Mistrovství světa vytrvalostních závodů se dočká dvou změn. U továrních týmů v kategorii LMP1 se pozmění bodování, u kalendáře na rok 2014 dojde k úpr
Mistrovství světa vytrvalostních závodů se dočká dvou změn. U továrních týmů v kategorii LMP1 se pozmění bodování, u kalendáře na rok 2014 dojde k úpravě termínu konání závodu ve Fuji.
V letošním roce sbíralo body do poháru konstruktéru v továrních prototypech LMP1 pouze jedno auto. Na tuto variantu se přistoupilo krátce po odchodu Peugeotu a uspěchaném příchodu Toyoty, která tak měla šanci bojovat s nadvládou Audi o pohár konstruktérů – přestože japonská automobilka povětšinou nasazovala jen jeden vůz.
Od příštího roku se WEC vrátí k původně plánovanému systému udělování bodů za každé auto. Tento krok můžeme považovat za nepřímý donucovací prostředek směrem k Toyotě, která by v případě opětovného nasazení jednoho prototypu neměla proti dvojici vozů Audi a Porsche pražádnou šanci.
Druhou avizovanou změnou je kalendář na rok 2014. Vzhledem k tomu, že Grand Prix Japonska na Suzuce provizorního kalendáře F1 koliduje se závodem WEC na Fuji, bude muset šestihodinovka ustoupit. V úvahu přichází termín 19. října, čili o týden později. Nebo o týden dříve, to by ovšem závod kolidoval s americkým Petit Le Mans, čemuž se organizátoři WEC a USCR chtěli od roku 2014 vyhnout.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS