WEC: V Bahrajnu se bude bojovat o sedm titulů

WEC: V Bahrajnu se bude bojovat o sedm titulů

Okruh v Bahrajnu je posledním dějištěm osmidílné série FIA World Endurance Championship. Ačkoliv už v některých kategoriích známe jména celkových vítě

FIA WEC: Toyota, Ferrari a Aston Martin slaví titul
FIA WEC: Toyota konečně vyhrála, v GTE slaví Ferrari
FIA WEC: Audi se rozloučilo dvojnásobným vítězstvím

Okruh v Bahrajnu je posledním dějištěm osmidílné série FIA World Endurance Championship. Ačkoliv už v některých kategoriích známe jména celkových vítězů, zbývá nám sedm titulů, o kterých není zdaleka rozhodnuto.

LMP1
V nejvyšší kategorii FIA WEC již známe podobu letošních šampiónů. Audi získalo pohár konstruktérů daleko před koncem sezony a v předposledním podniku v Šanghaji se z poháru jezdců radovala trojice Allan McNish, Tom Kristensen a Loïc Duval. Konzervativní jízdu z Číny pravděpodobně opakovat nebudou a s druhým ročníkem FIA WEC se budou chtít rozloučit z nejvyššího stupínku. Stejným způsobem budou chtít dát sbohem letošnímu roku i týmoví kolegové André Lotterer, Benoit Tréluyer a Marcel Fässler.

A pak tu máme Toyotu, která na sklonku sezony vystrkuje růžky a v Číně ji uniklo vítězství. V prototypu s číslem sedm se po boku Alexe Wurze a Nicolase Lapierra znovu představí Kazuki Nakajima. S osmičkou budou startovat Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Stéphane Sarrazin, jejichž cíl je jasný – navázat na úspěšnou jízdu v Šanghaji, ale tentokrát ji dotáhnout do úplného konce.

U soukromníků v LMP1 je taktéž dávno rozhodnuto. Vítězná stáj Rebellion Racing se na Blízkém východě představí s trojicí Andrea Belicchi, Mathias Beche a Nicolas Prost.

\"2014-6-Heures-de-Bahrein--20131126Bahrain-0522\"

LMP2
V kategorií týmů je téměř rozhodnuto. Na prvních dvou místech se drží tým OAK Racing s vozem číslo 35, resp. 24. Argentinská stáj Pecom Racing ztrácí na první místo 20.5 bodu a přestože existuje matematická možnost jejich celkového úspěchu, jde opravdu jen o matematický výpočet. Naopak Pecom by se měl spíše obávat o současné třetí místo, neboť na záda mu dýchá s dvoubodovou ztrátou G-Drive Racing. Ruský tým v posledních čtyřech závodech třikrát triumfoval.

V poháru jezdců jsou na prvním místě Bertrand Baguette, Ricardo Gonzalez a Martin Plowman z OAK RAcing. Před týmovými kolegy Alexem Brundlem, Davidem Heinemeierem Hanssonem a Olivierem Pla mají patnáctibodový náskok a pokud je nepotká závažný problém, mají reálnou naději na zisk titulu.

Na závěr sezony uvidíme v LMP2 i tři nové tváře. Prvním nováčkem je teprve devatenáctiletý Lucas Auer z Rakouska, který dostane šanci v týmu Lotus Praga po boku Kevina Weeda a Vitantonia Luizziho.

Druhou novou tváří je Jon Lancaster, dvojnásobný vítěz v letošní sezoně GP2. Ten se představí u týmu Greaves Motorsport, kde absolvuje debut i třetí nováček, vítěz evropské Nissan GT Academy – Wolfgang Reip. Nezkušenou dvojici se bude snažit vést třetí pilot týmu – Björn Wirdheim.

\"WEC_13_Bahrain_v1\"

GTE Pro
Aston Martin po triumfu v Číně přeskočil Ferrari v průběžném pořadí poháru konstruktérů a nyní má solidní náskok sedmnácti a půl bodu. V poháru týmů už situace není tak jednoznačná. Aston Martin s číslem 97 sice vede tabulku, ale Ferrari s číslem 51 má ztrátu jen osmi a půl bodu. Ve hře je i Porsche 92 se ztrátou patnácti a půl bodu. Německá automobilka navíc do Bahrajnu přivezla specifikaci modelu 911 na rok 2014 a je otázkou zdali nové Porsche potrápí konkurenci, nebo potrápí mechaniky.

Nejtěsnější je situace v poháru jezdců, který sice vedou Darren Turner a Stefan Mücke, ale s pěti a půl bodovou ztrátou jim na záda dýchají Gianmaria Bruni a Giancarlo Fisichella. Aby měli jezdci stáje AF Corsa co největší šanci na úspěch, rozhodlo vedení týmu zpřeházet jezdecké složení. Bruni se spáruje s Tonim Vilanderem a Fisichella pojede s Kobayashim.

Šanci na titul má i posádka Porsche – Marc Lieb a Richard Lietz, ale se ztrátou patnácti a půl bodu je jejich šance spíše teoretická.

GTE Am
Aston Martin vévodí i tabulkám v GTE AM. V poháru týmů má pětibodový náskok před stájí 8Star Motorsport, která se díky vítězství v Číně vrátila do boje o titul. O čtyři body méně než oranžové Ferrari má Porsche 911 stáje IMSA Performance Matmut.

V poháru jezdců vedou Jamie Campbell-Walter a Stuart Hall. Dvojce se těší stejného náskoku jako v poháru týmů, nicméně zde jim na záda dýchá posádka Matmutu – Jean-Karl Vernay a Raymond Narac. Dvojici doplňuje Markus Palttala. Enzo Potolicchio a Rui Aguas mají na vedoucí dvojici ztrátu devíti bodů.

Start závodu proběhne v poslední listopadovou sobotu v 15:00 SEČ.

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0