Mezi podniky Mistrovství světa vytrvalostních závodů WEC a Formulí E nebude v příští sezoně docházet k termínovým kolizím, dohodlo se na tom vedení ob
Mezi podniky Mistrovství světa vytrvalostních závodů WEC a Formulí E nebude v příští sezoně docházet k termínovým kolizím, dohodlo se na tom vedení obou seriálů.
Obě série spadají pod Mezinárodní automobilovou federaci FIA a mnoho jezdců je střídá, avšak do této chvíle platila pouze jen gentlemanská dohoda o tom, že se závody nepojedou ve stejný víkend.
Letos se domluvu podařilo splnit až do nadcházejícího víkendu, ve kterém WEC zamíří na Nürburgring a Formule E poprvé navštíví ulice New Yorku, čímž mnoha pilotům nastalo dilema, jakému šampionátu dát přednost.
Za některé závodníky však rozhodne smlouva. Sébastien Buemi a José Maria Lopez musí kvůli kontraktu s Toyotou v LMP1 vynechat elektrické klání v Americe, zatímco Jean-Éric Vergne, Nelson Piquet jr., Nicolas Prost a Sam Bird mají prioritu právě ve Formuli E.
Termínové kolizi nešlo ke zklamání představitelů obou sérií zabránit, ale podle výkonného ředitele Světového vytrvalostního šampionátu Gerarda Neveuho se nic podobného v příštím roce nestane a to díky úspěšné schůzi ohledně harmonizace kalendářů. Měla by se proto zachovat pokud možno co nejkvalitnější konkurence v každém ze seriálů.
„Naším hlavním cílem pro příští sezonu je mít víkendy v jiné termíny než Formule E, což je pro nás důležité, protože někteří jezdci závodí v obou sériích najednou. Kolizím předejdeme, když s předstihem vzájemně porovnáme podobu kalendářů a v některých ohledech se přizpůsobíme,“ vysvětluje Neveu.
Podoba Mistrovství světa vytrvalostních závodů pro sezonu 2018 zatím není zveřejněna kromě termínu 24H Le Mans, Formule E ale už svůj kalendář ročníku 2017/2018 ukázala světu a jak její šéf Alejandro Agag potvrdil agentuře Reuters, s WEC se krýt nebude.
„Pro příští rok se nám podařilo harmonizovat kalendář s WEC, což je dobrá zpráva. Nedokážeme sice to samé udělat i se závody Formule 1, ale vzhledem k tomu, že nemáme společné piloty, netrápí nás to,“ vysvětluje Agag.
Nicméně ale právě kvůli původně hrozící kolizi s Velkou cenou Německa vozů Formule 1 se nedalo příliš hýbat s termínem závodu 6H Nürburgring a proto byl 16. červenec údajně jedinou možností. To vše i přes to, že německý okruh se dlouhodobě potýká s finančními problémy a nikdy nebylo ani pravděpodobně, že se Grand Prix vlastně uskuteční.
„Situace kolem Nürburgringu je výsledkem špatné komunikace s představiteli Formule 1 a nedostatku informací o tom, jak to s Velkou cenou Německa vypadá. Nemohli jsme učinit žádné kroky bez jasně potvrzených zpráv. Ujišťuji však, že se situace v budoucnu nebude opakovat, protože jsme mezi WEC, Formulí E a Formulí 1 nyní nastavili dobrou komunikaci,“ uzavírá Gerard Neveu.
Kalendář FIA Formule E 2017/18:
2 – 3. prosince – Hong Kong (dvojzávod)
13. ledna – Marrákéš
3. února – Santiago
3. března – Mexiko
17. března – Sao Paulo
14. dubna – Řím
28. dubna – Paříž
19. května – bude oznámeno
9. června – bude oznámeno
7. – 8. července – New York (dvojzávod)
28. – 29. července – Montreal (dvojzávod)
Foto: FIA WEC
COMMENTS
Bylo načase udělat něco s termínovými kolizemi.
Když už ti “tvůrci kalendářů” dopustili letošní kolizi mezi závodem FORMULE E v Americe a závodem WEC v Německu, mohli alespoň místo amerického “dvou-závodu” elektrických formulí uspořádat pouze “jedno-závod”. Ztráta bodů by pro nezúčastněné (obzvláště pro Buemiho) nebyla tak tragická a “dvou-závod” si mohli (ti blbci od FIA) nechat na nějaký jiný termín.
Nedá se však ani vyloučit, že mocipáni od FIA mohli už před letošní sezonou tušit, že Buemi bude v elektrické formuli “příliš” excelovat, takže jakýkoliv prostředek k jeho přibrzdění (např. termínovou kolizi) mohli považovat za svatý…
Termínovým kolizím by se především zabránilo tak, kdyby se ten elektrický seriál nezpronevěřil svýmu původnímu poslání, s nímž před pár lety vznikl – totiž jako mezisezonní série. To by bylo úplně přirozený a nemusel by se takhle dodatečně a dosti křečovitě vyhýbat jiným závodům. Kdyby se to odjelo od listopadu do dubna, jak se původně předpokládalo, tak by nebylo co řešit. Jenže když se 2 třetiny seriálu jedou v hlavní motoristický sezoně jaro-léto, tak se kolizím lze těžko vyhnout. Jsem zvědav, jak dlouho potrvá tahle elektrománie…