Závody historických vozů v Mostě se líbily jezdcům i divákům

Závody historických vozů v Mostě se líbily jezdcům i divákům

Druhý ročník závodu historických vozů The Most Historic Grand Prix, který hostil tento víkend mostecký autodrom, je minulostí. Vzhledem ke kladnému oh

Pod taktovkou Tomáše Engeho se zdokonalovali amatérští jezdci
Autodrom Most podporuje děti
Úspěšný okruhový víkend pro Duck Racing

Druhý ročník závodu historických vozů The Most Historic Grand Prix, který hostil tento víkend mostecký autodrom, je minulostí. Vzhledem ke kladnému ohlasu jezdců i doprovodných týmů a pozitivním reakcím diváků se dá předpokládat, že se podaří přilákat souboje nestárnoucích plechových krasavců na sever Čech i do třetice všeho dobrého. Pomohlo tomu i počasí. Přes výrazné ochlazení ve srovnání s tropickými teplotami uplynulých dní se autodromu naštěstí vyhnul déšť, s výjimkou krátké přepršky v samotném závěru víkendu.

„Znovu se nám potvrdilo, že nádherná historická auta, jimž o závodním víkendu pochopitelně vévodily monoposty formule 1 zlaté éry sedmdesátých a osmdesátých let minulého století, mají početnou a stále rostoucí základnu fanoušků a obdivovatelů. I když termínově naše akce kolidovala se stejně zaměřenými aktivitami brněnského automotodromu a také nedalekého okruhu v německém Sachsenringu, přesto si k nám našlo cestu mnoho nadšenců. Chválou nešetřili ani promotéři a týmy. Jsme tomu velmi rádi a těšíme se na setkání příští rok,“ zhodnotila úspěšný závodní víkend obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.

Jak už zmínila, hlavním podnikem víkendu a zároveň magnetem pro fanoušky byl šampionát FIA Masters Historic Formula One Championship, tedy závody historických monopostů F1, které sbíraly body v mistrovství světa v letech 1966 až 1985. Oba pětadvacetiminutové závody speciálů věhlasných značek opanoval s přehledem bílo-zelený vůz Williams Brita Nicka Padmora. Zatímco v sobotním závodě vyhrál způsobem start-cíl, v nedělním si prvních osm z prvního závodu vyměnilo pozice na startovním roštu. Padmore se tak musel propracovávat z osmého místa. I tak po řadě předjížděcích manévrů už ve třetím kole pole jezdců vedl, první místo si bez problémů udržel až do cíle.

Podobně suverénně si počínal i Ital Matteo Ferrer-aza s vozem Ligier, který skončil v obou závodech na stříbrné pozici. V sobotu doplnil tuto dvojici na stupních vítězů Brit Steve Hartley ve voze Arrows, který se o den později musel spokojit se šestým místem. Výrazně si naopak polepšil jeho krajan a obhájce loňského titulu Max Smith-Hilliard, který letos startuje ve speciálu Fittipaldi. V sobotu dojel osmý, v neděli se radoval z bronzové příčky na stupních vítězů.

Divácky atraktivní podívanou ale předvedli i jezdci dalších sérií historických vozů. Svůj devadesátiminutový závod odjeli už v sobotu jezdci-gentlemani s vozy GT vyrobenými do roku 1966. V neděli si to v ostrých soubojích rozdali také aktéři mistrovství cestovních vozů rovněž vyrobených do roku 1966 a FIA šampionátu sportovních vozů z 60. let. Nechyběl mezi nimi britský závodník Steve Soper, vítěz čtyřiadvacetihodinovky v Nürburgringu a v belgickém Spa v 80. a 90. letech. Byl dlouholetým továrním jezdcem BMW.  Za volantem Lotusu Elan z roku 1964 a o rok mladšího Fordu Lotus Cortina se střídal s Markem Martinem.

Po jednom závodu v sobotu i v neděli měli na programu také jezdci série HAIGO, jež zahrnuje formule i cestovní vozy bývalého Poháru míru a přátelství socialistických zemí, který se jezdil v 70. a 80. letech minulého století. V cestovních vozech porušil hegemonii německých jezdců domácí Jakub Kovář s legendární Škodou 130 RS.

Spojení se současností obstarala poslední vložená volná série AFR Remus Formel Pokal formulí 2, 3 a 4. Česká republika měla hned trojnásobné zastoupení, Antonína Suse, Tomáše Chabra a Václava Šafáře. Právě posledně jmenovanému mladému severočeskému jezdci se vydařil sobotní závod, když uzavřel první desítku pořadí jezdců. Navíc ve formuli Renault 2.0, která má zhruba o 40 koňských sil méně, než formule 3. Dvojnásobný úspěch si vychutnal Švýcar Sandro Zeller, který nechal všechny soupeře za jak v sobotním, tak i v nedělním závodě.

Fanoušci motorismu si užili také spanilé jízdy veteránů po velkém závodním okruhu. Sraz více než 150 majitelů historických vozů a motocyklů na diváckém svahu byl stěžejním lákadlem doprovodného programu The Most Historic Grand Prix, který se pod heslem „Společné motoristické století“ s akcentem na vývoj automobilismu a motoristického sportu nesl v duchu oslav stého výročí založení Československé republiky.

 

 

 

 

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    A. Novák 7 years ago

    Očekával bych od CZO, že spíš než kopírování oslavných tiskových zpráv upřednostní vlastní redakční materiál. Tiskovou zprávu si všichni mohou přečíst fakt jinde… 🙁 Jako přímý divák shrnu jen fakta z neděle: do hodinovýho závodu sportovních vozů odstartovalo 8 aut! Do 25 minutovýho závodu monopostů F1 odstartovalo 9 aut, přičemž skoro třetinu času se jelo za safety carem.

  • DISQUS: 0