Z šestnáctého místa k vítězství

Z šestnáctého místa k vítězství

Uplynulo jen pár dnů a karavana týmu Racing ADS se po úspěšném víkendu na Salzburgringu dala do opět do pohybu. Cílem byl tentokráte maďarský Pannonia

ARC Bratislava v Zhuhai viedol v triede, napokon 4. a 5. miesto
Skvěle rozjetý závod zhatila technika
V kvalifikaci první řada, pak ale přišla neuvěřitelná smůla

Uplynulo jen pár dnů a karavana týmu Racing ADS se po úspěšném víkendu na Salzburgringu dala do opět do pohybu. Cílem byl tentokráte maďarský Pannoniaring, kde se ve čtvrtek 10. července konalo čtvrté kolo Slovenského okruhového poháru.

Milan Valášek startuje v SOP se svou Ginettou ve skupině BTC (Big Touring Cars). Do závodů této skupiny bylo na Pannoniaringu převzato celkem 21 vozů, což slibovalo další dvě atraktivní pohárové bitvy.

Úvod celého programu obstarala kvalifikace na jejímž počátku krátce zapršelo. V době, kdy Milan Valášek zajížděl do boxů k výměně pneumatik, svítila u jeho jména na monitoru hodnota 2:24.772. Po návratu na trať se na přístrojové desce černožluté krásky rozsvítila kontrolka signalizující problém s elektronikou a brněnský jezdec tak raději zajel znovu do boxů.

\”Pannonku znám z předchozích závodů velmi dobře a tak jsem si celkem věřil. Je to rychlá trať a to je to tady samá zatáčka. Zatím nevíme co je to za poruchu, každopádně jsem celkem zklamán, protože od kvalifikace jsem si sliboval trochu víc,\” poznamenal Milan Valášek po nevydařeném kvalifikačním klání.

Výše uvedená časová hodnota nakonec stačila na start z šestnáctého místa do obou odpoledních závodů. Mezi kvalifikací a startem prvního závodu se v boxu brněnského týmu neustále pracovalo na odstranění závady a i přesto, že se už zdálo, že se vše podařilo zdárně vyřešit, poslala varovná kontrolka Milana Valáška ke svým mechanikům i v prvním závodě a to hned po čtyřech odjetých kolech.

Vše se tak opakovalo znovu a Milan Valášek najížděl o necelé dvě hodiny později na rošt druhého závodu s lehce smíšenými pocity: \”Ta elektronika nám dnes dala zabrat. Ginetta je skvělé a rychlé auto. Je to ale opravdový závodní speciál, ve kterém záleží na spoustě maličkostí. Kluci před druhým závodem vyměnili ještě pár čidel a všichni jsme věřili, že teď již bude vše v pořádku.\”

A skutečně také bylo. Valášek do druhého závodu startoval opět z osmé řady a po vydařeném startovním manévru začal získávat ztracené kvalifikační pozice. Ginetta šlapala jako hodinky a Milan Valášek sázel jedno rychlé kolo za druhým. Byla to pěkná a rychlá jízda plná předjíždění. Valášek byl na jejím konci po neuvěřitelném výkonu odmávnut na prvním místě s půl vteřinovým náskokem před Radkem Hortem a Rudolfem Machánkem. Rázem byly všechny předcházející lapálie zapomenuty a celý tým se tak mohl radovat z dokonalé tečky, kterou ozdobilo také autorství nejrychlejšího závodního kola 2:05.149!

\”Byl to velice zvláštní den. Nejdříve to vypadalo na pořádně smolný závod a nakonec se nám z toho podařilo vytěžit maximum. Musím říci, že ten druhý závod jsem si užil jako už dlouho ne. Auto jelo perfektně a těch dvacet minut uteklo velice rychle. Rád bych poděkoval všem klukům za jejich práci a stejně tak i všem našim partnerům,\” tak zněla slova Milana Valáška po návratu do týmové garáže.

PR

\"RYB4557\"

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0