Tým Bohemia Energy racing with Scuderia Praha přijel k prvnímu závodu 24H Series do anglického Silverstonu s nejvyššími ambicemi. Závodní vůz Ferrari
Tým Bohemia Energy racing with Scuderia Praha přijel k prvnímu závodu 24H Series do anglického Silverstonu s nejvyššími ambicemi. Závodní vůz Ferrari 488 GT3 prošel před sezónou důkladnou kontrolou včetně krátkého shakedownu na okruhu v Mostě.
V Anglii přivítalo náš tým typické deštivé počasí umocněné teplotami nad bodem mrazu. Naši jezdci využili pro zvykání si na netypické závodní podmínky i oba volné tréninky ve čtvrtek před závodem.
O tom, že ani konkurence přes zimu nespala, svědčí až devátá pozice našeho Ferrari 488 GT3 na startovním roštu za dvěma prototypy a šesti vozu kategorie GT3.
První, pětihodinová, část závodu byla odstartována v pátek hodinu po poledni. Naší zkušené posádce se dařilo v proměnlivém počasí postupovat pořadím vzhůru a to i díky skvěle zvládnutým zastávkám v boxech. Po 4 hodinách se již objevila na prvním místě absolutního pořadí, které udržela v neustávajícím dešti až do cíle první části závodu.
Sobotní ráno, před startem druhé části závodu, přineslo našemu týmu nečekanou studenou sprchu.
A to nejen díky pokračujícímu dešti, ale hlavně z důvodu sdělení ředitelství závodu o udělení penalizace odečtení 5 (!) kol, které kromě našeho týmu obdržel i tým FF Corse startující rovněž s vozem Ferrari 488 GT3. Oba týmy podaly okamžitě protest, kontroverzní penalizace však nebyla zrušena, ale nakonec pouze snížena na odečet 2 kol.
Náročné podmínky na trati přetrvávaly i po startu druhé části závodu. Přes snahu posádky to po započtení penalizace na lepší konečný výsledek než čtvrté místo mezi vozy GT bohužel nestačilo.
Takto vnímal závodní víkend jezdec Josef Král: „Silverstone byl extrémně těžký start do nové sezóny. V průběhu kvalifikace již bylo vidět, že to nebude procházka růžovou zahradou, protože start z 9. pozice rozhodně nebyl to, v co jsme doufali. K tomu všemu typické anglické počasí, které se každou hodinu měnilo, nám dávalo pěkně zabrat. První část 12tihodinového závodu nám ale i přes to všechno vyšla náramně. Byly jsme prozatímní lídři a vše nasvědčovalo dobrému průběhu víkendu. Bohužel druhá část už nebyla tak úspěšná. Chyběla nám rychlost na základě sníženého BoP a penalizace dvou kol nám také příliš nepomohla. Konečné 4. místo proto můžeme pokládat za úspěch a maximum, kterého jsme mohli dosáhnout. Věřím, že příští závod už bude štěstí opět na naší straně.“
COMMENTS