Z minima maximum

Z minima maximum

Jezdci týmu Josefa Křenka mají za sebou druhý závodní víkend evropského poháru cestovních vozů. Ten se konal o uplynulém víkendu na Slovakia Ringu ned

FIA ETCC 2016 se představuje – čeká nás sezóna, jaká tu ještě nebyla!
Druhé dějství ETCC obstará “domácí” podnik na Slovakia Ringu
Fulín zvítězil v posledním letošním závodě ETCC. Na celkové vítězství to však nestačilo, o titulu rozhodl počet druhých míst

Jezdci týmu Josefa Křenka mají za sebou druhý závodní víkend evropského poháru cestovních vozů. Ten se konal o uplynulém víkendu na Slovakia Ringu nedaleko Bratislavy, kam Petr Fulín a Christjohannes Schreiber přijeli s ambicí navázat na skvělé výkony z prvních dvou závodů ve Francii.

Po prvních dvou dnech, kdy se piloti týmu Křenek Motorsport pravidelně umisťovali na čele výsledkových listin testů, tréninku i kvalifikace, však přišla studená sprcha v podobě diskvalifikace v prvním závodě.

Více k tomu již říká šéf týmu, pan Josef Křenek: “Od počátku sezóny nás trápí drobné dětské nemoci nových Seatů. Až doposud se nám to dařilo zvládnou, nicméně dnes se naplno projevil nedostatek některých náhradních dílů, které Seat Sport zatím nestačí v dostatečném množství produkovat. V zaváděcím kole nám u obou aut opadly zadní difuzory, které opravujeme již od prvních jízd na Paul Ricard. Techničtí komisaři sice nechali Petra Fulína i Chrise Schreibera odstartovat, nicméně po šesti kolech je zastavili černou vlajkou.”

FRYB5187

To, co se pak dělo v krátké přestávce mezi závody připomínalo velkou šachovou partii mezi týmovým managementem, kterému pomáhal i šéf týmu Seat Sport pan Jaime Puig a sportovními komisaři. Po celou tu dobu se intenzivně řešilo zda a za jakých podmínek může česko-švýcarské duo nastoupit do druhého závodu.

“Nejdřív to vypadalo, že nás komisaři nenechají do druhého závodu vůbec odstartovat, pak, ale traťový komisaři přinesli odněkud z tratě ztracené difuzory a my tak mohli po rychlé instalaci startovat alespoň z pit-lane. Jsem rád, že nás nyní čeká delší přestávka, v jejímž průběhu se pokusíme oba vozy připravit tak, aby se tato situace v dalších závodech již neopakovala. Mám li, ale shrnout celý slovenský víkend, tak si myslím, že jsme se zde a především naši piloti představili v tom nejlepším možném světle. Oba dva svými výkony bavili zaplněné tribuny a po celé tři dny patřili k těm nejrychlejším. Christjohannes Schreiber si připsal vítězství v kvalifikaci a taky nejrychlejší kola v obou závodech. Když k tomu přičteme ještě body za čtvrté a šesté místo po startu z pit-lane, tak si myslím, že jsme zde nakonec při té smůle dosáhli maximum možného,” dodává Josef Křenek.

Ve skvělém světle se na Slovakia Ringu předvedl také týmový junior Tomáš Korený, který s Fordem Fiesta v barvách Ravenol Racing Teamu vybojoval další pódiové umístění. Tím bylo třetí místo v první závodní jízdě.

“Tomáš opětovně prokázal, že zraje ve velkého závodníka. Jeho progres je viditelný s každým odjetým kolem a je skvělé vidět, že česká závodní škola dokáže stále přivádět mladé a kvalitní závodníky i do těch nejvyšších pater evropského motorsportu,” těmito slovy hodnotí Josef Křenek výkony svého nejmladšího svěřence.

FRYB4947

Vítězem obou závodů se stal Švýcar Kris Richard, jenž s Hondou Civic zvítězil před svým týmovým kolegou Peterem Riklim (Rikli Motorsport). Šampionát FIA ETCC má po dnešním dni odjety čtyři z dvanácti závodů. Další dva se uskuteční o posledním květnovém víkendu, kdy se jezdci sejdou na legendární Nordschleife.

Slova jezdců:

Christjohannes Schreiber: “Nevím, co bych řekl. Citím velké zklamání, po vyhrané kvalifikaci jsem mohl vyhrát také svůj první závod. Ve druhé jízdě to již bylo jen o tom dojet na co nejlepším místě. Šesté místo znamená body, které by se na konci sezóny mohly hodit a tak je to třeba také brát. Snad se nám bude v příštích závodech dařit o poznání lépe.”

Petr Fulín: “Stalo se, co se stalo. V tom druhém závodě jsem se snažil o dosažení co nejlepšího výsledku a myslím, že se mi to díky čtvrtému místu také podařilo. Poslední kolo bylo hodně vypjaté, ale snad se divákům celá ta show líbila.”

Tomáš Korený: “Třetí a páté místo pro mne znamená další pódium a tudíž i splnění vytýčeného cíle. Jak již jsem říkal po kvalifikaci, tuto trať mám moc rád a vždy se mi zde dařilo. O to více mne mrzí ten kontakt s Ulrike v průběhu prvního závodu, protože jinak to mohlo být ještě o jedno místo lepší. Ve druhém závodě mne mrzí start, kde jsem se propadl na poslední místo a navíc se během stíhací jízdy vyskytl nějaký problém na motoru a začal jsem ztrácet výkon, takže jsem byl rád, že jsem spatřil cílovou vlajku na pátém místě. Celkově si myslím, že jsem ukázal, že se v poli neztrácím. V příštích závodech se musím co nejvíce vyvarovat jezdeckých chyb.”

Výsledky závodů FIA ETCC na Slovensku:

1. závod
1. Kris Richard (SUI) Honda Civic
2. Peter Rikli (SUI) Honda Civic + 3.044
3. Fábio Mota (POR) SEAT Leon Cup Racer + 3.060
4. Norbert Nagy (HUN) SEAT Leon Cup Racer + 6.186
5. Mladen Lalušić (SRB) SEAT Leon Cup Racer + 22.915
6. Wolfgang Kriegl (AUT) SEAT Leon Cup Racer + 43.468
7. Igor Stefanovski (MKD) SEAT Leon Cup Racer + 1:46.495

2. závod
1. Kris Richard (SUI) Honda Civic
2. Peter Rikli (SUI) Honda Civic + 2.229
3. Mladen Lalušić (SRB) SEAT Leon Cup Racer + 4.725
4. Petr Fulín (CZE) SEAT Leon Cup Racer + 7.985
5. Fábio Mota (POR) SEAT Leon Cup Racer + 7.991
6. Christjohannes Schreiber (SUI) SEAT Leon Cup Racer + 9.305
7. Norbert Nagy (HUN) SEAT Leon Cup Racer + 18.344
8. Wolfgang Kriegl (AUT) SEAT Leon Cup Racer + 46.482

foto: Petr Frýba

IMG_4210 IMG_0382 FRYB5309 FRYB4648 FRYB4278 FRYB4233

COMMENTS

WORDPRESS: 0