Když bylo letos v létě potvrzeno, že se v příštím roce pojede na legendární Nordschleife, vzbudilo to mnoho emocí. Žádným překvapením pak nebylo, že s
Když bylo letos v létě potvrzeno, že se v příštím roce pojede na legendární Nordschleife, vzbudilo to mnoho emocí. Žádným překvapením pak nebylo, že se místo dvou závodů má jet pouze jeden, ale nakonec je všechno jinak…
Sportovní manažer WTCC Francois Ribeiro potvrdil, že původně avizovaný formát jednoho závodu bude nahrazen dvěma závody na tři kola. Ty by se měly jet ihned po sobě, navíc bez tzv. “repair time” neboli času na nezbytné opravy. Úprav se dočká také kvalifikace. V Německu se nepojede jednokolový rozstřel pro pět nejrychlejších. Místo tří částí kvalifikací tak budou pouze dvě, ale to je ku prospěchu věci samozřejmě.
“Nejdříve jsme přemýšleli o jednom hodinovém závodě, ale víme, že je to příliš velký risk při 25 vozech, které by se roztahaly po celé trati. Bylo by velmi obtížné “vyprodukovat” akční závod. První kdo za mnou přišel, byl Yvan Muller, který tam dokonce nikdy nejel. Ten se mě zeptal, jestli si myslím, že startovní pole zůstane kompaktní po dobu jedné hodiny. Asi měl pravdu. Místo toho tedy pojedeme dva tříkolové závody,” řekl Ribeiro.
Velice náročné bude na tak dlouhé trati udělat TV přenos. TV produkci tedy doplní skupina, která se stará o přenosy z evropského šampionátu v rally FIA ERC. K dispozici budou také onboard záběry a přenos z vrtulníku a letadla. S přenosem také pomůže tým, který se bude starat o živé záběry z místní čtyřiadvacetihodinovky.
COMMENTS