William art RS míří na Lausitzring

William art RS míří na Lausitzring

Mostecký tým William art RS a jeho závodní divizi Wars Pilot Team čeká již tento čtvrtek další podnik mezinárodního okruhového závodění Carbonia Cup.

Jezdci týmu Mičánek Motorsport na zkušené v šampionátu FIA CEZ
Wars Pilot Team nasadil v Carbonii ďábelské tempo, ze Slovakia Ringu veze dva triumfy!
Mičánek Motorsport vyráží na Hungaroring k prvnímu podniku FIA CEZ

Mostecký tým William art RS a jeho závodní divizi Wars Pilot Team čeká již tento čtvrtek další podnik mezinárodního okruhového závodění Carbonia Cup. Jezdci pod vedením Jiřího Stránského změří síly na Lausitzringu.

Německý okruh se nachází zhruba 120 km od českých hranic a možnost se na něm svézt v rámci závodu se letos naskýtá zřejmě naposledy. Trať, kterou proslavily série jako DTM, Champ Car či ADAC GT Masters koupila společnost DEKRA a hodlá areál uzavřít pro vybudování moderního testovacího centra a vývoj autonomních vozů.

EuroSpeedway Lausitz hostí šestý podnik z letošních osmi zastávek Carbonia Cupu a každý bod do průběžného pořadí začíná být čím dál cennější. Závodníci pojedou na variantě okruhu Grand Prix s délkou 4.575 km.

Kategorii A2 do 2000 ccm dominuje Petr Morávek s vozem Škoda Octavia DTM, a to zcela jednoznačně s náskokem 61 bodů na Víta Martinovského. Jezdec Octavie DTM však má stále motivaci v podobě absolutního triumfu v Carbonia Cupu. Napříč všemi kategoriemi má pilot Wars Pilot Teamu nejvyšší počet 100 bodů společně s Janem Riegerem z formulové skupiny D.

„Stručně a jasně: Nálada je dobrá, forma taky, fyzička rovněž. Auto je zkontrolováno, připraveno a naladěno. Prožiji další premiéru, protože s Lausitzringem doposud žádné zkušenosti nemám. V Mostě jsem si naplno vychutnal domácí atmosféru a na každou trať u nás se těším, ale zároveň rád poznávám něco nového. Čeká mě další výzva. Nové tratě se učím prostřednictvím video onboardů, pokud je možnost, ideální je se tam projet osobním vozem, se závodní technikou pak máme jeden, dva tréninky, během kterých si musíme zvyknout. Na souboj o absolutní prvenství nemyslím, nepřijde mi, že o něco jde. Alespoň můžu být více v klidu,“ hodnotí situaci před Lausitzringem Petr Morávek.

Vít Smejkal vynechával podnik na Slovakiaringu a tak se svou Škodou Octavií Kit Car přišel rovnou o dva závody. V Mostě jezdec skupiny A8 do 3500 ccm bojoval o vítězství ve své třídě, ale po ráně, kterou dostal od jednoho ze soupeřů, skončil s poškozeným vozem nakonec třetí. V průběžném pořadí kategorie A8 je Vítek druhý se ztrátou 13 bodů na Milana Valáška.

„Nálada u mě panuje bojovná. Doufám, že se nezapletu do žádné kolize jako posledně a závod dokončím na stupních vítězů. Auto se podařilo mechanikům opravit, za což děkuji Wars Pilot Teamu a šéfmechanikovi Honzovi Mikšátkovi. Kluci odvedli parádní práci, vše je připravené a můžeme vyrazit do boje. Zkušenosti s Lausitzringem již nějaké mám, takže se tam velice těším. Dozvěděl jsem se, že se tam jede zřejmě naposledy, nikdo ještě přesně neví, jak to bude. O to více bych si to chtěl v Německu užít a dojet si pro co nejlepší výsledek. Lausitzring je charakteristická trať v tom, že se jede proti směru hodinových ručiček, hodně zatáček je proto na levou ruku. Je to oproti ostatním okruhům v kalendáři nezvyk, ale prostředí je krásné a moc se těším. Do konce zbývají tři závody, takže především po tomto podniku uvidíme, jak se situace vyvíjí a co je v našich silách,“ řekl Vít Smejkal.

Carbonia Cup se na Lausitzringu koná tento čtvrtek. Tréninky odstartují v 9:00, kvalifikace je na programu od 14:00 a závody jednotlivých skupin odstartují od 16:00. Vyhlášení vítězů proběhne v 18:35.

Průběžné pořadí skupiny A2 do 2000 ccm
Průběžné pořadí skupiny A8 do 3500 ccm

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0