Změna techniky Lubomíru Jakubíkovi prospěla, získal titul ve vytrvalosti

Změna techniky Lubomíru Jakubíkovi prospěla, získal titul ve vytrvalosti

Slovenský jezdec Lubomír Jakubík ještě na prahu letošní sezony hájil značku Ferrari, nicméně italský supersport už na rychlejší konkurenci nestačil. J

Kdo letos posbíral nejvíce vítězných poháru v ESET MMSR?
Richard Chlad jr. by se po titulu v ESET MMSR rád poměřil s mezinárodní špičkou
TCR má jasného favorita, dobojováno však ještě zdaleka není

Slovenský jezdec Lubomír Jakubík ještě na prahu letošní sezony hájil značku Ferrari, nicméně italský supersport už na rychlejší konkurenci nestačil. Jakubík proto usedl za volant BMW Alpina B6 GT3 týmu Trevor Racing a hned na první pokus získal titul v ESET MMSR ve vytrvalostních závodech a do posledního podniku bojoval o celkovou výhru i ve sprintu.

V letošní sezoně jste bojoval v GT3 Trophy v Endurance i ve Sprintu s Tomášem Erdélyim a nakonec jste získal titul ve vytrvalosti. Jak hodnotíte letošní sezonu?
Sezonu hodnotím velmi pozitivně. Stále bylo o co jezdit a s Tomášem jsme bojovali čistě a férově. V prvenství v závodech jsme se pravidelně střídali, a nakonec jsem z toho vyšel lépe já a získal titul ve vytrvalosti.

Ve vytrvalosti jste se střídal s Gregorem Zsigem, jak se vám společně v jednom autě fungovalo?
Gregor je skvělý týmový kolega, nechybuje a spolupráce s ním je dobrá.

Kterého letošního vítězství si nejvíce ceníte?
Nejvíc si cením závodu na domácí půdě – na Slovakia Ringu, konkrétně nedělní sprint. Od první zatáčky jsem bojoval s Tomášem a v tom horku bylo neskutečně obtížné udržet ho za sebou.

Kdy vám naopak bylo za volantem nejhůř?
V Brně v prvním sprintu, do kterého jsem nastoupil se zlomenými žebry. Potřebovali jsme udržet bodové vedení v tabulce, jenže po nehodě, do které jsme byli zapojeni cizím zaviněním, nám pohasly všechny naděje i na titul ve sprintu.

Který okruh v kalendáři Esetu vám sedl nejlépe?
Už dlouhodobě Hungaroring, který je technicky náročný. Tu trať mám velmi rád.

V minulosti jste závodil převážně s Ferrari Challenge, letos ale s BMW Alpina. Proč ta změna a jak tato dvě auta srovnáváte?
Ferrari Challenge je skvělé auto, jen ve třídě GTC nestíhá novým Lamborghini Huracán. Je zkrátka pomalejší, proto jsme zvolili alternativu BMW Alpina B6 GT3 do třídy GT3 Trophy. Rozdíl mezi Alpinou a Ferrari je velmi citelný v rozložení váhy a rovněž vyžaduje jiný jezdecký styl. BMW má motor vpředu, Ferrari vzadu, takže se ani nedají příliš porovnávat. Hlavně Alpina je závodní auto a Ferrari je svým způsobem civilní auto, upravené na okruhové závody.

Jaké máte plány na příští sezonu?
Na další rok zatím ještě žádné plány nemám, teprve budeme jednáme.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0