WTCR v Makau: Nedělní prvenství si rozebrali Vervisch s Guerrierim, šampionem je Tarquini

WTCR v Makau: Nedělní prvenství si rozebrali Vervisch s Guerrierim, šampionem je Tarquini

V posledních dvou závodech letošní sezony WTCR, které byly v Makau na programu v neděli, se z vítězství radovali Fréderic Vervisch a Esteban Guerrieri

TCR Iberian oznamuje svůj konec
DTM: Juncadella s Habsburgem doplňují sestavu R-Motorsportu
Ryba doma zažil smolný víkend

V posledních dvou závodech letošní sezony WTCR, které byly v Makau na programu v neděli, se z vítězství radovali Fréderic Vervisch a Esteban Guerrieri. Hrdinou dne se ovšem stal Gabrielem Tarquini, který s náskokem pouhých tří bodů na Yvana Mullera stal historicky prvním šampionem WTCR.

druhý závod

Pro druhý závod, do kterého odstartovala první desítka druhé kvalifikace v otočeném pořadí, připadla pole position Timu Scheiderovi. Pilot týmu Münnich Motorsport si vedoucí pozici pohlídal také po startu. Ke změně ale došlo v prvních metrech za Scheiderovými zády na druhé příčce. Na tu se totiž posunul po startu ze třetí pozice Fréderic Vervisch, čímž na „bronzové“ místo odsunul Kevina Ceccona.

Scheider však své tažení k premiérovému triumfu ve WTCR nakonec dotáhnout nedokázal. Dvojnásobný šampion DTM z let 2008 a 2009 totiž ve čtvrtém kole závodu podlehl útoku Fréderica Vervische, jenž se před pod rakouskou vlajkou závodícího Němce posunul na rovince před druhou zatáčkou a následně si pak vedení udržel až do cíle, kde mohl slavit svůj premiérový triumf v šampionátu. Belgičan tak dokázal v předposledním závodě ještě o jedno jméno rozšířit seznam letošních vítězů, který narostl na číslo 15.

Timo Scheider tak nakonec proťal cílovou pásku jako druhý a musel se tak spokojit „pouze“ s premiérovými stupni vítězů. V závěru musel 40letý rodák z Lahnsteinu nátlaku ze strany Yvana Mullera, který nakonec dokončil závod na třetí pozici. Na poslední pódiovou příčku se Francouz posunul ve čtvrtém kole, když se na rovince před zatáčkou Lisboa vypořádal s Cecconem.

Právě 25letý Ital ve službách Teamu Mulsanne dojel do cíle jako čtvrtý. Za vítězem ze Suzuky dokončilo závod zbývající duo stáje Münnich Motorsport. Pátou pozici obsadil Esteban Guerrieri a šestou Yann Ehrlacher. Na sedmé příčce závod dokončil Nathanaël Berthon, další bodovaný výsledek zaznamenal osmým místem Luigi Ferrara a do bodované desítky se vešli dále také devátý Aurélien Panis a desátý Mehdi Bennani.

Ačkoli během druhé víkendové jízdy nebylo zapotřebí výjezdu safety caru, přesto se ani v tomto případě neobešlo první kolo závodu bez komplikací. Na rovince před třetí zatáčkou totiž došlo ke kontaktu mezi Yannem Ehrlacherem a Pepem Oriolou a Španělově roztočené Cupře se následně v zatáčce Lisboa nedokázali vyhnout včerejší vítěz Jean-Karl Vernay, Norbert Michelisz a také Rob Huff. Pro Oriolu, Vernaye a Michelisze znamenal tento incident konec.

Na následky vzájemné kolize z úvodního okruhu skončil závod rovněž pro Theda Björka a vedoucího muže šampionátu Gabriele Tarquiniho. Italův výpadek se postaral o zdramatizování boje o mistrovský titul, když umožnil Yvanu Mullerovi stáhnout ztrátu na 18 bodů a odsunul tak korunovaci nového šampiona na třetí závod.

kompletní výsledky druhého závodu

třetí závod

Poslední závod víkendu a letošní sezony zároveň představoval pro Roba Huffa další příležitost na dosažení desátého makajského prvenství. Brit ale stejně jako v prvním víkendovém klání ztratil vedoucí pozici krátce po startu, když jej překonal Esteban Guerrieri a odsunul jezdce Sébastien Loéb Racingu. Na třetí příčku povyskočil po startu Jean-Karl Vernay. Vedoucí trio poté závodilo ve velmi těsných rozestupech.

Ve třetím kole se na trati závodu objevil zpomalovací vůz. Tím, kdo se o jeho výjezd postaral, byl Aurélien Panis. Pilot stáje Comtoyou Racing totiž havaroval v úseku Paiol.

Závod se znovu rozjel v šestém kole. I po restartu udržovala vedoucí trojice mezi sebou těsné rozestupy a jak ze strany Roba Huffa, tak Jeana-Karla Vernaye jsme byli svědky několika pokusů o útok.

Tato podoba vedoucí trojice ovšem až do cíle závodu nevydržela. V 11. kole totiž Jean-Karl Vernay havaroval v zatáčce Lisboa a poslední závod sezony tak pro něj skončil předčasně. O pár okamžiků později navíc došlo k další havárii, když rozbil na cílové rovince svůj vůz Dávid Zsolt Szabó a ředitelství závodu se na trať rozhodlo podruhé vyslat na trať zpomalovací vůz.

Druhá neutralizace závodu pak trvala až do jeho cíle. Zde se mohl ze svého druhého prvenství v sezoně radovat Esteban Guerrieri, který tak přidal k triumfu ze druhého závodu na Nordschleife další úspěch. Jako druhý skončil Rob Huff, který tak v letošním roce svoji sbírku makajských vítězství rozšířit nedokázal. Na stupně vítězů se po nehodě Jeana-Karla Vernaye dostal také Norbert Michelisz, jenž obsadil třetí příčku.

Čtvrtý skončil Yvan Muller, pátý Yann Ehrlacher, šestý Pepe Oriola, sedmý Kevin Ceccon, osmý Thed Björk a devátý Nathanaël Berthon.

Nejlepší desítku uzavřel Gabriele Tarquini, který si tímto výsledkem zajistil mistrovský titul a stal se tak ve věku 56 let a 259 dní historicky prvním šampionem WTCR. Ital zároveň stanovil nový rekord ve statistice historicky nejstarších šampionů napříč sériemi FIA. Držitelem tohoto rekordu byl ovšem Tarquini již předtím a to díky svému primátu z roku 2009 ve WTCC.

Kromě již zmiňovaného Aureliéna Panise nebyli v cíli posledního závodu sezony klasifikováni také Timo Scheider, Aurélien Panis, Gordon Shedden, Luigi Ferrara a Mehdi Bennani. Jean-Karl Vernay sice rovněž šachovnicový praporek nespatřil, byl ovšem ve výsledkové listině klasifikován jako 22. Dalšími, kdo závod nedokončili, ale byli klasifikováni, jsou 23. John Filippi a 24. Zsolt David Szabó.

kompletní výsledky třetího závodu

Letošním šampionem se Gabriele Tarquini stal se ziskem 306 bodů. Titul vicemistra bere Yvan Muller, jemuž na Itala scházely pouhé tři body. Na třetí místo se v konečném pořadí posunul po vítězství v posledním závodě Esteban Guerrieri (267 bodů).

Zatímco v šampionátu jezdců Yvan Muller na titul nedosáhl, v týmovém hodnocení slavit může. Jeho stáj MRacing-YMR jej totiž ovládla s 562 body. Na druhé pozici končí BRC Racing Team (559 bodů) a třetí pozici obsadil Münnich Motorsport (481 bodů).

kompletní konečné pořadí

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0