahu pana Ratela nebyli schopni konkurence, Víte někdo něco víc?

  • DISQUS: 0