Nové Porsche LMP1, které bude příští rok závodit v šampionátu FIA WEC a pojede i závod 24h Le Mans, dnes poprvé vyjelo na trať. Krátký test proběhl na
Nové Porsche LMP1, které bude příští rok závodit v šampionátu FIA WEC a pojede i závod 24h Le Mans, dnes poprvé vyjelo na trať. Krátký test proběhl na testovací trati Porsche ve Weissachu.
Speciál LMP1 ujel první kilometry ještě dříve, než bylo původně plánováno. \”Časově jsme na tom velmi dobře,\” řekl Fritz Enzinger, šéf programu LMP1. \”Náš nově zformovaný tým pracoval velmi tvrdě, abychom se dostali na trať co nejdříve.Díky tomu budeme moci testovat o něco déle a také se dostaneme dále ve vývoji. Od příštího roku jsou regule založeny především na účinnosti vozů. To je pro inženýry mnohem lepší a můžou se předvést, co v nich doopravdy je.\”
Jedním z jedců, kteří budou novou zbraň od Porsche testovat, je tovární pilot Porsche Timo Bernhard. \”Podílel jsem se na vývoji vozu od samotného začátku. Jsem velmi hrdý, že jsem mohl s naším dítětem absolvovat první kola zrovna já. Moc se těším na testy, které budou probíhat v následujících týdnech a zúčastním se jich s Romainem Dumasem,\” vychrlil ze sebe nadšeně Bernhard.
V polovině roku 2011 Porsche oznámilo svůj návrat do vytrvalostního závodění s vozem LMP1 pro rok 2014. Vůz vzniká v dílnách Porsche Motorsport ve Weissachu a má ho na svědomí kolem 2 stovek zaměstnanců.
CZO – Ondřej Laušman
Zdroj: Porsche
COMMENTS
Dík za informace , nedávno jsem hledal na netu a nic zvláštního nenašel.Jen více továren do LMP1.Škoda že to nestihli už letos.
Jen věřím,že neskončí Audi je to jeden koncern! Více značek by tomu šampionátu rozhodně pomohlo,ale rekuperace vozy třídy LMP-1 nesmírně prodražuje. Možná by stálo za úvahu prodávat starší auta privátním týmům a pořád se divím tomu úzkému zadnímu křídlu u LMP-2. Tyto prototypy už jsou dost omezeny výkonem motoru spíše by jim slušelo křídlo z vrchařských vozů Ossela. Jinak doba z Le Mans kdy aspirovalo navítěství 15 aut je nenávratně pryč,ale díky za závody těhle automobilových krasavců.
Jo odchodu Audi se také bojím , ale pak by ten šampionát šel asi do kytek.Pokud chtějí mít světový šampionát nemůžou tam být dvě továrny.Otázkou je které další velké továrny jsou ochotny do šampionátu vstoupit.BMW má DTM Mercedes, Ferrari F1 že by Jaguár? Bentley je koncern Aston po tom průšvihu zůstane v GT a Dome nepočítám.Jedině Nissan a Mazda?
Pegueot totálně sklamal jak o tom psal RSC-Martin už si nikdy nekoupím pegueota,WEC vlastně zachránila Toyota. Kdo dál Mercedes? Ten kde vstoupil tak to ubil penězy! Ferrari to by byla trefa do černého,ale ta má F-1 a plejádu bohatých klientů na Ratelovo závodění bohatých. Nissanu asi stačí motory v LMP-2 , snad vylepšit nějaké japonské super GT. Spíše to vidím na časem jako vrchol třídu LMP-2,která možná porychlí a vyřeší problém nedostatku aut LMP-1!