Zkrácený závod pod horou Fuji vyhrála Toyota #8

Zkrácený závod pod horou Fuji vyhrála Toyota #8

Typické počasí provázelo sedmý podnik letošní sezóny světového šampionátu vytrvalostních závodů sportovních vozů. Od začátku zkrápěl trať déšť a v záv

Ženeva potěší také milovníky okruhů: Ford GT z Lega, elektrické formule a hvězdy rychlých kol
Galerie: WEC 6 Hours of Spa-Francorchamps
WEC: Prázdné místo po McNishovi zaplní Lucas di Grassi

Typické počasí provázelo sedmý podnik letošní sezóny světového šampionátu vytrvalostních závodů sportovních vozů. Od začátku zkrápěl trať déšť a v závěru padla na okruh mlha, která předčasně ukončila závod. Štěstí se tentokrát usmálo na Toyotu, která si odváží double.

Start šestihodinovky proběhl za safety carem, který před startovním polem kroužil patnáct minut. Poté se ředitelství závodu rozhodlo vyvěsit zelené vlajky. Vedení se ujalo Porsche #2, které také startovalo z pole position.

Na druhé místo se posunula Toyota #8, která sice v kvalifikaci na německou konkurenci nestačila, ale na vodě promáčeném okruhu ji podmínky seděly. Neobešlo se to však bez kontaktu s Porsche #1, ale oba vozy mohly dále pokračovat.

Už po první hodině se ředitelství rozhodlo nasadit opět safety car a o dvacet minut později závod zastavilo červenými vlajkami na dalších třicet minut.
Po restartu přišla největší rána nedělní jízdy, když se půl kola pošťuchovali jezdci kategorie LMP2 Jean-Eric Vergne (CEFC Manor Racing) a Matthias Beche (Vaillante Rebellion). Druhý jmenovaný pak skončil v bariéře z pneumatik.

Hodinu a půl před koncem závodu byly na čele vozy týmu Toyota v jednom kole s Porsche #1. V tento okamžik byly znovu vyvěšeny červené vlajky a závod již nebyl restartován. Se štěstím ale zaslouženě získala double Toyota a korunovace letošních šampiónů, tedy posádky: Brendon Hartley, Timo Bernhard a Earl Bamber, se tak odkládá.

„Čím více bylo vody, tím více jsme stačili Porsche. Myslím, že jsme byli dokonce i rychlejší. I takové mohou být závody,“ uvedl po předčasném konci Buemi, člen vítězné posádky.

V kategorii LMP2 zvítězil tým Vaillante Rebellion s posádkou Prost, Senna, Canal. Mezi vozy GTE-Pro si na nejvyšší stupínek vyskočili jezdci týmu AF Corse Calado a Guildi. Ferrari obstálo také ve třídě GTE-Am, a to zásluhou týmu Spirit of Race

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Josefus 8 years ago

    Mlha, díky níž byl závod předčasné ukončen, znemožnila tentokrát týmu Porsche dělat “rošády.” Na týmovou režii nezbyl ani čas, ani prostor.

  • comment-avatar
    A. Novák 8 years ago

    Já především nechápu, proč to ti Japonci pořádají furt v tomhle termínu. Vždyť tam takový počasí panuje každoročně už několik let za sebou. Ale logiku šikmookých asi nepochopíme…

  • DISQUS: 0