Tým William art RS a jeho závodní divize Wars Pilot Team míří na předposlední podnik mezinárodního okruhového závodění Carbonia Cup. Mosteckou stáj pr
Tým William art RS a jeho závodní divize Wars Pilot Team míří na předposlední podnik mezinárodního okruhového závodění Carbonia Cup. Mosteckou stáj prověří již tento čtvrtek maďarský okruh Hungaroring. Nedaleko Budapešti bude tým pod vedením Jiřího Stránského reprezentovat Petr Morávek za volantem Škody Octavie DTM.
Petr Morávek míří do dějiště Velké ceny Maďarska vozů Formule 1 s klidnější hlavou, jelikož po předchozím závodě na Lausitzringu již má v kapse celkový triumf ve své třídě A2. Mostecký jezdec však neusíná na vavřínech a svou letošní premiérovou sezonu chce zakončit co nejlépe, další metou je totiž prvenství ve skupině A, případně absolutní vítězství v Carbonia Cupu, o které se pere s několika soupeři napříč všemi divizemi.
„Po stránce psychické mě nic netrápí, takže se těším a jedu si závody užít. Řekl bych, že s vozem jsem se parádně sžil a proto prošla technika jen rutinní údržbou, vše je v pořádku. Maďarsko znám jen ze simulátoru a znovu se tak bude jednat o poznávání nové destinace, ale kdybych to měl s něčím srovnat, byl by to Pannoniaring, který mě bavil. Pozitivní je, že pokud jde o náročnější technické pasáže, měl jsem navrch nad soupeři s rychlejšími vozy, což je pro nadcházející závod pozitivní vyhlídka. Soustředím se na celkové vítězství ve skupině A, ale v absolutní klasifikaci Carbonia Cupu se může stát ještě cokoliv,“ vyhlíží závod v Maďarsku Petr Morávek.
Šéf stáje Jiří Stránský má Hungaroring v živé paměti z letošních závodů FIA zóny střední Evropy, které absolvoval s Lamborghini Gallardo Supertrofeo, v současnosti ale musí myslet na chod svého vlastního týmu Wars Pilot Team, kterému tak může předat mnoho zkušeností.
„Závodní technice se před nadcházejícím závodem dostalo náležité péče a všechno funguje, jak má. Mám obrovskou radost, že se Petr stal předčasně vítězem ve své třídě, ale z perspektivy absolutního hodnocení ještě není dobojováno. Důležité je, aby dojel do cíle. Samozřejmě, pokud se mu to podaří vítězně, tak jen dobře.
Máme před sebou jeden z nejtěžších a zároveň nejkrásnějších okruhů v Evropě, spousta rychlých zatáček a slepých horizontů, jež se střídají s technickou pasáží. Stejně tak je ale podobně náročný i sousední Pannoniaring, takže se dá se říci, že Maďaři mají divočinu v krvi. Zároveň k této lokalitě chováme respekt i z toho důvodu, že z Mostu musíme urazit téměř 700 km, tím pádem už jen samotná cesta nebude jednoduchá,“ popisuje situaci Jiří Stránský.
Carbonia Cup odstartuje na Hungaroringu ve čtvrtek volnými tréninky od 9:00 do 13:00 hod. Kvalifikace jsou na programu od 14:00 do 16:00. Závody jednotlivých skupin odstartují v 16:00 a vítěz poslední jízdy bude odmáván v 17:50 hod.
Foto: Carbonia Cup
COMMENTS