Dějištěm druhého podniku japonského šampionátu Super GT se stala trať ve Fuji, která leží v blízkosti stejnojmenné hory, jenž je symbolem Japonska. Zá
Dějištěm druhého podniku japonského šampionátu Super GT se stala trať ve Fuji, která leží v blízkosti stejnojmenné hory, jenž je symbolem Japonska. Závod, který byl vypsán na 550km vyhrála posádka Kazuki Nakajima-James Rossiter.
Dá se říct, že posádka týmu Petronas ovládla celý závodní víkend. Bývalý jezdec F1 Kazuki Nakajima totiž zajel v kvalifikaci nejrychlejší čas a svůj Lexus SC430 mohl postavit na pole position. Hned první kolo závodu nabídlo mnoho dramatických soubojů. Do kolize se dostal Naoki Yamamoto s Hirokim Tsukahoshim. Nakajima si udržel vedení v závodě, jenže se za ním neúnavně drželo dalších pět protivníků. V devátém kole však Nakajima udělal chybu, v poslední zatáčce byl moc široký a dostal se před něj Hiroaki Ishiura. O dvě kola se situace opakovala, jenže v opačném gardu a Nakajima získal zpět vedení. V 39. kole převzal Lexus týmu Petronas James Rossiter a po zastávce v boxech se propadl na druhé místo za Wakisaku. Ten však musel velmi brzy zpátky do boxů, protože tým Denso Kobelco absolvoval svou první zastávku mnohem dříve a Rossiter tak bez boje získal první místo. Závod měl za tým Petronas dokončit Nakajima a jediný, kdo mu dokázal konkurovat na trati byl \”mistr Fuji\” Yuji Tachikawa. Jak pomalu zapadalo slunce, klesala teplota tratě a Tachikawa neustále a velmi rychle snižoval náskok Nakajimi. Už už to vypadalo, že si Tachikawa vybere místečko k předjetí a navýší počet svých vyhraných závodů ve Fuji, jenže Kazuki Nakajima se nedal a k radosti všech z týmu Petronas nakonec v závodě zvítězil.
Výsledky třídy GT500:
Po |
No |
Machine |
Driver |
Time/Diff. |
Laps |
Best Lap |
Tire |
WH |
1 | 36 | PETRONAS TOM\’S SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Kazuki Nakajima James Rossiter |
2:56\’05.647 | 110 | 1\’33.280 | BS | |
2 | 38 | ZENT CERUMO SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Yuji Tachikawa Kohei Hirate |
3.373 | 110 | 1\’33.378 | BS | 16 |
3 | 6 | ENEOS SUSTINA SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Kazuya Oshima Yuji Kunimoto |
20.075 | 110 | 1\’33.381 | BS | 8 |
4 | 39 | DENSO KOBELCO SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Juichi Wakisaka Hiroaki Ishiura |
24.320 | 110 | 1\’33.473 | BS | 6 |
5 | 12 | CALSONIC IMPUL GT-R NISSAN GT-R / VRH34B |
Tsugio Matsuda Joao Paulo Lima De Oliveira |
41.542 | 110 | 1\’33.355 | BS | 10 |
6 | 37 | KeePer TOM\’S SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Daisuke Ito Andrea Caldarelli |
42.964 | 110 | 1\’33.598 | BS | |
7 | 100 | RAYBRIG HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Takuya Izawa Takashi Kogure |
1\’32.512 | 110 | 1\’33.959 | BS | 40 |
8 | 8 | ARTA HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Ralph Firman Kosuke Matsuura |
1\’33.447 | 110 | 1\’33.937 | BS | 4 |
9 | 1 | REITO MOLA GT-R NISSAN GT-R / VRH34B |
Satoshi Motoyama Yuhi Sekiguchi |
1Lap | 109 | 1\’33.804 | MI | 2 |
10 | 18 | Weider Modulo HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Naoki Yamamoto Frederic Makowiecki |
1Lap | 109 | 1\’33.950 | MI | 12 |
11 | 19 | WedsSport ADVAN SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Seiji Ara Andre Couto |
1Lap | 109 | 1\’34.155 | YH | |
12 | 24 | D\’station ADVAN GT-R NISSAN GT-R / VRH34B |
Hironobu Yasuda Michael Krumm |
1Lap | 109 | 1\’34.532 | YH | |
13 | 32 | Epson HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Ryo Michigami Daisuke Nakajima |
2Laps | 108 | 1\’34.654 | DL |
Ve třídě GT300 za začaly dít velmi zajímavé věci ještě před samotným startem závodu. Už v zaváděcím kole vyletěl z trati Shinichi Takagi, který měl startovat z třetího místa. Kota Sasaki, který startoval se svým Subaru BRZ z prvního místa se moc dlouho ve vedení neudržel. Hned v první zatáčce ho totiž předjel Hideki Mutoh s hybridní Hondou CR-Z GT. Sasaki nakonec dokončil pouze tři kola a kvůli technickým problémům musel odstoupit. Když už se blížil konec závodu, neustále vedla ta samá hybridní Honda týmu Mugen. Jenže Hideki Mutoh, který byl zrovna za volantem cítil vibrace na předních pneumatikách a tak se vrátil zpátky do boxů. Ani 40ti sekundový náskok mu nestačil k udržení vedení v závodě a z vítězství se nakonec radoval Morio Nitta a Koki Saga s hybridním Priusem. Tato posádka se navíc zapíše do historie Super GT jako vůbec první posádka, která zvítězila s hybridním vozem.
Výsledky třídy GT300:
Po |
No |
Machine |
Driver |
Time/Diff. |
Laps |
Best Lap |
Tire |
WH |
1 | 31 | Panasonic apr PRIUS GT TOYOTA PRIUS / RV8K |
Morio Nitta Koki Saga |
2:57\’27.210 | 103 | 1\’39.661 | YH | |
2 | 16 | MUGEN CR-Z GT Honda CR-Z / J35A |
Hideki Mutoh Yuhki Nakayama |
17.403 | 103 | 1\’39.437 | BS | 8 |
3 | 86 | CRYSTAL CROCO LAMBORGHINI GT3 GALLARDO GT3 / CEH |
Kouji Yamanishi Shinya Hosokawa Yuya Sakamoto |
1Lap | 102 | 1\’40.338 | YH | |
4 | 52 | OKINAWA-IMP SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Hironori Takeuchi Takeshi Tsuchiya |
1Lap | 102 | 1\’40.812 | YH | 16 |
5 | 7 | OGT Bonds Racing GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Igor Sushko Yuji Ide |
1Lap | 102 | 1\’40.075 | YH | |
6 | 11 | GAINER DIXCEL SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Katsuyuki Hiranaka Bjorn Wirdheim |
1Lap | 102 | 1\’40.681 | DL | 40 |
7 | 87 | LA SEINE LAMBORGHINI GT3 GALLARDO GT3 / CEH |
Hideki Yamauchi Hiroki Yoshimoto |
1Lap | 102 | 1\’41.036 | YH | 22 |
8 | 62 | LEON SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Haruki Kurosawa Masanobu Kato |
1Lap | 102 | 1\’40.862 | YH | 10 |
9 | 4 | GSR HATSUNEMIKU BMW BMW Z4 GT3 / P65B44 |
Nobuteru Taniguchi Tatsuya Kataoka |
2Laps | 101 | 1\’40.353 | YH | 30 |
10 | 10 | GAINER Rn-SPORTS DIXCEL SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Tetsuya Tanaka Masayuki Ueda |
2Laps | 101 | 1\’41.143 | DL | |
11 | 48 | DIJON Racing IS GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Hiroshi Takamori Katsumasa Chiyo |
2Laps | 101 | 1\’39.619 | YH | 4 |
12 | 88 | MonePa LAMBORGHINI GT3 GALLARDO GT3 / CEH |
Manabu Orido Takayuki Aoki |
2Laps | 101 | 1\’40.404 | YH | |
13 | 22 | GREENTEC SLS AMG GT3 Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Hisashi Wada Masaki Jyonai |
2Laps | 101 | 1\’41.073 | YH | |
14 | 9 | NAC KOUKAKUKIDOUTAI ARISE DR PORSCHE PORSCHE 911 GT3 R / M97/79 |
Shogo Mitsuyama Yu Yokomaku |
2Laps | 101 | 1\’40.900 | YH | |
15 | 30 | IWASAKI apr R8 Audi R8-LMS ultra / CJJ |
Yuki Iwasaki Fairuz Fauzy Kenji Kobayashi |
3Laps | 100 | 1\’41.130 | YH | |
16 | 33 | HANKOOK PORSCHE PORSCHE 911 GT3 R / M97/79 |
Masami Kageyama Tomonobu Fujii |
3Laps | 100 | 1\’40.464 | HK | 6 |
17 | 5 | MACH GoGoGo SYAKEN Ferrari 458 Ferrari 458 GT3 / F142 |
Tetsuji Tamanaka Junichiro Yamashita Naofumi Omoto |
4Laps | 99 | 1\’42.708 | YH | |
18 | 2 | EVA RT TEST-01APPLE MP4-12C McLaren MP4-12C GT3 / M838T |
Kazuho Takahashi Hiroki Katoh |
17Laps | 86 | 1\’40.232 | YH | |
19 | 55 | ARTA CR-Z GT Honda CR-Z / J35A |
Shinichi Takagi Takashi Kobayashi |
24Laps | 79 | 1\’39.707 | BS | |
0 | ENDLESS TAISAN PORSCHE PORSCHE / M97/79 |
Kyosuke Mineo Naoki Yokomizo |
94Laps | 9 | 1\’40.867 | YH | 2 |
Ondřej Laušman
Foto: Super GT
COMMENTS