Nejrychlejším mužem druhé kvalifikace byl Norbert Michelisz. Druhou pozici obsadil Aurélien Comte a třetí skončil Esteban Guerrieri. Pro druhý závod s
Nejrychlejším mužem druhé kvalifikace byl Norbert Michelisz. Druhou pozici obsadil Aurélien Comte a třetí skončil Esteban Guerrieri. Pro druhý závod si zajistil pole position Norbert Nagy.
Zatímco z páteční kvalifikace byl Norbert Michelisz kvůli překročení maximálního navýšení tlaku vyloučen a do cíle prvního závodu nedojel, po druhé kvalifikaci již “Norbi” důvod k úsměvu měl. Maďarský závodník totiž zajel čas 2:10,340, díky kterému zvítězil a zajistil si tak start z pole position pro nedělní třetí závod.
Druhou příčku obsadil v kvalifikaci Aurélien Comte. Jezdec stáje DG Sport Compétition zajel v rozhodující třetí části čas 2:10,577 a na Michelisze ztratil dvě desetiny.
Třetí nejrychlejší čas druhé kvalifikace zajel jezdec stáje Münnich Motorsport Esteban Guerrieri. Argentinský závodník zaznamenal čas 2:11,078.
Na čtvrtém místě skončil ve třetí části kvalifikace vedoucí muž šampionátu Yvan Müller a na páté příčce se umístil Mullerův krajan John Filippi.
Šestou příčku obsadil vítěz úvodního závodu Pepe Oriola, sedmý skončil Fréderic Vervisch, osmý Benjamin Lessennes, devátý vítěz páteční kvalifikace Gabriele Tarquini a na desáté příčce se umístil Norbert Nagy, který si tímto výsledkem zajistil pro druhý závod start z pole position.
Znovu se dařilo debutantovi Kevinu Cecconovi. 24letý Ital, který tento víkend debutuje v závodech cestovních vozů, totiž zajel 14. čas a dokonce porazil i svého mnohem zkušenějšího týmového kolegu Fabrizia Giovanardiho, který zazářil v prvním závodě pátým místem. Ve druhé kvalifikaci skončil Giovanardi na 15. pozici.
Český závodník Petr Fulín skončil v sobotní kvalifikaci na 17. místě. Plzeňský rodák za sebou nechal například také Theda Björka. Švédovi se nevedlo ani ve druhé kvalifikaci a zajel pouze 19. čas.
Ve stejné řadě jako Thed Björk bude na startu druhého i třetího závodu stát Maťo Homola. Slovenský závodník během svého domácího závodního víkendu zatím nedokázal navázat na své výkony z Portugalska a zaostává za svým týmovým kolegou Comtem.
Stále pokračuje trápení Sébastien Loeb Racingu. Ve druhé kvalifikaci zajel Mehdi Bennani 24. čas a Rob Huff skončil na 25. příčce. Jediným jezdcem, který na duo francouzské stáje nestačil, byl Andrej Studenič. Druhý slovenský zástupce ztratil na předposledního Huffa více než jednu sekundu a skončil na poslední 26. pozici.
COMMENTS
Treba napisat, ze Huff, Bennani a Studenic su jedine tri VW Golf v startovom poli a organizator ich pre tento pretek nerealnym BOP uplne odpisal. To je ukazka ako sa da s BOP Carovat. V Portugalsku prvi, tu suvejne tri posledne miesta,alebo medzitym zabudli jazdit??
Jakkoliv nejsem nadšeným příznivcem BoP, je třeba být přesný. Oni dostali tzv. success ballast za rychlost v portugalský kvaldě. To dostávají všichni a s BoP to moc nesouvisí. Tím se udržuje napětí a míchají se výsledky – pravda, uměle. Je spíš s podivem, že to funguje u všech, jen u korejců ne. Ti jsou rychlí pořád – ať dostanou cokoliv…
V Zandvoorte to teda korejcom nefungovalo,ved sa plácali na konci.
Ano, to je pravda, dobrá připomínka. Nicméně to bylo jednou jedinkrát, kdy byli opravdu na kolenou. Jinak jsou pořád vepředu a už mají takový náskok, že to celkově vyhrajou na celý čáře. A dost možná obsadí kompletní bednu…
Je to tak vždy,že dominuje jeden tým,napr od začiatku WTCC vyhrávali BMW,potom Seaty,Chevrolety a nakoniec Citroeny.
Ano, jenže to bylo MS s továrními týmy. A vždy vyhrával ten, kdo nejvíc investoval. Jenže tady u toho slibovali, že žádný tovární týmy nebudou (proto to taky není MS). Všechno jsou to prý soukromý týmy. Tady je to zřejmě tím, že BoP je pro korejce nastavený tak výhodně, že s tím ani success ballast nic moc nezmůže. Nezbývá než se ptát: PROČ?