Do prvního závodu WTCR ve Wuhanu vyrazí z první příčky Jean-Karl Vernay. Francouze doplní v první řadě Pepe Oriola. Třetí čas si připsal Nathanaël Ber
Do prvního závodu WTCR ve Wuhanu vyrazí z první příčky Jean-Karl Vernay. Francouze doplní v první řadě Pepe Oriola. Třetí čas si připsal Nathanaël Berthon. Znovu se trápili jezdci s vozy Hyundai, kteří během tohoto víkendu závodí s největším závažím.
Nejlepší výchozí pozici do prvního závodu WTCR ve Wuhanu bude mít Jean-Karl Vernay. Francouzský závodník si totiž v sobotním 40minutovém kvalifikačním klání připsal čas 1:22,846, kterým si zajistil start z pole position.
Spolu s jezdcem Audi Sport Leopard Lukoil Teamu se do první řady startovního roštu postaví Pepe Oriola. Španěla, který v pátek ovládl první volný trénink a ve druhém obsadil druhou příčku, neopustila dobrá forma ani v kvalifikaci na první závod a časem 1:22,890 si zajistil druhé místo.
Vítěz Vernay nebyl jediným, kdo v kvalifikaci reprezentoval Audi v dobrém světle. V nejlepší trojici se totiž kvalifikoval také další pilot závodící s vozem „čtyř spojených kruhů“, Nathanaël Berthon. Francouz obsadil s časem v hodnotě 1:22,909 třetí místo a to i navzdory potížím v závěru kvalifikace, když se roztočil a zůstal stát na trati. Kvůli Francouzovým trablům zavlály ve Wuhanu tři minuty před koncem červené vlajky.
V nejlepší pětici se umístili ještě další dva vozy Audi. Čtvrtý skončil Denis Dupont (1:22,959) a pátý týmový kolega vítězného Vernaye Gordon Shedden (1:22,989). Brit byl dalším, kdo se postaral během kvalifikace o červené vlajky, když se roztočil deset a půl minuty před vypršením časového limitu.
Šestou příčku obsadil Fréderic Vervisch (1:23,004), sedmou Yann Ehrlacher (1:23,186), výborný osmý čas zajel Kevin Ceccon (1:23,201) a do nejlepší desítky se vešli také jezdci týmu DG Sport Competition. Devátý skončil Aurélien Comte (1:23,250) a desátý Maťo Homola (1:23,256).
Zatímco před týdnem v Nigbo si jezdci s vozy Hyundai rozebrali triumfy ve všech třech závodech, podnik ve Wuhanu pro ně je o poznání složitější. Jihokorejské vozy totiž vezou ve Wuhanu největší zátěž ze všech a a po nevydařených pátečních volných trénincích pokračovalo jejich trápení také v dnešní kvalifikaci. Nejlepším jezdcem s vozem Hyundai byl Thed Björk, který se ovšem nezmohl na více než na 17. čas. Jeho týmový kolega a zároveň šéf Yvan Muller pak skončil za ním 18.
Ještě hůře se dařilo jezdcům BRC. Vedoucí muž šampionátu Gabriele Tarquini totiž skončil 21. a jeho týmový kolega Norbert Michelisz obsadil dokonce až předposlední 24. příčku. Maďar ale i přesto odstartuje do prvního závodu poslední a to kvůli výměně motoru.
COMMENTS