24H Le Mans 2017: 60 posádek na startu

24H Le Mans 2017: 60 posádek na startu

Startovní listina nejslavnějšího vytrvalostního závodu 24H Le Mans zná svá jména. Na start se postaví 6 prototypů LMP1, 25 posádek v kategorii LMP2 a

ARC Bratislava chce na Silverstone uspieť
Miro Konôpka zo Sepangu s ďalšou trofejou
ARC Bratislava pred štartom na Sepangu v pozitívnej nálade

Startovní listina nejslavnějšího vytrvalostního závodu 24H Le Mans zná svá jména. Na start se postaví 6 prototypů LMP1, 25 posádek v kategorii LMP2 a 29 vozů GT. S číslem 49 na svém Ligieru JSP217 – Gibson týmu ARC Bratislava vyrazí do své premiéry s vlastní stájí slovenský matador Miroslav Konopka, kolegy mu budou Lotyš Konstantin Calko a Nizozemec Rik Breukers.

Před zveřejněním přehledu účastníků motoristického svátku na okruhu La Sarthe došlo ve startovní listině ještě k několika změnám. V královské třídě LMP1 se rozhodl tým Toyota Gazoo Racing přesunout trojnásobného šampióna WTCC José Maríu Lópeze do třetího prototypu s číslem 9 vedle Nicolase Lapierra a Judžiho Kunimota, zatímco Argentincovo původní místo převezme Stephane Sarrazin.

Jediná netovární stáj z Rakouska ByKolles Racing Team vstoupí do bojů o vysněné pódiové umístění v LMP1 s Brity Oliverem Webbem, Jamesem Rossiterem a Rakušanem Dominikem Kraihamerem.

V Kategorii LMP2 u ruského týmu G-Drive dostane příležitost jezdec šampionátu IMSA WeatherTech SportsCar José Gutiérrez a vystřídá tak Léa Roussela, který jinak sestavě vypomáhá v evropské sérii Le Mans.

Oba prototypy Oreca 07 – Gibson týmu Graff Racing si kromě jedné změny ponechají  jezdecké složení z evropské série Le Mans. Enzo Guibbert, Eric Trouillet a James Winslow (došlo k výměně za Paula Petita) budou mít na voze číslo 39 a jejich kolegové James Allen, Franck Matelli a Richard Bradley budou mít číslo 40.

Tovární jezdci Ferrari Olivier Beretta a Andrea Bertolini pojedou ve vozech 488 GTE u týmů Spirit of Race #54 resp. DH Racingu #83, přičemž Bebetta zaujal místo po Miguelu Molinovi, jež se přesunul k AF Corse Ferrari #71 vedle Sama Birda a Davide Rigona

Německá stáj Proton Competition potvrdila pět ze svých šesti jezdců ve třídě GTE-Am. Zatímco Porsche 911 RSR s číslem 93  má složení dané, u sesterského vozu vypadl z nominace původně ohlášený tovární jezdec Porsche Wolf Henzler.

 

Startovní listinu před 24H Le Mans si můžete prohlédnout ZDE

 

 

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    Josefus 8 years ago

    Je sice hezké, že se podařilo zvednout kapacitu okruhu na 60 vozů, avšak kvalitě a prestiži akce moc nepřidá skutečnost, že mezi přihlášenými je 16 vozů kategorie GTE-Am!
    TATO KATEGORIE DO LE MANS NEPATŘÍ. Spíše než jako závodní auta budou vozy GTE-Am působit jako mobilní překážky pro rychlejší vozidla Při předjíždění o kolo může docházet k nebezpečným situacím a kolizím.
    Lepší by bylo pozvat více amerických posádek z profesionální kategorie LMGT, za úvahu by stálo i pozvání amerických posádek na vozech DPi, které by mohly být v Evropě zařazeny do “obnovené” kategorie soukromých LMP1.

    • comment-avatar
      Ruda Fried 8 years ago

      Váš názor zcela jistě zváží pořadatelé, protože určitě máte větší zkušenosti s pořádáním takových akcí.
      Znám poměrně dobře historii závodu, ale nejak se mi nedaří najít ročník s absolutně vyrovnaným startovním polem.

      • comment-avatar
        Josefus 8 years ago

        Je mnohem snadnější kritizovat názor druhých, než přijít s vlastním příspěvkem.
        Můj názor je nepřímo odvozen z článků a diskusí na zahraničních serverech, které reflektují reálné úvahy kompetentních činitelů (pořadatelů), týkajících se obnovení kategorie LMP1 privátních týmů s eventuální možností startu posádek s vozy DPi (např. Riely Mk.30, avšak nikoliv ve verzi s motorem Gibson, nýbrž s motorem Cadillac). I mé názory týkající se současného vývoje kategorie GTE jsou reflexí zahraničních médií.
        Projekt WEC, spjatý s novodobou podobou čtyřiadvacetihodinovky Le Mans, je tak úspěšný právě proto, že pořadatelé nejenom komunikují se zúčastněnými týmy a pečlivě vyhodnocují TV kvóty, ale i sledují názory na diskusních fórech motoristických serverů.

  • DISQUS: 0