Z vítězství v druhém závodě Super GT se raduje Nakajima s Rossiterem

Dějištěm druhého podniku japonského šampionátu Super GT se stala trať ve Fuji, která leží v blízkosti stejnojmenné hory, jenž je symbolem Japonska. Zá

Super GT: Pod horou Fuji vítězí Nissan
Super GT: Triple pro Nissan v Autopolis
Společné závody DTM a Super GT v letech 2017 a 2018

Dějištěm druhého podniku japonského šampionátu Super GT se stala trať ve Fuji, která leží v blízkosti stejnojmenné hory, jenž je symbolem Japonska. Závod, který byl vypsán na 550km vyhrála posádka Kazuki Nakajima-James Rossiter.

Dá se říct, že posádka týmu Petronas ovládla celý závodní víkend. Bývalý jezdec F1 Kazuki Nakajima totiž zajel v kvalifikaci nejrychlejší čas a svůj Lexus SC430 mohl postavit na pole position. Hned první kolo závodu nabídlo mnoho dramatických soubojů. Do kolize se dostal Naoki Yamamoto s Hirokim Tsukahoshim. Nakajima si udržel vedení v závodě, jenže se za ním neúnavně drželo dalších pět protivníků. V devátém kole však Nakajima udělal chybu, v poslední zatáčce byl moc široký a dostal se před něj Hiroaki Ishiura. O dvě kola se situace opakovala, jenže v opačném gardu a Nakajima získal zpět vedení. V 39. kole převzal Lexus týmu Petronas James Rossiter a po zastávce v boxech se propadl na druhé místo za Wakisaku. Ten však musel velmi brzy zpátky do boxů, protože tým Denso Kobelco absolvoval svou první zastávku mnohem dříve a Rossiter tak bez boje získal první místo. Závod měl za tým Petronas dokončit Nakajima a jediný, kdo mu dokázal konkurovat na trati byl \”mistr Fuji\” Yuji Tachikawa. Jak pomalu zapadalo slunce, klesala teplota tratě a Tachikawa neustále a velmi rychle snižoval náskok Nakajimi. Už už to vypadalo, že si Tachikawa vybere místečko k předjetí a navýší počet svých vyhraných závodů ve Fuji, jenže Kazuki Nakajima se nedal a k radosti všech z týmu Petronas nakonec v závodě zvítězil.
\"1367242754_608776870\"

Výsledky třídy GT500:

Po

No

Machine

Driver

Time/Diff.

Laps

Best Lap

Tire

WH

1 36 PETRONAS TOM\’S SC430
LEXUS SC430 / RV8KG
Kazuki Nakajima
James Rossiter
2:56\’05.647 110 1\’33.280 BS
2 38 ZENT CERUMO SC430
LEXUS SC430 / RV8KG
Yuji Tachikawa
Kohei Hirate
3.373 110 1\’33.378 BS 16
3 6 ENEOS SUSTINA SC430
LEXUS SC430 / RV8KG
Kazuya Oshima
Yuji Kunimoto
20.075 110 1\’33.381 BS 8
4 39 DENSO KOBELCO SC430
LEXUS SC430 / RV8KG
Juichi Wakisaka
Hiroaki Ishiura
24.320 110 1\’33.473 BS 6
5 12 CALSONIC IMPUL GT-R
NISSAN GT-R / VRH34B
Tsugio Matsuda
Joao Paulo Lima De Oliveira
41.542 110 1\’33.355 BS 10
6 37 KeePer TOM\’S SC430
LEXUS SC430 / RV8KG
Daisuke Ito
Andrea Caldarelli
42.964 110 1\’33.598 BS
7 100 RAYBRIG HSV-010
Honda HSV-010 GT / HR10EG
Takuya Izawa
Takashi Kogure
1\’32.512 110 1\’33.959 BS 40
8 8 ARTA HSV-010
Honda HSV-010 GT / HR10EG
Ralph Firman
Kosuke Matsuura
1\’33.447 110 1\’33.937 BS 4
9 1 REITO MOLA GT-R
NISSAN GT-R / VRH34B
Satoshi Motoyama
Yuhi Sekiguchi
1Lap 109 1\’33.804 MI 2
10 18 Weider Modulo HSV-010
Honda HSV-010 GT / HR10EG
Naoki Yamamoto
Frederic Makowiecki
1Lap 109 1\’33.950 MI 12
11 19 WedsSport ADVAN SC430
LEXUS SC430 / RV8KG
Seiji Ara
Andre Couto
1Lap 109 1\’34.155 YH
12 24 D\’station ADVAN GT-R
NISSAN GT-R / VRH34B
Hironobu Yasuda
Michael Krumm
1Lap 109 1\’34.532 YH
13 32 Epson HSV-010
Honda HSV-010 GT / HR10EG
Ryo Michigami
Daisuke Nakajima
2Laps 108 1\’34.654 DL

 

Ve třídě GT300 za začaly dít velmi zajímavé věci ještě před samotným startem závodu. Už v zaváděcím kole vyletěl z trati Shinichi Takagi, který měl startovat z třetího místa. Kota Sasaki, který startoval se svým Subaru BRZ z prvního místa se moc dlouho ve vedení neudržel. Hned v první zatáčce ho totiž předjel Hideki Mutoh s hybridní Hondou CR-Z GT. Sasaki nakonec dokončil pouze tři kola a kvůli technickým problémům musel odstoupit. Když už se blížil konec závodu, neustále vedla ta samá hybridní Honda týmu Mugen. Jenže Hideki Mutoh, který byl zrovna za volantem cítil vibrace na předních pneumatikách a tak se vrátil zpátky do boxů. Ani 40ti sekundový náskok mu nestačil k udržení vedení v závodě a z vítězství se nakonec radoval Morio Nitta a Koki Saga s hybridním Priusem. Tato posádka se navíc zapíše do historie Super GT jako vůbec první posádka, která zvítězila s hybridním vozem.
\"1367242445_1287333278\"

Výsledky třídy GT300:

Po

No

Machine

Driver

Time/Diff.

Laps

Best Lap

Tire

WH

1 31 Panasonic apr PRIUS GT
TOYOTA PRIUS / RV8K
Morio Nitta
Koki Saga
2:57\’27.210 103 1\’39.661 YH
2 16 MUGEN CR-Z GT
Honda CR-Z / J35A
Hideki Mutoh
Yuhki Nakayama
17.403 103 1\’39.437 BS 8
3 86 CRYSTAL CROCO LAMBORGHINI GT3
GALLARDO GT3 / CEH
Kouji Yamanishi
Shinya Hosokawa
Yuya Sakamoto
1Lap 102 1\’40.338 YH
4 52 OKINAWA-IMP SLS
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159
Hironori Takeuchi
Takeshi Tsuchiya
1Lap 102 1\’40.812 YH 16
5 7 OGT Bonds Racing GT-R
NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT
Igor Sushko
Yuji Ide
1Lap 102 1\’40.075 YH
6 11 GAINER DIXCEL SLS
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159
Katsuyuki Hiranaka
Bjorn Wirdheim
1Lap 102 1\’40.681 DL 40
7 87 LA SEINE LAMBORGHINI GT3
GALLARDO GT3 / CEH
Hideki Yamauchi
Hiroki Yoshimoto
1Lap 102 1\’41.036 YH 22
8 62 LEON SLS
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159
Haruki Kurosawa
Masanobu Kato
1Lap 102 1\’40.862 YH 10
9 4 GSR HATSUNEMIKU BMW
BMW Z4 GT3 / P65B44
Nobuteru Taniguchi
Tatsuya Kataoka
2Laps 101 1\’40.353 YH 30
10 10 GAINER Rn-SPORTS DIXCEL SLS
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159
Tetsuya Tanaka
Masayuki Ueda
2Laps 101 1\’41.143 DL
11 48 DIJON Racing IS GT-R
NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT
Hiroshi Takamori
Katsumasa Chiyo
2Laps 101 1\’39.619 YH 4
12 88 MonePa LAMBORGHINI GT3
GALLARDO GT3 / CEH
Manabu Orido
Takayuki Aoki
2Laps 101 1\’40.404 YH
13 22 GREENTEC SLS AMG GT3
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159
Hisashi Wada
Masaki Jyonai
2Laps 101 1\’41.073 YH
14 9 NAC KOUKAKUKIDOUTAI ARISE DR PORSCHE
PORSCHE 911 GT3 R / M97/79
Shogo Mitsuyama
Yu Yokomaku
2Laps 101 1\’40.900 YH
15 30 IWASAKI apr R8
Audi R8-LMS ultra / CJJ
Yuki Iwasaki
Fairuz Fauzy
Kenji Kobayashi
3Laps 100 1\’41.130 YH
16 33 HANKOOK PORSCHE
PORSCHE 911 GT3 R / M97/79
Masami Kageyama
Tomonobu Fujii
3Laps 100 1\’40.464 HK 6
17 5 MACH GoGoGo SYAKEN Ferrari 458
Ferrari 458 GT3 / F142
Tetsuji Tamanaka
Junichiro Yamashita
Naofumi Omoto
4Laps 99 1\’42.708 YH
18 2 EVA RT TEST-01APPLE MP4-12C
McLaren MP4-12C GT3 / M838T
Kazuho Takahashi
Hiroki Katoh
17Laps 86 1\’40.232 YH
19 55 ARTA CR-Z GT
Honda CR-Z / J35A
Shinichi Takagi
Takashi Kobayashi
24Laps 79 1\’39.707 BS
0 ENDLESS TAISAN PORSCHE
PORSCHE / M97/79
Kyosuke Mineo
Naoki Yokomizo
94Laps 9 1\’40.867 YH 2

 

Ondřej Laušman
Foto: Super GT

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0