Startovní listina nejslavnějšího vytrvalostního závodu 24H Le Mans zná svá jména. Na start se postaví 6 prototypů LMP1, 25 posádek v kategorii LMP2 a
Startovní listina nejslavnějšího vytrvalostního závodu 24H Le Mans zná svá jména. Na start se postaví 6 prototypů LMP1, 25 posádek v kategorii LMP2 a 29 vozů GT. S číslem 49 na svém Ligieru JSP217 – Gibson týmu ARC Bratislava vyrazí do své premiéry s vlastní stájí slovenský matador Miroslav Konopka, kolegy mu budou Lotyš Konstantin Calko a Nizozemec Rik Breukers.
Před zveřejněním přehledu účastníků motoristického svátku na okruhu La Sarthe došlo ve startovní listině ještě k několika změnám. V královské třídě LMP1 se rozhodl tým Toyota Gazoo Racing přesunout trojnásobného šampióna WTCC José Maríu Lópeze do třetího prototypu s číslem 9 vedle Nicolase Lapierra a Judžiho Kunimota, zatímco Argentincovo původní místo převezme Stephane Sarrazin.
Jediná netovární stáj z Rakouska ByKolles Racing Team vstoupí do bojů o vysněné pódiové umístění v LMP1 s Brity Oliverem Webbem, Jamesem Rossiterem a Rakušanem Dominikem Kraihamerem.
V Kategorii LMP2 u ruského týmu G-Drive dostane příležitost jezdec šampionátu IMSA WeatherTech SportsCar José Gutiérrez a vystřídá tak Léa Roussela, který jinak sestavě vypomáhá v evropské sérii Le Mans.
Oba prototypy Oreca 07 – Gibson týmu Graff Racing si kromě jedné změny ponechají jezdecké složení z evropské série Le Mans. Enzo Guibbert, Eric Trouillet a James Winslow (došlo k výměně za Paula Petita) budou mít na voze číslo 39 a jejich kolegové James Allen, Franck Matelli a Richard Bradley budou mít číslo 40.
Tovární jezdci Ferrari Olivier Beretta a Andrea Bertolini pojedou ve vozech 488 GTE u týmů Spirit of Race #54 resp. DH Racingu #83, přičemž Bebetta zaujal místo po Miguelu Molinovi, jež se přesunul k AF Corse Ferrari #71 vedle Sama Birda a Davide Rigona
Německá stáj Proton Competition potvrdila pět ze svých šesti jezdců ve třídě GTE-Am. Zatímco Porsche 911 RSR s číslem 93 má složení dané, u sesterského vozu vypadl z nominace původně ohlášený tovární jezdec Porsche Wolf Henzler.
Startovní listinu před 24H Le Mans si můžete prohlédnout ZDE
COMMENTS
Je sice hezké, že se podařilo zvednout kapacitu okruhu na 60 vozů, avšak kvalitě a prestiži akce moc nepřidá skutečnost, že mezi přihlášenými je 16 vozů kategorie GTE-Am!
TATO KATEGORIE DO LE MANS NEPATŘÍ. Spíše než jako závodní auta budou vozy GTE-Am působit jako mobilní překážky pro rychlejší vozidla Při předjíždění o kolo může docházet k nebezpečným situacím a kolizím.
Lepší by bylo pozvat více amerických posádek z profesionální kategorie LMGT, za úvahu by stálo i pozvání amerických posádek na vozech DPi, které by mohly být v Evropě zařazeny do “obnovené” kategorie soukromých LMP1.
Váš názor zcela jistě zváží pořadatelé, protože určitě máte větší zkušenosti s pořádáním takových akcí.
Znám poměrně dobře historii závodu, ale nejak se mi nedaří najít ročník s absolutně vyrovnaným startovním polem.
Je mnohem snadnější kritizovat názor druhých, než přijít s vlastním příspěvkem.
Můj názor je nepřímo odvozen z článků a diskusí na zahraničních serverech, které reflektují reálné úvahy kompetentních činitelů (pořadatelů), týkajících se obnovení kategorie LMP1 privátních týmů s eventuální možností startu posádek s vozy DPi (např. Riely Mk.30, avšak nikoliv ve verzi s motorem Gibson, nýbrž s motorem Cadillac). I mé názory týkající se současného vývoje kategorie GTE jsou reflexí zahraničních médií.
Projekt WEC, spjatý s novodobou podobou čtyřiadvacetihodinovky Le Mans, je tak úspěšný právě proto, že pořadatelé nejenom komunikují se zúčastněnými týmy a pečlivě vyhodnocují TV kvóty, ale i sledují názory na diskusních fórech motoristických serverů.