Tovární tým Toyota se rozhodl soustředit pozornost pouze na jeden vůz. Ve zbytku sezony World Endurance Championship tak uvidíme ve startovním poli po
Tovární tým Toyota se rozhodl soustředit pozornost pouze na jeden vůz. Ve zbytku sezony World Endurance Championship tak uvidíme ve startovním poli pouze prototyp se startovním číslem sedm.
Důvodem toho nečekaného rozhodnutí je přenést ušetřené finance a pracovní sílu na vývoj prototypu pro rok 2014.
Pro celý šampionát WEC je to velké zklamání, nicméně Toyota nikdy nezastírala fakt, že nejdůležitější je vyhrát Le Mans, nikoliv šampionát. Teď, když je po závodě, nemá Toyota důvod nasazovat oba vozy a zaměří svou pozornost na příští rok.
Je pravděpodobné, že na domácí závod ve Fuji uvidíme oba vozy.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS
Což znamená, celý seriál nemá prestiž a je příliš drahý i pro Toyotu. To není dobré!
Ono je jasné,že se tovární týmy do LMP-1 nehrnou,protože předpis hovoří jasně tovární tým hybridní vůz a tím pádem nesmírné náklady. Když i Toyota zjistila,že rozpočet na účast dvou vozů bude stejně vysoký jako ve F-1 není se co divit! Řešení vidím zrušit hybridy,ostatní týmy jako Rebbelion a Strakka budou konkurence schopnější,nebo uvolněním motorů porychlit třídu LMP-2 a třídu GTE. Kde je řečeno,že po vstupu Porsche nezkončí Audi? Je to jeden koncern! Bylo by škoda zabít tento šampionát extrémnimi náklady na to mají F-1! Nejlepší doba závodění prototypů byla skupina C Porsche prodávalo konkurence schopné vozy soukromníkům a Le Mans mohl vyhrát malý tým a hádejte kdo měl tehdy eminentní zájem skupinu C pohřbít?