WTCR: Sezona 2019 přinese změny pravidel i závod v Sepangu

WTCR: Sezona 2019 přinese změny pravidel i závod v Sepangu

Na zasedání Světové rady motorsportu došlo ke schválení řady nových pravidel, které se mimo jiné dotknou bodového systému nebo počtu vozů na startovn

Prvním potvrzeným jezdcem pro FIA WTCR je Belgičan Denis Dupont
Gabriele Tarquini očekává velice náročnou sezónu
Ladniak pokračuje s GT2 Motorsportem

Na zasedání Světové rady motorsportu došlo ke schválení řady nových pravidel, které se mimo jiné dotknou bodového systému nebo počtu vozů na startovním roštu. Došlo rovněž ke schválení nového kalendáře, do který rozšíří malajsijský Sepang.

Ve středu 5. prosince zasedla v ruském Petrohraduv rámci výroční valné hromady Světová rada motorsportu. Na tomto zasedánídošlo k odsouhlasení řady změn pravidel WTCR, která vejdou v platnost počínaje příští sezonou.

Jednou z oblastí, které se inovace regulí dotkne, bude bodový systém. V letošním roce bodovala v závodech vždy nejlepší desítka, přičemž pro každý z víkendových závodů byl určen jiný bodový klíč. V příštím roce ovšem dojde ke změně a namísto prvních deseti se v cíli dočká odměny v podobě bodového zisku hned patnáct závodníků. Zároveň dojde k zavedení jednotného bodového systému pro všechna víkendová klání, v nichž se budou body rozdělovat podobně jako například v mistrovství světa silničních motocyklů systémem 25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.

 Od nové sezony navíc budou mít jezdci příležitost kromě závodů a druhé kvalifikace rozšířit své bodové konto také v kvalifikaci pro první závod, kde budou stejně jako doposud v případě druhé kvalifikace udělovány body nejrychlejší pětici klíčem 5-4-3-2-1. Změnám se ovšem nevyhne ani druhá kvalifikace. V tomto případě ovšem nebude pozměněn bodový systém a půjde pouze o drobnou změnu, která se bude týkat rozhodující třetí části. Pro tu si vítěz druhého kvalifikačního segmentu bude moci zvolit své startovní pořadí. WTCR tak vyslyšelo volání některých závodníků, kteří argumentovali tím, že by v některých případech mohlo docházet k jejich znevýhodnění.

Dále se dočkáme také několika novinek, co se týče počtu vozů na startovním roštu. Od příští sezony dojde k navýšení maximálního počtu účastníků ze současných 28 na 32. K omezení však dojde v případě počtu nasazovaných vozů stájemi a značkami. Zatímco každý tým bude moci od nové sezony nasadit maximálně dva vozy, automobilky pak budou moci mít v ohni nejvýše čtyři želízka. V řadách stájí se tato omezení dotknou týmu Münnich Motorsport, který v letošním roce závodil s trojicí vozů, a mezi automobilkami pak Hondy s Audi. Zatímco japonská automobilka zásobovala svými vozy kromě týmu Reného Münnicha také Boutsen Ginion Racing a celkem se v letošním startovním poli objevilo pět jejích vozů, „audin“ jsme letos díky stájím Leopard a Comtoyou viděli hned šest.

Dále došlo také ke zpřísnění pravidel pro sezonní testování. Bude totiž zakázáno testovat na okruzích spadajících do kalendáře. Zákaz bude platit pro dobu před konáním podniku a také během jeho konání. Výjimku bude představovat podnik na Nordschleife. Ten se totiž uskuteční jakožto doprovodný program závodu 24 h Nürburgring, mezi jehož účastníky najdeme také piloty WTCR.

Změny pravidel se dotknou také mechaniků. Během závodního víkendu totiž bude moci na jednom voze pracovat deset lidí. Ti budou označeni páskou znamenající povolení zapojit se do práce na voze.

Do kalendáře přibude Sepang, zmizí Wuhan

Na zasedání Světové rady motorsportu byl kromě přijetí nových regulí schválen také nový kalendář. Stejně jako v případě letošního roku otevře i nadcházející sezonu podnik v Marrakeši, jenž se uskuteční 5.-7. dubna. Ke změně nedojde ani na pozici druhého podniku sezony. Stejně jako letos se jezdci přesunou z afrického Maroka na maďarský Hungaroring, kde se bude bojovat o body 27.-28. dubna.

I v příští sezoně zavítá WTCR na Slovakia Ring. Klání na okruhu v Orechové Potoni, které se v letošním roce dostalo do kalendáře jako náhrada za argentinský podnik na okruhu Termas De Río Hondo, se dočká nového termínu a z července se přesune již na 10.-12. května a bude hostit třetí podnik sezony.

Ze Slovenska se kolotoč WTCR přesune o týden později do Nizozemska na okruh Zandvoort. Poté bude následovat měsíční pauza, po které bude následovat podnik na Nordschleife, který se tak stejně jako slavná 24hodinovka přesune v příštím roce z května na konec června. Poslední trojici závodů před začátkem dvouměsíční letní přestávky a přesunem do Asie pak bude hostit 6.-7. července portugalský Vila Real.

Sezona pak bude na podzim pokračovat v čínském Nigbo(14.-15. září), japonské Suzuce (26.-27. října), Makau (16.-17. listopadu) a dějištěmfinále sezony bude okruh Sepang v Malajsii, jehož přesné datum ovšem zatím není známo.

Z kalendáře naopak vymizí podnik v čínském Wuhanu, který letos hostil podnik WTCR v říjnu. Důvodem absence tohoto klání v kalendáři WTCR je fakt, že se ve Wuhanu uskuteční v příštím roce armádní světové hry.

Kalendář WTCR pro sezonu 2019

1. Maroko (Marrakeš)                   5.-7. 4.

2. Maďarsko (Hungaorng)           26.-28.4.             

3. Slovensko (Slovakia Ring)        10.-12.5.                             

4. Nizozemsko (Zandvoort)         17.-19.5.             

5. Německo (Nürburgring Nordschleife) 20.-22.6.

6. Portugalsko (Vila Real)             5.-7.7.

7. Čína (Nigbo)                                 13.-15.9.

8. Japonsko (Suzuka)                     25.-27.10.

9. Makao (Guia)                               14.-17.11.

10. Malajsie (Sepang)                    bude upřesněno

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0