O jezdce Mercedesu nejeví zájem ani BMW

O jezdce Mercedesu nejeví zájem ani BMW

O angažmá současných jezdců Mercedesu pro příští sezonu nejeví stejně jako Audi zvláštní zájem ani BMW. Mercedes se na konci letošní sezony stáhne

Maťo Homola pojede s Peugeotem Světový pohár WTCR!​
Makeš navzdory nepovedenému startu vyhrál další závod
Stefano Comini stále hledá sedačku pro úvodní sezónu WTCR

O angažmá současných jezdců Mercedesu pro příští sezonu nejeví stejně jako Audi zvláštní zájem ani BMW.

Mercedes se na konci letošní sezony stáhne kvůli svému budoucímu působení ve Formuli E z DTM. I přes odchod “stříbrných šípů” ovšem najdeme v řadách stuttgartské automobilky jezdce, kteří by si přáli v německém šampionátu pokračovat. Své přání zůstat i nadále součástí série vyjádřil Daniel Juncadella a své setrvání s jinou značkou by si dovedl představit také aktuální lídr průběžného pořadí Paul Di Resta, který je ale také spojován s angažmá u HWA ve Formuli E.

S vyhlídkami současných pilotů Mercedesu na zisk závodní sedačky pro příští ročník to ale příliš nadějně nevypadá a to i navzdory tomu, že Audi s BMW by měly nasadit namísto letošních šesti hned osm vozů. Dva extra vozy navíc by totiž měl podle slov šéfa Audi Motorsportu Dietera Gasse spravovat zákaznický tým, přičemž rozhodnutí o jezdecké sestavě by mělo být čistě v jeho kompetenci.

“V zákaznickém týmu nemáme v úmyslu ovlivňovat rozhodnutí o jezdcích. Jsou to zákaznické týmy a musejí se snažit zajistit určitý rozpočet. Jednou z cest k jeho získaní je využití jejich vlastních jezdců,” řekl Dieter Gass pro Motorsport.com během podniku DTM v Misanu.

Gassova slova doplnil také šéf BMW Motorsportu Jens Marquardt: “Soukromé týmy potřebují naše vozy, ale kdo pro ně bude závodit je jejich rozhodnutí,” uvedl.

Příliš naděje jezdcům Mercedesu nesvítá ani v případě, že by u BMW došlo ke změnám v rámci její současné šestice. Marquardt totiž tvrdí, že v takovém případě by se poohlížel nejprve ve vlastních řadách.

“Jsme extrémně spokojeni s naší jezdeckou sestavou a máme nějaké skvělé juniory. Myslím, že se momentálně zaměřujeme na naše jezdce a méně na to, kdo bude v příštím roce propuštěn.”

Jedním z kandidátů na budoucí sedačku u BMW v DTM by mohla být Beitske Visser. Nizozemská závodnice, která je členem juniorského týmu Bavořanů od loňského roku, závodí aktuálně v GT4 European Series.

“Beitske odvádí skvělou práci a doufáme, že bude pokračovat ve vývoji stejným způsobem. Uvidíme, kam to půjde,” vyjádřil se Marquardt k Nizozemce.

Ke změnám by mohlo dojít také u Audi. Existuje totiž možnost, že by Robin Frijns mohl po své debutové sezoně DTM opustit a vrátil se do Formule E. V elektrické sérii by mohl nahradit u Virginu Alexe Lynna. Jako největší kandidát na případné volné místo se jeví Jihoafričan Kelvin Van Der Linde, jenž “čtyři spojené kruhy” reprezentuje na scéně GT vozů.

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    Píšete, že o jezdce Mercedesu nejeví zájem ani BMW, ani AUDI.
    Jakpak by o ně mohlo BMW a AUDI jevit zájem, když pro ně nemají auta??? Propuštění piloti Mercedesu najdou jistě uplatnění v nějakém tom seriálu gétéček.
    A mimo jiné: pokud DTM vůbec přežije, bude na elektriku.

    • comment-avatar
      A. Novák 7 years ago

      Cokoliv, co z motorsportu přežije, bude do 10 let na elektriku. Bohužel…

  • DISQUS: 0